[Decoder]Externe Dolby/Dts decoder.

Pagina: 1
Acties:

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-02 20:42
De Situatie:
Momenteel heb ik een Teufel Concept E Magnum PE Link . Deze set heeft alleen een analoge aansluiting, nu wil ik dus graag ook digitale aansluitingen kunnen aansluiten. Op het moment zijn daar helaas erg weinig apparaten voor op de markt. Het volgende heb ik al gevonden:
Teufel decoderstation 3
Technics SH-AC500D
Of een receiver met pre out.
Nu heb ik het volgende probleem, de Teufel heeft beperkte instelmogelijkheden/klein display ( 2 karakter lcd ) en 1 optische aansluiting zit aan de voorkant.
De Technics heeft mijn voorkeur, alleen deze is niet meer te koop (en zou anders te duur zijn). Tweedehands helaas erg moeilijk verkrijgbaar, op het moment staat er 1 online maar die wil er minimaal 200 euro voor hebben.
Receivers ben ik opzich wel voor in, aangezien er meer functionaliteit bijkomt wil ik er ook wel meer voor betalen. Maar Receivers tot ongeveer 250 hebben geen pre out.

Dus nu is mijn vraag, zijn er nog andere betaalbare mogelijkheden? Of raden jullie mij de Teufel toch aan?

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 10:27
Als je toch een receiver koopt...... kan je gewoon de normale uitgangen gebruiken en hoef je niet meer de pre-outs te gebruiken.
Voor 200 euro is er op marktplaats heel veel moois te vinden (marantz sr5400/HKblabla/onkyo/denon)

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 09:25
Flasherrr schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:11:
De Situatie:
Momenteel heb ik een Teufel Concept E Magnum PE Link . Deze set heeft alleen een analoge aansluiting, nu wil ik dus graag ook digitale aansluitingen kunnen aansluiten. Op het moment zijn daar helaas erg weinig apparaten voor op de markt. Het volgende heb ik al gevonden:
Teufel decoderstation 3
Technics SH-AC500D
Of een receiver met pre out.
Nu heb ik het volgende probleem, de Teufel heeft beperkte instelmogelijkheden/klein display ( 2 karakter lcd ) en 1 optische aansluiting zit aan de voorkant.
De Technics heeft mijn voorkeur, alleen deze is niet meer te koop (en zou anders te duur zijn). Tweedehands helaas erg moeilijk verkrijgbaar, op het moment staat er 1 online maar die wil er minimaal 200 euro voor hebben.
Receivers ben ik opzich wel voor in, aangezien er meer functionaliteit bijkomt wil ik er ook wel meer voor betalen. Maar Receivers tot ongeveer 250 hebben geen pre out.

Dus nu is mijn vraag, zijn er nog andere betaalbare mogelijkheden? Of raden jullie mij de Teufel toch aan?
Ik heb een zelfde soort probleem. Ik wil mijn xbox 360 aansluiten op mijn pc speakerset (Z-560). Deze set heeft 2x een 3,5 plugje voor de front en back speakers. Deze kan ik niet aansluiten op de Teufel decoderstation 3 voor mij zou het beste zijn om de Creative DDTS-100 te gebruiken, maar deze wordt niet meer gemaakt. Heeft iemand een anderen "goedkopen" oplossing hiervoor.

• ronaldvg2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-01 21:42
je kunt twee verloopkabeltjes gebruiken van de 3,5 mm plugjes van je speakerset naar tulp. Dan kun je de Decoderstation wel gebruiken.