My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Mooie platen!
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Nummer 1 en 10 bevallen mij het best. Je hebt wel op iedere foto aardig wat lucht maar dat mag de pret niet echt drukken.
This too shall pass
2. Mooie foto, de foto geeft het idee dat hij 's avonds is genomen, maar in de exif staat 12:05:18?
3. Vind ik iets minder. Hij is vooraan een beetje dof/contrast loos, terwijl het groen bovenaan weer bijna onnatuurlijk groen is.
4. Schitterend
5. Jammer van de overbelichting in het water. Verder vind ik hem een beetje kaal, misschien hoort dat wel bij de omgeving, maar het zou niet een foto zijn die ik aan de muur zou hangen.
6. Mooie kleuren en landschap. Als je de foto's als serie wilt laten zien, dan zou je hem beter na 9 kunnen zetten of zo. Nu past hij er niet tussen. Maar eigenlijk moet je er toch op klikken, want groter is hij mooier...
7. Mijn ogen worden heel erg naar de witte wolken getrokken, witte wolken hebben we in Nederland ook, mooie landschappen niet. Dus persoonlijk had ik bij deze foto liever wat meer landschap gezien.
8. Hele mooie wolken. Ik denk dat de foto nog iets mooier was geweest als de wolken op 1/3 hadden gestaan. Dan had je ook wat minder blauwe lucht gehad, wat niet zo goed past bij een zonsondergangsfoto. Maar het blijft een erg mooie foto.
9. mooi
10. Als je langer naar de foto kijkt, ga je steeds meer zien. Beetje jammer van de overbelicht lucht, maar had had ook niet donkerder gemoeten voor die berg, dus toch wel een erg goede foto.
11. Doet mij niet zo veel, weet niet waarom.
12. Schitterend
#10 is gewoon schitterend.
De laatste foto vind ikzelf de minst prettige om naar te kijken. Iets te "vaag" en iets te blauw. Heb je in Lightroom bewerkt? Dan zou ik bij foto 3 de HUE van GREEN iets meer naar het midden toe schuiven. Volgens mij staat je HUE GREEN op +21 ofzo.
Voor de rest vind ik het hele mooie foto's waar ik geen negatief commentaar op heb, allemaal heel mooi om te zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 02-11-2008 15:31 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Zie bijvoorbeeld 3, 5 en 11. die vind ik veels te flets en te lang belicht.
1, 10 en 12 vind ik daarentegen weer vrij sterk.
De rest (niet genoemde) vind ik niet denderend maar ook niet slecht.
Wel neem je elke keer nogal veel lucht erop en zijn al je landschaps-foto's nogal wijds. af en toe wat meer tele voor de afwisseling is ook erg leuk met van die bultjes in het landschap.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ben het grotendeels met je eens ja. Ik mis ook wat dieptewerking in je foto's. Nummer twee is bijvoorbeeld nogal 'plat'.qadn schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:38:
Ik vin de serie inconsequent qua kwaliteit, met name mbt de kleuren en het licht.
Zie bijvoorbeeld 3, 5 en 11. die vind ik veels te flets en te lang belicht.
1, 10 en 12 vind ik daarentegen weer vrij sterk.
De rest (niet genoemde) vind ik niet denderend maar ook niet slecht.
Wel neem je elke keer nogal veel lucht erop en zijn al je landschaps-foto's nogal wijds. af en toe wat meer tele voor de afwisseling is ook erg leuk met van die bultjes in het landschap.
Ik zie overigens wel dat je dezelfde voorliefde voor luchten hebt als ik
M'n favo is nummer 10
Ik vind #1 het mooist, de kleuren en licht doen het 'm helemaal. Bij enkele foto's heb ik het idee dat ze met iets meer contrast of minder exposure iets beter uit de verf zouden komen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit kan veel netter met een juiste raw, maar met wat Curves, saturation selectief omlaag, selectief verscherpenen kun je hier ook de platheid wat uit weghalen.
|>
Ik vind jouw bewerkte plaat minder dan het origineel van de poster, maar dit is een kwestie van smaak he. teveel clarity en je ziet de pixeltjes zeg maar veel beter. Daarnaast zie je de overbelichte delen veel duidelijker na jouw bewerking. Vind ik persoonlijk minder. Ik vind de door jou bewerkte foto over het algemeen minder echt overkomen.simon schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:37:
Mooie foto's, maar er kan nog veel meer, even in paar minuten door PS getrokken: http://simondelacourt.nl/dump/142639.jpg
@TS: Ik vind het blauw van plaat 6 en 10 net iets TE "gesaturated", oogt minder echt....
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 02-11-2008 18:54 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
|>
dank jullie wel voor het uiteenlopende en constructieve commentaar. Kan ik wat mee.
Duizenmaal dank.
Wat info terug:
de meeste foto's zijn met een polarisatie of ND grad filter gemaak (1,5,6, 7, 10) en de nabewerking is daar zo minimaal mogelijk geweest.
Croppen heb ik zo min mogelijk gedaan. Heb tijdens het maken van de foto dus veel op de compositie gelet (uiteraard naar eigen inzicht). Luchten heb ik zo veel mogelijk laten zien omdat ik het kenmerkend vind voor Schotland. S
Nabewerking heb ik met name op contrast en saturatie gedaan. Soms wat met de kleuren geschoven. Dat levert wel eens wat kopzorgen op. Het scherm op m'n iMac is gecalibreerd en komt op mij als realistisch over. Op m'n MacBook (die qua kleuren veel intenser is) komt het bij bepaalde foto's juist als teveel van het goede over en 3 en 5 en 12 knallen er dan ook wat teveel uit.
Nogmaals dank voor de commentaren. Ik heb nog wat meer liggen dus ik zal t.z.t wat meer neerzetten.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Super serie !
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
This too shall pass
Meeste commentaar is al wel gegeven maar wat mij nog opvalt is het consistent ontbreken van 'foreground interest'. Ik denk dat dit ook een grote reden is van het soms ontbreken aan diepte.
De platen waar op de voorgrond nog een eruit springend element zit zijn dan ook mijn favorieten (1, 5 en 10).
Je nabewerking vind ik over het algemeen prima naturel en de wat verhoogde saturatie kan imo best voor landschap. Als je veel verder gaat dan dit wordt het denk al snel veel meer smaakgevoelig. Wel vind ik dat je teleshots wat extra nabewerking kunnen gebruiken omdat die wat fletser ogen dan de rest.
De perspectief compressie werkt trouwens goed bij je teleshots en geeft een mooie gelaagdheid.