• rizzah77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2025
Hallo,

Ik heb een htpc gemaakt met mijn oude 7600GT videokaart. Deze bleek 720p wel te trekken, maar 1080p werd hem toch iets te veel. Hierdoor heb ik een MSI n9500GT kaart gekocht met een HDMI aansluiting. Nu is het volgende gebeurt:

Na het vervangen van de videokaart en de nieuwste nvidia drivers te hebben geinstalleerd begon mijn lcd tv van resolutie te veranderen zodra ik in windows kwam, elke mogelijk resolutie ging hij bij langs (ook resoluties die mijn tv dus niet aan kan bv). In eerste instantie dacht ik aan een soort van conflict tussen oude en nieuwe drivers, maar na uninstalleren en opnieuw installeren (en dat duurt een tijd wanneer je maar 1 seconde beeld hebt per 20 seconden....) bleek het nog niet te helpen ... vervolgens dan maar xp opnieuw geinstalleerd ..drivers maar geinstalleerd die op de cd erbij zaten .. maar precies hetzelfde verhaal, weer die resolutie switchen....

Als laatste middel zover ik kon bedenken heb ik maar vista geinstalleerd ... maar helaas .. ook daar precies hetzelfde probleem... vraag is nu ... is het gewoon die kaart die rot is of kan het toch nog aan iets liggen wat ik over het hoofd zie ?