Ik heb een NAS met 500 GB disks en er kan nog een disk bij. Ik gebruik de NAS in RAID 5 en wat ik me afvraag is of ik er 1 TB disks bij kan plaatsen en de volle 1 TB dan kan gebruiken of dat het gelimiteerd wordt tot 500 GB.
FT
FT
.
Dat zou mogelijk zijn met sommige software-RAID oplossingen ja. Geen idee of het kan met een NAS van type "een NAS". Verwacht het niet.ruyckske schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:21:
En kan hij die overige 500 GB dan ook nog gebruiken als gewone partitie, en dus niet als deel van een RAID5 array? Of is die schijfruimte gewoon verloren?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
In principe is die 500gb gewoon verloren, maar als je nu 1tb schijven erin gaan plaatsen voortaan, zou je mogelijk in de toekomst als alles schijven 1tb zijn over kunnen schakelen naar een xtb nas. (even kijken of jouw nas ondersteuning bied voor on the fly schijfgrote uitbreiding.ruyckske schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:21:
En kan hij die overige 500 GB dan nog gebruiken als gewone partitie, en dus niet als deel van een RAID5 array? Of is die schijfruimte gewoon verloren?
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
[ Voor 37% gewijzigd door Xander op 02-11-2008 17:03 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
De drobo heeft in principe raid 5/1 op zo groot mogelijke stukken schijf.Xander schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:02:
Die drobo zou het moeten kunnen ja, maar da's geen simpele RAID5 lijkt me.
En met 3x 500GB + 1x 1TB hou je waarschijnlijk ook geen 2TB effectief over ofzo.Dan kun je het verlies van je 1TB-drive niet meer opvangen namelijk...
Ging mij helemaal niet om NU die 1tb al volledig te gebruiken.Xander schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:02:
Die drobo zou het moeten kunnen ja, maar da's geen simpele RAID5 lijkt me.
En met 3x 500GB + 1x 1TB hou je waarschijnlijk ook geen 2TB effectief over ofzo.Dan kun je het verlies van je 1TB-drive niet meer opvangen namelijk...
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq