Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] VMware Auth Service probleem

Pagina: 1
Acties:

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hi,

Ik heb sinds een tijdje de volgende melding in m'n event log:
The VMware Authorization Service service hung on starting.
(ik gebruik de laatste nieuwe Workstation).

Dit zorgt ervoor dat de laptop trager start, en dat er bij het opstarten geen draadloos netwerk kan geselecteerd kan worden.

Een uninstall van VMware lost natuurlijk alles op, maar ik heb VMware nodig.

Ik vind helaas nergens een log van VMware zelf, om te zien WAAROM hij hangt, de eventviewer verteld mij ook niets meer.

Googlen op deze string levert alleen oude resultaten op, en zijn nooit van toepassing op mijn systeem.

Iemand enig idee?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even als een workaround:
Wat als je de service op Manual zet en deze zelf (of met een script gekoppeld aan de startup shortcut voor VMWorkstation) aanzwengelt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:17:
Even als een workaround:
Wat als je de service op Manual zet en deze zelf (of met een script gekoppeld aan de startup shortcut voor VMWorkstation) aanzwengelt?
Even testen.

Het gekke is dat de service wel gestart wordt, want hij staat toch duidelijk als gestart bij services.msc.

En VMware Workstation kan geen VM's openen als die service niet draait.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een service heeft normaal gesproken een vaste time-out, kan zijn dat ie daar bij het booten net overheen gaat.
Op zich is er niks aan de hand (als de service wel start en werkt), maar netjes is anders.

Al gok ik dat als je de VmWare integratie componenten op je wlan adapter uitzet je dan wel verbinding kan maken...

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 01-11-2008 23:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:38:
Een service heeft normaal gesproken een vaste time-out, kan zijn dat ie daar bij het booten net overheen gaat.
Op zich is er niks aan de hand (als de service wel start en werkt), maar netjes is anders.

Al gok ik dat als je de VmWare integratie componenten op je wlan adapter uitzet je dan wel verbinding kan maken...
De service uitzetten helpt dus inderdaad.

Maar ik vraag mij af welke integratie er gemaakt wordt met de WLAN verbinding? :|