[Testcase] Brandweerkazerne Zwolle

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Gisteravond even op pad geweest met camera en kwam uit bij de nieuwe brandweerkazerne in Zwolle. Na buiten wat foto's gemaakt te hebben kwam een van de twee dienstdoende brandweerlieden naar buiten met het aanbod binnen te komen fotograferen. Dat sloeg ik natuurlijk niet af. Dus met dank aan beide brandweerlieden van de brandweer in Zwolle.

#1 (helaas wat druppels op de lens :( )
Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/01112008/DSC_0010fok.jpg
groter @ flickr

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/01112008/DSC_0025fok.jpg
groter @ flickr

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/01112008/DSC_0027fok.jpg
groter @ flickr

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/01112008/DSC_0033fok.jpg
groter @ flickr

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/01112008/DSC_0049fok.jpg
groter @ flickr

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/01112008/DSC_0061fok.jpg
groter @ flickr

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/01112008/DSC_0064fok.jpg
groter @ flickr

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/01112008/DSC_0067fok.jpg
groter @ flickr

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Leuk lijnenspel, al maak je mijns inziens een beetje te vaak gebruik van hetzelfde trucje.
Ik ben ook niet helemaal weg van de bewerkingen die je er op hebt losgelaten: vind het een tikkeltje te scherp en de meeste foto's ook wat te licht.

Mijn grootste kritiekpunt is echter dat je op veel foto's nauwelijks ziet dat het een brandweerkazerne is, vooral 4, 5, 7 en 8 (en 6 ook enigszins). Een leuke poging en heel tof dat ze je binnen hebben gelaten, maar ik denk dat je er meer uit had kunnen halen :) Had er wat van die gasten zelf op gezet terwijl ze auto's aan het onderhouden waren, koffie aan het drinken, tv aan het kijken, whatever. Een menselijk element zou het boeiender maken :)

Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik vind ze mooi. Woon zelf ook in Zwolle, maar ga wel even opzoek naar waar 'ie staat (ben toch wel overal bekend, maar de laatste erg druk waardoor ik niet alles mee maak).

Nummer 2, 7 en 8 als favo.

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
koffie-junk schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:04:
Ik vind ze mooi. Woon zelf ook in Zwolle, maar ga wel even opzoek naar waar 'ie staat (ben toch wel overal bekend, maar de laatste erg druk waardoor ik niet alles mee maak).
hier staat-ie. (ok, hier is 't nog een leeg terrein, maar hij staat er inmiddels echt ;))
sOid schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:49:
Leuk lijnenspel, al maak je mijns inziens een beetje te vaak gebruik van hetzelfde trucje.
Hmm, welk trucje bedoel je daarmee? Dan zal ik daar voortaan proberen op te letten.
Mijn grootste kritiekpunt is echter dat je op veel foto's nauwelijks ziet dat het een brandweerkazerne is, vooral 4, 5, 7 en 8 (en 6 ook enigszins). Een leuke poging en heel tof dat ze je binnen hebben gelaten, maar ik denk dat je er meer uit had kunnen halen :) Had er wat van die gasten zelf op gezet terwijl ze auto's aan het onderhouden waren, koffie aan het drinken, tv aan het kijken, whatever. Een menselijk element zou het boeiender maken :)
Snap wat je bedoelt. Ze waren met z'n tweeën, hadden net spareribs gehaald en zaten het beste idee van Nederland te kijken. Had niet het idee dat ze op de foto wilden. Een van hen daalde voor de foto nog even af van de paal, maar m'n cam stond nog verkeerd ingesteld dus die was veel te donker en ik vond 't sneu dat te zeggen om 'm nog een keer naar boven te laten lopen :')
Hoop dat je er wat aan hebt.
Zeker wel :) Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nummer 4, 7 en 8 lijken veel op elkaar qua lijnenspel. Op zich niet verkeerd maar ik zou er dan eentje uitkiezen ipv drie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
sOid schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:55:
Nummer 4, 7 en 8 lijken veel op elkaar qua lijnenspel. Op zich niet verkeerd maar ik zou er dan eentje uitkiezen ipv drie :)
ahzo :) Da's eigenlijk min of meer waarom het een testcase is. Welke van die drie vind jij het meest geslaagd? (als je ze alledrie bagger of geweldig vindt is dat ook prima hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Danny schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:54:
[...]
ahzo :) Da's eigenlijk min of meer waarom het een testcase is. Welke van die drie vind jij het meest geslaagd? (als je ze alledrie bagger of geweldig vindt is dat ook prima hoor ;))
Nummer 7 vind ik het beste. Minder cliché dan die twee trappen :) Wederom zou foto 7 beter zijn als er een mens op die balustrade rondliep (of een kat, of als er een hoop brandweerspullen zouden liggen, whatever).

offtopic:
Heb je toegevoegd op flickr btw ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 02-11-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
sOid schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:28:
[...]

Nummer 7 vind ik het beste. Minder cliché dan die twee trappen :) Wederom zou foto 7 beter zijn als er een mens op die balustrade rondliep (of een kat, of als er een hoop brandweerspullen zouden liggen, whatever).

offtopic:
Heb je toegevoegd op flickr btw ;)
of als-ie in de fik zou staan *O*
Maar no such luck :(
Wilde ook niet téveel eisen gaan stellen. Was al min of meer in shock dat ik zomaar werd uitgenodigd binnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:51
Ik vind het een erg nette serie. Misschien wat vaak hetzelfde trucje gebruikt zoals al gezegd, maar dat mag de pret niet drukken. Wat een mooi gebouw is het toch! :o
Heb je mooi op de plaat gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met de foto's is vrij weinig mis vind ik, maar net zoals sOid ook al zegt: de foto's dragen overduidelijk de boodschap uit: verlaten kazerne. Dus ondanks dat je foto's van de kazerne hebt ogen ze erg leeg. Komt natuurlijk omdat je waarschijnlijk (n.a.v. je 1ste foto buiten) er was ergens in de avond, terwijl het buiten donker is. Dus dan zullen wel veel brandweerlieden die vrijwillig werkzaam zijn er niet meer zijn en beroepsbrandweerlieden waren op dat moment wellicht ergens elders aan het werk of zaten te slapen in de slaapkamers.

Heb in de brandweerkazerne een rondleiding gekregen (loop eindstage bij de afdeling Burgerzaken van de Gemeente Zwolle en zodoende als introductiedag voor nieuwe medewerkers/stagiaires kregen we o.a. een rondleiding door het Stadskantoor, Stadhuis, de Werf en de nieuwe Brandweerkazerne) ;) Dus ik ken de brandweerkazerne. Tis een mooi gebouw, enorm veel glas wat een leuke invalshoek geeft aan het begrip: ruimte. Ik zou je aanraden om overdag er eens naar toe te gaan, hopen dat je nogmaals welkom wordt geheten en dan terwijl de kazerne bezet is foto's te maken. Want echt, een brandweerkazerne is een prima fotoshoot locatie, maar dan wel met brandweerlui die rondlopen, de materialen schoonmaken etc. Zo heb je in je foto's namelijk naast het decor (de kazerne) ook een onderwerp in je foto's (de brandweermensen).

Decor is prima, nu nog een onderwerp om je foto's mee op te vullen. Ik raad je een take 2 aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:30
2 en 3 hebben een prachtige toning, echt mooi gedaan.
Kun je een beetje verklappen hoe je dat aanpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Hier ook een Zwollenaar ;)
Echt mooie foto's.
Gebouw zelf is ook idd een mooi fotografie object.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
TukkerTweaker schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:19:
2 en 3 hebben een prachtige toning, echt mooi gedaan.
Kun je een beetje verklappen hoe je dat aanpakt?
Heb alles in RAW geschoten zonder flits. Inladen in Adobe Camera Raw, Recovery omhoog, fill light aanpassenm blacks iets omhoog, contrast op 25 en clarity omhoog. Vervolgens met de sliders van de kleurverzadiging spelen en een paar kleuren omhoog gooien en andere kleuren omlaag. In 2 is rood omhoog gegooid, in 3 geel.
Dan de Nik ColorEfex3 Pro plugin gebruikt dan wat spelen in het tonal contrast filter.
Vervolgens smart sharpen, daarna noise reduction, omzetten naar 8 bit en klaar.
Daarna nog even slepen naar PSP X2 voor de border.
Joosie200 schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:56:
Met de foto's is vrij weinig mis vind ik, maar net zoals sOid ook al zegt: de foto's dragen overduidelijk de boodschap uit: verlaten kazerne. Dus ondanks dat je foto's van de kazerne hebt ogen ze erg leeg. Komt natuurlijk omdat je waarschijnlijk (n.a.v. je 1ste foto buiten) er was ergens in de avond, terwijl het buiten donker is. Dus dan zullen wel veel brandweerlieden die vrijwillig werkzaam zijn er niet meer zijn en beroepsbrandweerlieden waren op dat moment wellicht ergens elders aan het werk of zaten te slapen in de slaapkamers.

Heb in de brandweerkazerne een rondleiding gekregen (loop eindstage bij de afdeling Burgerzaken van de Gemeente Zwolle en zodoende als introductiedag voor nieuwe medewerkers/stagiaires kregen we o.a. een rondleiding door het Stadskantoor, Stadhuis, de Werf en de nieuwe Brandweerkazerne) ;) Dus ik ken de brandweerkazerne. Tis een mooi gebouw, enorm veel glas wat een leuke invalshoek geeft aan het begrip: ruimte. Ik zou je aanraden om overdag er eens naar toe te gaan, hopen dat je nogmaals welkom wordt geheten en dan terwijl de kazerne bezet is foto's te maken. Want echt, een brandweerkazerne is een prima fotoshoot locatie, maar dan wel met brandweerlui die rondlopen, de materialen schoonmaken etc. Zo heb je in je foto's namelijk naast het decor (de kazerne) ook een onderwerp in je foto's (de brandweermensen).

Decor is prima, nu nog een onderwerp om je foto's mee op te vullen. Ik raad je een take 2 aan ;)
Ik ben zelf fan van foto's zonder mensen erin. Ik hou van een verlaten beeld persoonlijk. Da's dus puur een kwestie van smaak. Maar ik zal eens wat foto's met mensen proberen een volgende keer. Ik kan me wel voorstellen dat dat een foto dynamischer (en voor veel mensen interessanter) maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
#2 is errug goed. #6 is ook erg fijn, rest vind ik wel goed maar niet overdreven speciaal. Bij #1 heb ik de behoefte om de rest v/h gebouw ook te zien (rechter- en bovenkant).

Dat het een leeg gebouw is, maakt me niet uit. Dat geeft een compleet ander beeld met brandweermannen die bezig zijn, dat klopt, maar het is maar net waar je voor gaat. Dat je niet direct een brandweerkazerne erin herkent, maakt me ook niet uit. :) Was denk ik ook niet je bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik vind het erg mooie foto's!
Pagina: 1