Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista Business x64] Geluidproblemen met graphics

Pagina: 1
Acties:

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 11:38

phizzie

always look on the bright side

Topicstarter
Op mijn laptop heb ik constant kleine vertragingen in het afspelen van geluid tijdens het werken met verschillende programma's. Dat zijn kleine haperingen zoals die in xp, 98, 95 op te lossen waren door je grafische processen minder prioriteit te geven dan andere processen.Een typische variant van de geluidsproblemen was het scrollen in webpagina's met flashfilmpjes er in.
Het probleem was te verhelpen door iets in te stellen op de eigenschappen pagina van de grafische kaart, beeldscherm acceleratie of iets dergelijks, een slider met verschillende gradaties.

Wie weet hoe ik dit kan vinden / opnieuw kan instellen? Zoekresultaten op het forum geven standaard driverproblemen en hdd errors. Het probleem wat ik heb is zeer waarschijnlijk hetzelfde als dat ik altijd al gehad heb, maar de betreffende instelling is niet meer te vinden op de oude plek in vista.

Het probleem blijft, of ik nu audio afspeel via flash in de webbrowser (firefox) of via WMP in IE7.0 of via Winamp of MediaMonkey. Het gaat hier om audiobronnen op HDD of websources. Specs laptop:

Dell D630 met laatste drivers
Intel T9300
4GB geheugen
NVidia Quadro 135M met 256 mb geheugen
HD is 7200 rpm
ForceWare 174.31 en de Dell beveiligingsupdate in de BIOS

Hartelijk dank alvast voor de hulp, ik hoop dat ik snel weer hapervrij kan genieten van muziek!

aw snap, was dat het alweer?

• phizzie

phizzie

Topicstarter
Kleine kick: heb gezocht online (Google, ExpertExchange) naar Vista en Sound Problems, maar de meeste forum entries die ik vind zijn voornamelijk driver gerelateerd. Het zou kunnen dat de video drivers beter kunnen, maar de geluidsdrivers zijn up to date en zouden niet het probleem moeten zijn. Het ligt meer aan een prioriteitsprobleem, ik wil graag de audio driver liever voorrang geven op instructies dan het beeld, aangezien ik veel waarde hecht aan ongestoord luisteren.

• phizzie

phizzie

Topicstarter
*yelp* heb nog steeds geen antwoord kunnen vinden en ik ben er van overtuigd dat dit echt een kwestie van een vinkje / slider aanpassen is, maar ik weet niet waar.

Iemand?

• ARKO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
Dit probleem heb ik ook, ik dacht dat mijn externe USB geluidskaart (Yamaha MW 10) het probleem was in combinatie met Vista 64bit. Maar blijkbaar ben ik niet de enige, ik ga eens kijken of het op te lossen is en als iemand het weet... vertel het even :D

• phizzie

phizzie

Topicstarter
Helaas heb ik tot nu toe nog steeds geen oplossing gevonden, erg vervelend. Zijn er nog mensen in de zaal die hier mee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

• phizzie

phizzie

Topicstarter
Jammer dat er nog niemand is die ons heeft kunnen helpen. Het gaat om de instelling zoals omschreven in deze post:
\[GTA: SA] Audio functioneert niet naar behoren

• phizzie

phizzie

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/764/monn073nv5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/monn073nv5.jpg/1/w1536.png
Dit scherm bedoel ik dat niet meer beschikbaar is in Vista. Wat moet ik dan nu aanpassen om hetzelfde te bereiken?

Pagina: 1