[externe HDD] vista kan er niks opzetten en bewerken

Pagina: 1
Acties:

• WaaaghNL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 11:55
Hallo,

Ik zit momenteel met een probleem. Ik heb van een kennis een externe harddisk gekregen omdat hij deze niet aan de praat kreeg op zijn vista PC met de mededeling als ik hem wel aan de praat kreeg op mijn versie dat ik hem mag houden.

Mijn PC:
windows vista SP1 geupdate tot vandaag 23:36

Externe Hardeschijf:
MSI Starbox SATA 010R 200GB

Wat is het probleem. zodra ik de hardeschrijf aansluit in vista dan installeert vista automaties de juiste drivers deze zijn volgens het systeem ook goed geinstalleerd. maar zodra ik ga kijken op de harde schijf dan kan ik er niets op plaatsten. ik krijg dan de melding dat de bestanden niet op mijn PC zijn te vinden, tevens kan ik de schijf niet formateren, Dan krijg ik de melding dat de schijf niet gevonden kan worden. En als ik een map of een nieuw tekstdocument aan maak dan krijg ik de zelfde melding als bij het formateren. het vreemdste is wel dat als ik via XP er bestanden op zet deze wel kan lezen maar niet bewerken. En als ik de schijf veilig verwijder dan crasht explorer.exe (en gaat pas weer werken na het beeindigen van het proces in taakbeheer en het opnieuw opstarten van explorer.exe, Maar zolang de externe hardeschijf nog aangesloten zit start explorer.exe NIET).

Wat heb ik gedaan?
Ik heb de schijf al een keer opnieuw geinstalleerd op de PC (driver gewist via apparaat beheer), de schijf opnieuw geformateerd via windows XP pro SP3(daar doet de schijf het prima op).
en op het werk geprobeerd bij meerdere vista PC's van klanten waar de schijf de zelfde problemen geeft

Ik hoop dat ik hem met jullie samen er uit kom

Ronald.

WaaaghNL

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

The Third Man

The Third Jellyfish

Is het bestandssysteem op de schijf FAT32 of NTFS?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 15:46

SeatRider

Hips don't lie

Lekkere Kwal schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:44:
Is het bestandssysteem op de schijf FAT32 of NTFS?
Ja, ik zou beginnen met de partitie te verwijderen en een nieuwe aan te maken. Klinkt als te weinig rechten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• WaaaghNL
Het is een NTSF geformateerde hardeschijf.

en de rechten moet ik die gewoon via XP op iedereen zetten met volledige toegang?

WaaaghNL

• Gyzome
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-12-2025
Hoe oud is de schijf? Probeer de casing rond de schijf eens te verwijderen en de HDD eens in een computer steken zoals een interne schijf.
Probeer eens te kijken wat het geeft in linux.

[ Voor 15% gewijzigd door Gyzome op 02-11-2008 14:20 . Reden: blah ]

• WaaaghNL
de schijf is ongeveer 2 weken oud (teminste volgens de bon)

en ik heb momenteel geen linux bij de hand

WaaaghNL

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 15:46

SeatRider

Hips don't lie

Waaagh schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:13:
de schijf is ongeveer 2 weken oud (teminste volgens de bon)

en ik heb momenteel geen linux bij de hand
Nou dan is die kennis van jou wel een Sinterklaas. Jou een 2 weken oude schijf geven, die je hoe dan ook binnen de garantietermijn kan laten vervangen door een splinternieuwe - alleen omdat ie er zelf niet uitkwam???

Nederlands is makkelijker als je denkt

• WaaaghNL
na wij doen saampjes regelmatig aan hardware ruil als ik iets heb gaat het eerst naar hem toe voordat we bij de winkels weer aankloppen ;) dus een sinterklaas is het niet.

Maarja heb net de partitie gewist via Schijfbeheer (op mijn XP machine) en een nieuwe partietie aan gemaakt, deze is nu aan het formateren.

WaaaghNL

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

The Third Man

The Third Jellyfish

Je had ook kunnen kiezen voor snelformatteren ;)

• WaaaghNL
Ja klopt maar het heeft geholpen :), heb hem meteen opgedeeld in 2 partities (1 voor truecrypt)

Maar probleem opgelost dankzij jullie

WaaaghNL

Pagina: 1