Intranetomgeving aanmaken Server 2003

Pagina: 1
Acties:

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-02 22:10
Hallo allemaal!

Even wellicht een kleine vraag... ik moet voor school een intranetomgeving aanmaken. Als het ware een systeem dat we gemaakt hebben intern bereikbaar maken door b.v. 'intranet' in te vullen in IE. Nu heb ik al een nieuwe page gemaakt binnen IIS en hier een header toegevoegd, ook bij forward lookup intranet als host aangemaakt en deze werwezen naar ip van server. Maar hij lijkt dan steeds naar buiten te keren.

Kan iemand mij helpen of weet iemand een goede tutorial?

Jullie zijn mij dankbaar. _/-\o_ ... groetjes,

Purejet

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Purejet schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:32:
Kan iemand mij helpen of weet iemand een goede tutorial?
Wat heb je zelf al gevonden? Invullen van "intranet tutorial windows 2003" in Google geeft al een stevige lijst van tutorials, voorbeeldje. Verder is www.petri.co.il een site met veel informatie.
Jullie zijn mij dankbaar. _/-\o_ ... groetjes,
offtopic:
Nee, dat gaan we niet zijn. Maar ik neem aan dat jij ons blijkbaar dankbaar gaat zijn als we je huiswerk voor je maken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Purejet schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:32:
Nu heb ik al een nieuwe page gemaakt binnen IIS en hier een header toegevoegd,
Ok.
ook bij forward lookup intranet als host aangemaakt
Euh. waar heb je dat gedaan?
en deze verwezen naar ip van server. Maar hij lijkt dan steeds naar buiten te keren.
Misschien doe je er verstandiger aan om aan te geven wat je precies (en waar) hebt aangepast.
Dan kunnen we een beter beeld krijgen waar het misloopt.
Jullie zijn mij dankbaar.
offtopic:
ik denk dat je dat andersom bedoelt ;) Of moeten we jou dankbaar zijn dat je ons een gelegenheid verschaft jou te vereren met een antwoord? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-02 22:10
Ik heb er zelf nog eens goed naar gekeken en kwam tot de ontdekking dat mijn 2e netwerkkaart voor vpn niet goed reageerde. Nadat ik deze heb uitgeschakeld kan ik mijn toegewezen 'intranet' host binnen dns wel benaderen :D.

Toch bedankt allemaal, had het inderdaad met mijn stomme kop een beetje te snel getypt maar boelde ook dat ik jullie dankbaar zou zijn voor een antword en niet jullie mij ;):P.

Maar goed... nu heb ik nog één klein probleempje dat mijn gpo's niet worden geladen lijkt het wel. Als ik b.v. in policy iets instel van een default home adres voor IE dan pakt hij dit niet op. Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben? De GPO's zitten namelijk ieder op een OU.

Groetjes en bedankt alvast!