Toon posts:

Backup iTunes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net een half uur geprobeerd uit te zoeken, ook hier op het forum maar niet gelukt. Ik zal het zo kort en bondig proberen te vragen.

-Ik moet Vista opnieuw installeren met formatteren, ook moeten mijn partities worden aangepast, dus alles eraf.
-Ik heb een 60gb iTunes bibliotheek met alles netjes geordend en albumart enzo, ook is er een iPod en een iPhone aan gekoppeld.
-De iTunes map Musis staat in Mijn Muziek op de c schijf (map met xml file etc).
-De daadwerkelijke bibliotheek (dus alle bestanden) staat echter op de d schijf.

Wat moet ik precies doen om een backup (naar mijn externe hd) te maken voordat ik ga formatteren en daarna alles terug te zetten. De inzet is om na formatteren iTunes te installeren, iets van copy paste en dat dan alles er weer precies hetzelfde uitziet! :)

Wie o wie weet het precies. Aangezien er nogal wat uren werk op het spel staat wil ik geen enkel risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Ergens in je voorkeuren van iTunes staat een pad aangegeven van je music library. Als je daar nou eens kijkt kan je misschien iets moois vinden. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 21:30
Google is your friend! Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar hier heb ik niet veel aan. Ik heb ook gegoogled. Ik zou het graag van iemand stap voor stap willen horen die het al een keer gedaan heeft en kan verzekeren dat iTunes na de nieuwe installatie er weer precies hetzelfde uitziet. Er zit namelijk echt veel tijd in om iTunes nu zo te hebben.
Ik weet dat je binnen iTunes een backup kan maken alleen dat kan alleen op schijfjes, ik heb dat dus ongeveer 15 a 20 schijfjes nodig en ben eerst nieuwsgieris of het op een andere manier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Gewoon alles naar je eHDD kopieren en na herinstallatie Vista precies hetzelfde terug plaatsen.

* iTunes installeren
* Terugplaatsen
* iTunes laten kijken naar je d: voor je muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Er staat ergens een xml file met daarin allemaal dingen over je muziek. Verder staat er nog een mapje met album art in dezelfde map. En als je iTunes je muziek laat beheren staat daar ook nog een map waar de muziek zelf in staat.

Als je bovenstaande dingen backupped en daarna na installatie van itunes op je nieuwe bak die dingen weer terugkopieerd naar dezelfde plek, dan zou het als het goed is gewoon moeten werken.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een vergelijkbare situatie gehad afgelopen weekend. Ik had bewust nog een export gemaakt van m'n iTunes bibliotheek. Deze heb ik na terugzetten image en installatie iTunes weer geimporteerd.
Wat ik nog meer heb gewijzigd is het default pad aangepast naar m'n originele netwerkshare m:\itunes. De gehele bibliotheek is meegekomen maar toch ging iTunes wel weer alle nummers bij langs om ze te controleren op 'overgang' en 'volume'. Dit had ik niet verwacht.

Zelf ben ik ook erg benieuwd hoe ik dit voortaan kan voorkomen. En dan wil ik voor mezelf de nadruk leggen op de synchronisatie met m'n iPhone. Deze synct nu ook weer prima, maar moest wel weer van voor af aan beginnen wat de eerste keer een lange synchronisatietijd betekend (wanneer je een volle agenda hebt en veel contactpersonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:31

Nitai

Live the life you love.

Wat je kunt proberen is om alles te backuppen, een nieuw account te maken in Vista en daar de backup terugzetten en kijken of het werkt. Of hetzelfde doen in een Virtual Machine.

Volgens mij staat er ergens in $application data$ in Vista ook nog informatie van je iTunes library.

Hier wat meer info: http://www.somelifeblog.c...r-itunes-library-and.html

[ Voor 14% gewijzigd door Nitai op 04-11-2008 16:04 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:44
Wat ik heb gedaan:

Itunes van C kopieren naar externe schijf (complete map Itunes)
Muziek van D kopieren naar externe schijf

Itunes installeren (nog niet opstarten)

Muziek terugkopiëren naar interne schijf (exact zelfde mappen, dus itunes C terug waar de map 'stond', en de muziek D ook in dezelfde mappen terug).

Dan Itunes opstarten, dan gaat hij de bibliotheek bijwerken, en daarna is alles weer zoals het was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off-topic maar:
wat ik hier lees heb je je muziek 2x opgeslagen, is dit niet ongelofelijk zonde van de HDD ruimte? Ik weet het niet precies in windows maar in OSX staat je muziek in Muziek -> iTunes Muziek nadat je de bestanden geimporteerd hebt in iTunes. Daarna kun je de muziek op je andere HDD weggooien om ruimte vrij te maken voor andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Gelukki

Begrijp ik goed dat je je muziek (net zoals ik) gescheiden hebt in een andere partitie? Dan volg ik het wel maar resteert nog een vraag.

iTunes installeren op nieuwe pc. iTunes niet opstarten. Daarna alles terug kopieren waar het stond; dus iTunes map vervangen op C schijf en je muziek terug naar D

Als je dan iTunes opstart dan gaat hij de bibliotheek bijwerken maar moet je dan niet eerst je pad van waar je muziek staat wijzigen in de voorkeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:44
Bij mij zit het zo: C itunes music een deel, D itunes music, en nog een map Muziek op D.

Als het goed is staat alles na het terug kopieren weer precies in de zelfde mappen structuur als het eerst was. Via het bibliotheek bestand in de itunes map, kan itunes de muziek dan vinden (de mappen staan opgeslagen in een tekst bestand, dus hij zoekt naar dezelfde mappen).

Waar je alleen nog eventueel naar kan kijken, als je bij de itunes opties, de map itunes op een andere schijf dan C hebt staan. Deze instelling kun je dan naar D of weet ik wat veranderen. Dit zorgt ervoor dan nieuwe podcast enzo dan weer op die D locatie worden opgeslagen. Voor de duidelijkheid, dit kan dus nadat itunes is gestart, alles wat je er eerst in had staan staat dan al in itunes, het heeft alleen effect voor nieuwe toevoegingen aan de bibliotheek.

Gaat het zo lukken?
Pagina: 1