Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort mezelf meer te concentreren op modelshoots, en ik heb al eens zitten denken aan een aantal reflectie schermen. Het ID idee zou dan zijn om er een vrij kleine: 1m*1m te kopen voor zowel buiten als binnen. Nu heb ik geen ID idee naar wat ik hier allemaal moet kijken? Goud kleurig, wit, (eventueel zwart?) En eventueel enkele goede merken?

grtz

Zou je wat willen letten op je taalgebruik? Dit komt erg lui over, vooral "MSN afkortingen".

[ Voor 17% gewijzigd door ThunderNet op 01-11-2008 23:59 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:35
Goudkleurig: nee je woont niet in de VS
Zwart? Dat reflecteert niet
Goede merken? Ik denk dat je niet teveel moeite voor een reflectiescherm moet doen, probeer eerst eens zo'n ding, beetje oefenen enzo.

|>

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Goudkleurig is zeker wel handig, licht aan't onderwerp en wat je wilt bereiken ;)

Koop gewoon zo'n 5-in-1 van fotosg. Dat is prima te doen. Dan kun je er de zon mee verzachten (schaduw), maar ook reflecteren dmv zilver, goud, zilvergoud, en wit. Werkt prima :)

Hou er wel rekening mee dat iemand dat ding moet vasthouden, een flitser blijft nog wel staan, puur en alleen een reflectiescherm op een statiefje is een wat ander verhaal. :X

[ Voor 25% gewijzigd door Timo op 01-11-2008 23:54 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46

ThunderNet

Flits!

Gelieve de volgende keer iets meer aandacht aan je TS schenken. Vooral dingen als "ID" komen erg lui over, en passen hier niet op het forum.
Wat heb je zelf al gevonden? Er is hier namelijk genoeg te vinden over reflectieschermen als je de search gebruikt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 07:29
Mocht je voor low budget willen gaan kan je ook met gemak zelf reflectieschermen maken. Span wat aluminium folie over een houten plaat en verf hem wit aan de andere kant, dan heb je al een leuk reflectiescherm om mee te beginnen zonder dat het je ook maar iets kost (of misschien een houten plaat als je geen hebt liggen).

Zo zou je eventueel kunnen kijken wat je het beste bevalt. Ideaal is het misschien niet en het zal het niet halen bij echte schermen, maar bijvoorbeeld een houder zodat je hem aan een statief kan hangen wordt wel een stuk moeilijker (hout ook te vervangen door karton, zodat t minder weegt). Ook kan je allerlei maten maken om zo nog meer met het licht te spelen.

Het is maar een idee (of ID)...

The intersection of technology and creativity

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
Ik heb zelf altijd een mini reflectortje in m'n tas zitten. Komt altijd van pas en voor de prijs hoef je 't niet te laten. fotosg heeft falcon eyes voor een mooie prijs.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het taalgebruik in de TS. Ik had helemaal geen beeld over zo'n schermen, ik kan binnenkort een studio huren waar ik het modellen werk wat kan uitbreiden. Valt dit goed mee, dan zal ik er zelf wel serieus in beginnen investeren. Wat betreft de studio:

ruimte 14m x 14m, 2m30 hoog
- Klassieke gele stenen keldervloer
- Volledig witte muren, zwarte centrale palen
- Achtergrond doek systeem (zwart gevlekt, blauw wolk, lichtbriun/beige gevlekt) 3m breed
- Achtergrond papier rol systeem (zwart/wit) 3m breed (beschadigd/bevuild papier niet in de huurprijs inbegrepen, kost : 7€/ meter)
- Diverse stage attributen (zeteltjes, stoelen, verhoog, plateau’s, ventilator)
- Diverse kleine attributen (doeken, scheepstouw, kettingen, ...)
- Diverse reflectie schermen
- 1 Lastolite "sun/moon" professioneel reflectie scherm
- 600W flits set : 3 elektronische flitsers, radiografische sturing (draadloos) of met klassieke flitskabel, softbox, snoet, reflector
- 2x 500W Halogeenspots voor floodlightning
- Discrete verkleed hoek (voorlopig zonder makeup table)
- Internet beschikbaar (PC kan eventueel beschikbaar gesteld worden, zonder meerkost)
- 2 statieven (merk Manfrotto, met quick release plates) , een standaard statief, een statief voor het zwaardere werk met precisie kop

Per 4u : 50€ (excl. btw) , dus komt neer op :
- een voormiddag of,
- een namiddag of,
- een avond

Indien gewenst kan ook een Finepix S3Pro met Nikon 28-200 lens beschikbaar gesteld worden
Indien gewenst kan ook een Mamyia RB67 beschikbaar gesteld worden met filmrug, polaroidsheet rug, 180mm en 90mm lens (film en sheets zelf mee te brengen) .

Dit kreeg ik in een email, de studio ligt op 15 min fietsten van me, en die prijs lijkt me eigenlijk niet overdreven. Wat vinden jullie hiervan? En zijn die flitser trouwens compatibel met m'n d60?

• Wijnands
Niet duur, leuke prijs om 's te experimentern, zeker niet als je met 2 of 3 mensen deelt. Ik zou even vragen maar ik denk dat je met de draadloze aansturing prima via de standaard aansluiting kan doen.

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 10:06

Nic

Vrij

Natuurlijk altijd leuk om eens in een studio te kunnen experimenteren. Houd er wel rekening mee dat 2,30 meter wel heel erg laag is. Je zult dan al snel de bovenkant van je achtergrondddoek op de foto krijgen als je iemand helemaal op de foto wilt zetten en even niet oplet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er vandaag geweest, toffe kerel en mooie studio. het is dus een draadloze flitsset voor Nikon, en met draadontspanner voor alle merken. Ik ga woensdag een kleine technische rondleiding krijgen, en dan zal ik mijn eerste studiofoto's hier wel even neerzetten. Hij had ook een aantal reflectieschermen, dus daar steek ik dan ook weeral wat op.

bedankt voor de hulp hier al.

• Wijnands
We zien de resultaten wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zal ten laatste donderdag wat foto's posten van een vriendin die meegaat om als proefkonijn te dienen.

Verwijderd

Topicstarter
Het resultaat van de eerste shoot staat in de Test Case forum

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 16:54
Misschien dat je op dealextreme is moet kijken?
edit:
Ik ben me bewust van dat je de shoot al gedaan en dus al geëxperimenteerd hebt. Het gaat me erom dat je bij dealextreme misschien goedkoop een leuk reflectiescherm kan kopen :) .

[ Voor 48% gewijzigd door riezebosch op 06-11-2008 11:03 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:50

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

riezebosch schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:03:
Misschien dat je op dealextreme is moet kijken?
edit:
Ik ben me bewust van dat je de shoot al gedaan en dus al geëxperimenteerd hebt. Het gaat me erom dat je bij dealextreme misschien goedkoop een leuk reflectiescherm kan kopen :) .
die winkel verkoopt een hele boel fijne leuke dingen, behalve reflectie schermen :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nomad schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:09:
[...]

die winkel verkoopt een hele boel fijne leuke dingen, behalve reflectie schermen :P
Hebben ze wel, maar alleen hele kleine voor om je lens heen. Schiet je geen reet mee op dus.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik ben eigenlijk ook van plan om zelf gewoon een reflectiescherm te maken van een paar platen triplex. Werkt net zo goed lijkt me, gewoon hoogglans wit aan de ene kant en alufolie aan de andere kant zoals reeds aangegeven. Volgens mij kun je daar alle kanten mee op, het probleem is dat ik veel auto's fotografeer en grote reflectieschermen gewoon niet te krijgen zijn, of schreeuwend duur.

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
waarom geen tempex? Licht van gewicht, wit en goedkoop.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je kan ook van die autoschermen kopen he. Die worden gebruikt om zon te weren (en soms ook tegen het krabben in de winter).

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
abrakadaver schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:41:
waarom geen tempex? Licht van gewicht, wit en goedkoop.
Is dat niet kwetsbaar ?

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
je kan er niet op staan idd maar slap is t niet.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:11
Triplex of tempex of dat soort dingen lijken me niet echt makkelijk in gebruik? Vooral triplex weet toch veel te veel om zomaar even ergens mee te nemen? :)

[edit]
Bvb zoiets op Ebay lijkt me toch veel handiger, en je bent voor 20€ klaar.
En het is nog een diffuser ook!
Vouwt mooi op in je pas bij je fototoestel. :) Hm, 35cm, iets te groot voor in een tas, maar beter dan een triplex-plank :P

[edit2]
Zelfde voor minder €€€'s :)

[ Voor 79% gewijzigd door Fire69 op 06-11-2008 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
De studio waar ik in geshoot heb, had ook wel een inventieve oplossing. Hij had namelijk grote reclame panelen, die samen met een voet recht blijven staan, gewoon omgedraaid. met een witte achterkant. Dit waren dus 2x1 meter licht glanzende papieren. en werkte eigenlijk perfect als reflectiescherm.
Pagina: 1