[LTSP] Toshiba 486 laptop als client

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Ik heb juist LTSP, het Linux Terminal Server Project, ontdekt.
Je hebt gewoon een server waarvan verschillende client's booten, door het netwerk.
Om de clients te booten, kan je PXE of een diskette gebruiken.

Als je de diskette gebruikt, moet je een image daarvoor van http://rom-o-matic.net/ halen, die specief is voor de chipset van de netwerkkaart. Boot dan gewoon van de diskette, en je krijgt van de server een IP adres toegewezen, en je kan starten.

Het opzetten van een LTSP server was geen enkel probleem, met de documentatie hier en een alternate install CD.

Ook booten gaat prima, op m'n Core Duo laptop, via PXE.
Maar hier komt het probleem:

Ik wilde als LTSP client een oude laptop gebruiken, een Toshiba 486DX2 @ 40MHz met 20MB RAM, en een 3Com 3C985 PC Card.

De site http://rom-o-matic.net/ heeft echter geen ondersteuning voor laptops, dus ik kan geen diskette downloaden met ondersteuning voor mijn chipset...

Heeft er iemand een idee hoe het toch mogelijk zou kunnen zijn ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

zelf zo'n diskette maken? Dat moet niet zo'n probleem zijn, lijkt me. 't Is gewoon een bootdisk...

• Petervanakelyen
wzzrd schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:12:
zelf zo'n diskette maken? Dat moet niet zo'n probleem zijn, lijkt me. 't Is gewoon een bootdisk...
Maar hoe, ik weet niet hoe ik dat kan doen, en de boot disk moet ook wel de netwerkkaart ondersteunen hé...

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 23:53
Wat is het probleem dan? Je moet gewoon je netwerkkaart selecteren uit het lijstje, thats all. Gewoon even uitzoeken welke NIC je hebt en die selecteren dus :)

• Petervanakelyen
AlterMann schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:31:
Wat is het probleem dan? Je moet gewoon je netwerkkaart selecteren uit het lijstje, thats all. Gewoon even uitzoeken welke NIC je hebt en die selecteren dus :)
Maar ik zeg toch dat het lijstje geen enkele PCMCIA netwerkkaart ondersteunt ?
Met andere woorden, ik kan geen enkele netwerkkaart op PCMCIA gebruiken met deze site !

Dat is het probleem !

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan houdt het volgens mij wel op. Verwacht niet dat er nog drivers worden ontwikkeld voor hardware van 15 jaar terug.

Maar op dit apparaat staat nu toch Windows 95? Of was dat toch niet naar je zin?
Pagina: 1