Toon posts:

Nieuwe PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag, ik ben nieuw bij deze website, ben hier beland omdat ik een monster pc wil samenstellen tot max 1000 Euro (ietsje erboven mag nog wel)

Zelf ben ik geen held hierin en vroeg mij af of er mensen zijn met goede suggesties.

Ik had zelf een beetje rond gekeken en kwam tot deze configuratie:

-AMD Phenom X4 9950
-Club3D 4870 1GB GDDR5 OC
-OCZ Gold 8GB (2x4GB) - 800MHZ
-Hitachi 7K500- 500GB 7200 RPM
-ASrock A770 Crossfire
-Sharkoon Rebel12 Value Black (big-tower)
-OCZ StealthXStream 700W
-Vista home 64-bit (wilde eigenlijk XP vanwege grote memmory gebruik / maar weet niet of die in 64-bit beschikbaar is??)
-Geluidskaart?? wat voor kaart zal ik hierin zetten?
Ik zit nu dus te twijfelen of ik hier een knappe configuratie neerzet, vooral kijkend naar Processor / geheugen / videokaart.

Is het voor mij bijv. handig om de 1GB versie videokaart te nemen of gewoon de 512MB versie, en zal ik de AMD Phenom X4 9950 of de Intel Core™ 2 Quad Q9550. En ik zit te twijfelen bij het geheugen, ik kreeg een opmerking dat boven de 800Mhz de geheugen niet voldeet aan JEBEC-waarde ofzo, en dat ie dan op 800 MHZ zou draaien, en dan zit ik ook aan het type / hoeveelheid te twijfelen. kan ik beter boven de 1000mhz zitten en 4GB of gewoon 8GB etc. ik heb een 24'' schermpje, muis toetsenbord, headset en keyboard al aanwezig. Het moet een flinke krachtpatser worden voor een aantal jaartjes lekker gamen.

Alle hulp word gewaardeerd

Met vriendelijke groet,

Sjon

Verwijderd

Als je egt een paar jaartjes op de hoogste kwaliteit wilt kunnen gamen zou ik gaan voor een 4870 X2 of een GTX 280, zeker op zo'n groot scherm.
Een Q9550 is natuurlijk nog veel sneller dan een Phenom 9950, maar volgesmij heb je het niet egt nodig voor het gamen, je kunt namelijk nu nog evengoed gamen met een dualcore of soms zelfs beter omdat veel games nog niet geschreven zijn voor 4 cores.
Volgesmij heb je aan 4GB geheugen op 800Mhz meer dan genoeg.
En voor je geluidskaart zou ik een X-FI Gamer doen of gewoon gebruik maken van je onboard chip, want die is ook prima.
En van XP is ook een 64 bits versie, alleen ik zou toch voor Vista gaan, voor het gamen want dan heb je ook gelijk DirectX 10 en het geheugen gebruik valt best mee hoor.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 13:19 . Reden: Typo ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Kijk ook hier eens voor wat suggesties:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG) zoals MrAngry hierboven noemt.

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Dit topic is gesloten.