Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Je weet dat je DHCP zo moet instellen dat het adres van de "PXE-server" en de bestandsnaam worden meegegeven?
[ Voor 23% gewijzigd door Z-Dragon op 02-11-2008 15:05 ]
^ Wat hij zegt.
[/quote]
De router (standaard Linksys dingetje) fungeert als DHCP server. Dat werkte eerst ook, vreemd genoeg. Heb daaraan verder niets veranderd.
Verder heb ik nog twee vmware machines gemaakt als testsetup, de ene is een PXE server, en de andere een PXE client. Die communiceren probleemloos met elkaar zonder veel tweaken. De VMware host fungeert dan als DHCP server.
Ik gebruik trouwens Ardence, een vrij obscuur programma (voorheen BXP geheten) waarmee je virtual disks aanmaakt en dus wel een volledig OS kan draaien maar dan 'streaming' zeg maar, met diskless thinclients.
Maar terug naar mijn vraag, ik weet dat PXE support op een NIC nodig is om op te starten van het netwerk, maar kan het zijn dat die Realtek NIC het AANBIEDEN van PXE-booten niet ondersteunt? Het lijkt onderhand de enige mogelijkheid.
[ Voor 21% gewijzigd door Captain Pervert op 02-11-2008 15:14 ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
[ Voor 0% gewijzigd door Z-Dragon op 02-11-2008 15:32 . Reden: niet meer nodig. ]
^ Wat hij zegt.