Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Call of Duty - World at War - Beta Multiplayer] Error

Pagina: 1
Acties:

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 19:49
Ok, ik had de dag na de release al contact opgenomen met COD, maar net zoals zovelen nog steeds geen antwoord, dus ik probeer het hier maar eens.

Ook ik krijg dus de foutmelding: "Error during initialization: Unhandled exception caught"

Wat er gebeurd:

Als ik het spel opstart krijg ik een zwart scherm dat meteen naar linksboven verkleint (naar 800x600), daarna krijg ik direct deze meldingen & sta ik weer op het bureaublad:

Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/0111/COD_WAW_Error_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/0628/COD_WAW_Error_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/0962/COD_WAW_Error_3.jpg

Ik heb volgens mij alle zgn. fixes die ik heb kunnen vinden al geprobeerd maar niets helpt dus..

Misschien iemand nog een ideetje?

Wat ik heb geprobeerd (XP-Pro SP3 - Microsoft .NET Framework t/m 2.0 Service Pack 1):

- DirectX geüpdate naar 9.0c (4.09.0000.0904)
- videodriver geupped
- Treyarch.bik naar .old hernoemd
- PunkBuster geupped (COD4 & ook de rest van het systeem werkt overigens perfect)
- Unimode Half-Duplex Audio Device uitschakelen >>> heb ik niet..
- bitverwerkingsfrequentie van m'n geluidskaart op 24bit 48KHz gezet (op alle freqs getest)
- Win XP audiocodecs opnieuw geinstalleerd
- audiodriver geupped (alle (6) beschikbare drivers getest (Asus Xonar D2/PM))
- andere geluidskaart getest
- zonder geluidskaart of -audiodrivers getest
- bios & chipset van m'n mobo geupped

Plus ik heb de d3dx9_37.dll naar m'n systeemmap gekopieert terwijl daar geen melding voor was, in het geval dat..

Zie ik iets over het hoofd?

Het bewuste systeem is: Asus Rampage Extreme - E8600 - OCZ Flex II DDR3-2000 - XFX GTX 280 XXX - Asus Xonar D2/PM/A - Corsair TX750watt - Samsung HD's SATA (geen raid)
De windows install is een paar weken oud & zo schoon als het kan, en verder werkt alles perfect..

Tnx

Kepi_nl

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je hebt je videodriver geupped? Ik neem aan dat je daarmee bedoeld geupdate? Zo ja, zet dat er dan even neer, maakt het een boel duidelijker. Geupped is bij geupload... :)

Wat bedoel je trouwens met BIOS en chipset van mijn mobo geupped? Heb je zitten solderen op je plankje? :?
Of bedoel je dat je de drivers danwel firmware heb geupdate? :)
Either way, haal dat geupped even weg, want is veels te onduidelijk zo.

Dat je niet op veel support van Activision of de makers van het spel hebt gekregen...
Zij zullen zich toch schuilen achter het feit dat het een béta is, daarom hebben zij die noemer er ook aan geplakt.
Leuk dat iedereen dat doet en dat daardoor misschien de waarde van de béta tag in zakt, maar dat boeit verder niet, want bedrijf X heeft niks te maken met de producten van bedrijf Y qua ondersteuning... ;)
- PunkBuster geupped (COD4 & ook de rest van het systeem werkt overigens perfect)
- Unimode Half-Duplex Audio Device uitschakelen >>> heb ik niet..
- bitverwerkingsfrequentie van m'n geluidskaart op 24bit 48KHz gezet (op alle freqs getest)
Leuk dat je deze dingen geprobeerd hebt, maar wat schiet je er uiteindelijk mee op? Ik zie ook niet in waarom een van deze dingen naar de oplossing zou moeten leiden.

PunkBuster 'uppen' heeft sowieso geen effect natuurlijk, dat is een anti-cheat programma als plugin in games.

Merk en type geheugen maakt voor een PC zelf niet uit de hoeveelheid echter wel, dus hoeveel geheugen heb je er in zitten? Als dat 4GB (of meer) geheugen is en PAE staat aan, kan dat wel eens voor onstabiliteit zorgen geloof ik, dacht ik gelezen te hebben op de KB page van PAE bij MS erover.
De hoeveelheid systeemgeheugen die in het dialoogvenster Systeeminfo wordt vermeld, is kleiner dan verwacht als 4 GB RAM is geïnstalleerd - Kopje 'Meer informatie'.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 02-11-2008 13:54 ]

• rabor
Wow.. ten eerste moet ik niks..

Ten tweede kan ik er verder weinig aan doen dat jouw associatie-patroon beperkt is - dus dat jij niet begrijpt dat Engelstaligen uploaden & updaten beiden uppen/upping noemen..

& verder (als je iid zoveel verstand van zaken zou hebben) zou je kunnen weten dat Flex II DDR3-2000 alleen in 2x 1GB wordt gemaakt,

Maargoed, je zult het waarschijnlijk goed bedoelen, maar ik zie het nut van je reply totaal niet. Heb je je überhaupt wel verdiept in het probleem? De drie punten die je quote zijn nl fixes die bij anderen het probleem wél hebben opgelost.. Ik geef dus ook simpelweg alleen maar aan welke 'fixes' - dus die op het net (internet - geen visnet) circuleren - ik tot nu toe heb getest.

[ Voor 20% gewijzigd door rabor op 02-11-2008 16:28 ]

Kepi_nl

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Ik heb die error ook. Algemeen probleem denk ik.

• rabor
movo. schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:54:
Ik heb die error ook. Algemeen probleem denk ik.
Om ook dat nog even uit te sluiten heb ik dit systeem even in het vaste netwerk gezet (ipv wifi) & de Beta even via een andere mirror binnengehaald & opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat werkt niet..

De enige overeenkomsten tussen onze systemen (voor zover ik kan zien) zijn dan nog de Intel X48 chip & de Samsung HD's (ik heb de HD752LJ & jij de HD750LJ).., maar ook dit lijken mij zeer onwaarschijnlijke oorzaken.

Kepi_nl

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
rabor schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:23:
[...]
Om ook dat nog even uit te sluiten heb ik dit systeem even in het vaste netwerk gezet (ipv wifi) & de Beta even via een andere mirror binnengehaald & opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat werkt niet..

De enige overeenkomsten tussen onze systemen (voor zover ik kan zien) zijn dan nog de Intel X48 chip & de Samsung HD's (ik heb de HD752LJ & jij de HD750LJ).., maar ook dit lijken mij zeer onwaarschijnlijke oorzaken.
Volgens mij heeft het niets te maken met onze hardware, gewoon een software probleem. 8)7

EDIT: Fixed, ga naar configuratiescherm, dan naar geluid, klik dan op je luidsprekers (Vista) en dan naar eigenschappen, geavanceerd -> 16bit - 48000 Hz (DVD Kwaliteit)

[ Voor 12% gewijzigd door movo. op 02-11-2008 17:05 . Reden: Probleem opgelost ]

Verwijderd

Als je een heel ander probleem hebt, is het niet de bedoeling dat je deze in een bestaand topic plaatst. Open hiervoor een nieuw topic.

[ Voor 80% gewijzigd door PromoX op 03-11-2008 20:15 ]

Verwijderd

ik heb dit probleem ook en zou graag willen weten of er al een oplossing voor is ?!
alvast bedankt!

• rabor
Voor zover ik weet nog niet.. de patch & tientallen 'fixes' hebben bij mij iig niet geholpen..

Ik heb ondertussen ook windows al opnieuw geinstalleerd, diverse hardware verwisseld + alle drivers & software die ik kon up-/downgraden heb ik getest, maar niets helpt.

Ook de retail DVD geeft exact hetzelfde probleem, dus; de MP geeft nog steeds die "Error during initialization: Unhandled exception caught" foumelding, en de SP eindigd na een paar seconden zwart scherm weer op het bureaublad.

Volgens mij heeft op z'n minst een derde van alle gebruikers last van dit probleem - fora zoals callofduty.com stromen over -, maar het lijkt er daarom ook op dat het samenhangt met een bepaald stuk hardware wat we allemaal met elkaar delen. Tenminste niet allemaal, maar wel diegenen met een redelijk up-to-date systeem..

Maargoed, moeten maar hopen dat er snel een oplossing wordt gevonden.. Misschien moeten we hier gewoon even zoveel mogelijk specs van werkende en niet-werkende WAW systemen verzamelen. Mogelijk komt er een patroon naar voren.. :|

Kepi_nl

• rabor
Er schijnt morgen weer een patch te komen.

Kepi_nl

Verwijderd

Rabor, weet je nog waar je dat gelezen hebt van die patch? Ik hoop dat het waar is.

Ik zit namelijk in dezelfde situatie als jij. Een directe link tussen onze systemen is Windows XP en een Asus Xonar (D2X echter aan mijn kant.)

Echter er zijn massa's mensen met hetzelfde probleem die onboard of iets anders gebruiken, dus ik denk (hoop) dat het daar wel niet aan zal liggen.

• rabor
Ik kan het thread ff zo snel niet vinden, maar het staat hier tussen:

http://www.callofduty.com/board/viewforum.php?f=26

Áls er een oplossing wordt gevonden zul je hem daar ook als eerste tegenkomen.

Ik had trouwens ook al even met een x-fi titanium fatality pro getest, maar dat geeft hier dezelfde problemen.

Een andere oplossing die toch bij redelijk wat nvidia gebruikers schijnt te werken is het downgraden van de Forceware driver naar 175.xx of lager. Heb je alleen niks aan als je een GTX200 hebt want dan beginnen de drivers pas bij 177.35 & die heb ik allemaal al getest, maar, als je een GX2 zou hebben is de kans iets groter want die drivers beginnen bij 174.53.

Maargoed, er zal waarschijnlijk wel vrij snel een oplossing komen, maar het is natuurlijk geen stijl om zo'n pos op de markt gooien.

Kepi_nl

• iClock
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10-2023
Ik heb een soort gelijk probleem. Als ik cod5 opstrart (sp of mp) hoor ik wel het geluid van intro enzo maar ik zie helemaal geen donder!
Alle drivers geupdate, ook met dat geluid aan het klooien geweest maar niks schijnt te helpen:S
mijn systeem= P4 2.8 HT@ 3.6GHz, mobo; p4p800deluxe, ; geheugen 3x 512mb, gpu; x800xt pe
werk op xp sp3
Dus neem aan dat dit geen xp probleem is aangezien het ook bij vista voorkomt.

• bLARV
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:40
Had zelfde probleem. Niets hielp, heb elke mogelijke driver ge-update. Uiteindelijk bleek probleem te zitten in SoundTap Streaming Audio Recorder te zitten van NCH Software (zat bij Express Burn en Express Rip). Die installeert een apparaat SoundTap Recorder. Zodra ik die uitschakelde of de-installeerde werkte CoD WaW weer als een zonnetje!
Pagina: 1