Om te beginnen misschien eerst wat voorgeschiedenis. Mijn ouders hebben een nieuwe pc gekocht en de oude gebruik ik voor één en ander uit te proberen. Hierop heeft altijd de standaard Windows XP op gestaan, maar de laatste dagen had ik wat problemen met de pc. Dus dacht ik dat het wel tijd werd dat deze werd geformateerd. Omdat ik al enige tijd wat wil experimenteren met linux, ging mij voorkeur dus uit naar linux. Dit is dan Ubuntu geworden omdat dit voor een leek in linux toch gemakkelijk te installeren en te gebruiken is. Er was ook juist een nieuwe versie gereleased. Dus deze dan gedownload en op een cd gebrand. De volgende logische stap was dan de installatie hiervan. Nu komt het probleem, als ubuntu dan effectief met de installatie moet starten dan loopt deze vast en wordt er ook niets meer naar de hdd geschreven. In eerste instantie was mijn idee dat ubuntu niet overweg kon met de partities. Ik heb dan gebruik gemaakt van KillDisk om de hdd te formatteren om zo alle partities en data te verwijderen. Na 3u wachten was dit voltooid en had ik inderdaad één lege hdd.
Maar ook hierna loopt ubuntu voor één of andere reden vast. Ik heb het ook geprobeerd op een andere pc om de live optie te gebruiken en op deze andere pc lukte het wel om op te starten. De live optie lukte ook niet op de pc waar ik ubuntu effectief wilt op installeren, na verloop van tijd komen er zelf rare tekens op het beeld (zie bijgevoegde foto).
Nu de HAM vraag: weet er iemand een oplossing hiervoor of is dit niet te installeren op deze pc?
Pc specificaties:
- 512Mb ram
- Intel celeron 1,7Ghz
- MSI moederbord MS 6526 Ver.2
- HDD 40Gb
Maar ook hierna loopt ubuntu voor één of andere reden vast. Ik heb het ook geprobeerd op een andere pc om de live optie te gebruiken en op deze andere pc lukte het wel om op te starten. De live optie lukte ook niet op de pc waar ik ubuntu effectief wilt op installeren, na verloop van tijd komen er zelf rare tekens op het beeld (zie bijgevoegde foto).
Nu de HAM vraag: weet er iemand een oplossing hiervoor of is dit niet te installeren op deze pc?
Pc specificaties:
- 512Mb ram
- Intel celeron 1,7Ghz
- MSI moederbord MS 6526 Ver.2
- HDD 40Gb

Pieter