Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomad666
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 20:11
Binnenkort heb ik mijn camera nodig voor een bruiloft. Maar, ik sluit hem vanmiddag aan op de computer met USB en hij laat zich niet zien op de computer. Gebeurd vaker maar vervolgens zie ik dat hij ook niet meer aangeeft hoeveel foto's ik nog kan maken.
Helaas ben ik nog niet klaar want ook het LCD scherm achterop doet niets meer en als toetje worden foto's ook niet meer naar de kaart geschreven. Verder doet hij het alleen nog wel, tot aan afdrukken aan toe.
Reset (allebei) doet wel iets maar niets voor de beschreven problemen.
Andere accu, andere kaart en zelfs even de lens loskoppelen heeft allemaal geen resultaat.

Tja, de D90 is net uit maarre is een D70 echt al na krap 4 jaar afgeschreven?
Kan iemand mij vertellen of een reparatie nodig is, nog rendabel is en hoe lang ik mag verwachten dat deze camera mee zou moeten gaan? Ik ben er altijd heel blij mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga maar langs een goeie camerazaak, die kunnen je dat zo vertellen :) Als een reparatie veel kost (en dat is snel) dan is het gewoon niet meer rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
da's inderdaad waar. maarja, het is nou wel net weekend, haal anders eerst effe zowel je accu als je geheugeninlevenhoudbatterijknoopcelletje (hoe heet dat ook alweer mooi? :+) (en hebben nikons dat ook, ja toch zeker?) er even tien minuten uit. ben je al je settings kwijt, maar da ben je na een reparatie toch ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Hoeveel heeft die D70 al gelopen? Als je krap zit en voor die bruiloft toch een camera nodig hebt kun je altijd even op marktplaats gekeken, een knappe D70 doet iets meer dan 200 euro. Uiteraard geen verbetering ten opzichte van wat je nu hebt maar om nou vlak voor een belangrijke klus aan een nieuwe camera te moeten wennen...

Andere optie is alleen voor het evenement even wat huren. Dit lijkt een van de weinige te zijn die nog een D70 in de verhuur heeft.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomad666
Ik ben al naar die knoop batterij aan het zoeken geweest (nog geen succes) maar ik zal dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Bekende zaken zijn oa Rofa repair. Ik zou zelf ook huren als optie nemen, bij de bruiloft die ik heb gedaan heb ik dat ook gedaan & dat beviel me prima moet ik eerlijk zeggen.

Ik denk dat je eerder kan doorsparen voor een nieuwer model, maar dat ligt er uiteraard aan hoeveel de reparatie zal kosten...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik vermoed dat een reparatie al snel zo veel zal kosten dat het niet meer aantrekkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomad666
hmm leuke foto's! ik ga morgen eens in de stad kijken (koopzondag) misschien is er een fotozaak open. Kan ik gelijk even vragen naar de D90....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomad666
O, trouwens weten jullie of 4 jaar normaal is? Want hoewel ik Nikon prettig vindt werken is Canon dan misschien toch een optie als deze veel langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inderdaad leuke foto's.

Tipje, zelfs een dode D70 is nog wel iets waard. Dus niet weggooien als je besluit 'm niet te laten repareren, gewoon op ebay zetten met een foto en beschrijving van het defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, vier jaar is geen normaal overlijdenstijdstip van een camera.

Hoewel het er natuurlijk wel een beetje aan ligt wat je met je camera doet. Meestal reken we in sluiterbewegingen. Echter bijvoorbeeld een D100 loopt al heel wat langer mee dan de D70 en die doen het ook nog gewoon.

Afhankelijk van de haast, zou ik ook huren overwegen om in ieder geval een camera te hebben. Als het verwijder van de "keep-alive" baterij het probleem oplost, zou ik zelf graag horen wat er nu aan de hand geweest kan zijn, maar tja... Ik kan me ook voorstellen dat ik me daar totaal niet druk om zou maken en lekker verder fotografeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomad666
Ik ga de papieren maar eens bij elkaar zoeken. Als ik er nog € 200 voor kan krijgen mag de reparatie zeker niet duurder zijn dan dat. Er is ook nog zo iets als hoe lang de camera mee zou moeten gaan. De restwaarde die daar uit te berekenen valt moet ik dan alleen nog even nazoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Maar, nogmaals, wat heeft 'ie gelopen? Heb je een recente foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomad666
Uhm, ik heb hem bijna vier jaar. Hij heeft woestijn, jungle en ijs gezien. Op de backpack vakantie ging hij gewoon mee in een mooi tasje maar dat houd de kou, vocht en warmte (-verschillen) niet buiten wanneer je een foto maakt. Ik heb denk ik makkelijk 10.000 foto's geschoten, maar omdat ik het doortellen de eerste jaren niet heb gebruikt weet ik niet exact hoeveel het er zijn.
Een foto heb ik wel maar hoe ik die hierop zet weet ik nog niet. Ik post eigenlijk nooit hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben erg nieuwsgierig. Uit een foto kun je namelijk met een exif viewer het totale aantal foto's lezen. Doe anders 's mail? jeroen punt wijnands at gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Foto binnen gehad, heftig gebruik zal het niet zijn, teller staat op 8910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoe zie je dat precies dan? in heb nu Opanda IExif. kan ik dat daar ook in zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zal wel. Ik heb irfanview gebruikt en daar zie ik o.a.:

Bracketing - 65536
Color Mode - MODE1a
Light Type - SPEEDLIGHT
Hue Adjustment - 0
Noise Reduction - OFF
Total pictures - 8910
Optimization -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Dat zijn inderdaad niet al te veel clicks voor een camera van 4 jaar oud.
O, trouwens weten jullie of 4 jaar normaal is? Want hoewel ik Nikon prettig vindt werken is Canon dan misschien toch een optie als deze veel langer mee gaat.
Hier zal niet zo veel verschil in zitten. Je hebt waarschijnlijk gewoon pech. En dat kan/zal bij ieder merk voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:13

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hey een Evil clone van mij :+

Anyway, een d70 in goede staat levert inderdaad 200 euro op, een stukke zoals die van de TS uiteraard niet. De TS moet er dus ook niet vanuit gaan dat hij nog 200 euro kan vangen voor zijn camera in deze staat.

Ik zou zeker even kijken naar de D80, die is 2e hands nu ook erg goed te betalen en is zeker een stap vooruit t.o.v. wat je nu hebt.
Dan kun je met een kleine investering toch weer fotograferen. Als je een ruimer budget hebt, dan raad ik je zeker de D90 aan, die op een aantal vlakken significant beter presteert dan de d80 en kan filmen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nomad schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:10:
Hey een Evil clone van mij :+

Anyway, een d70 in goede staat levert inderdaad 200 euro op, een stukke zoals die van de TS uiteraard niet. De TS moet er dus ook niet vanuit gaan dat hij nog 200 euro kan vangen voor zijn camera in deze staat.
Lijkt me inderdaad duidelijk. Echter, een dode D70 is ook niet waardeloos, beetje mazzel krijg je er toch nog een paar tientjes voor.

Pagina: 1