• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik hoop dat dit het goede forum is, leek mij in ieder geval het beste :)

Titel is wellicht een beetje vaag, maar ik heb de volgende situatie:

Voor een evenement moet ik 2 camera's hebben waarvan het beeld direct moet worden weergegeven op een scherm. Het gaat om 2 ruimtes, waarin we in de ene ruimte een beeld van de andere ruimte willen laten zien, en visa versa. Het beeld is een 'close-up' van enkele personen, dus geen overzichts beeld. Tevens gaat het puur om beeld, geluid is overbodig.

Omdat het beeld via een beamer wordt geprojecteerd, moet de kwaliteit van het beeld wel goed zijn. Nu kan ik natuurlijk 2 camcorders nemen en die neerzetten, maar camcorders gaan vaak vanzelf uit als je niet aan het opnemen bent. Opnemen is ook niet nodig. Nu dacht ik zelf aan beveiligingscamera's. Helaas lijkt dit een dure oplossing. Omdat het niet permanent gebruikt gaat worden moeten de kosten niet te hoog worden. Nog een nadeel is dat het een redelijk donkere ruimte is.

Bijvoorbeeld zoiets:
http://www.videofrank.nl/...-professioneel-p-255.html

Zou dit een oplossing kunnen zijn?
Ondertussen al iets meer gevonden. BNC is dus simpel naar tulp om te zetten via een verloop stukje. BNC kabels zijn wel een stukje duurder, is de kwaliteit hiervan over 20m ook beter dan tulp? Qua prijs valt het nog mee, maar daardoor vrees ik ook voor de kwaliteit :) Het hoeft niet geweldig, maar wel gewoon toonbaar (camcorder kwaliteit).

Het liefst heb ik een oplossing via tulp, omdat dit lekker simpel aansluit op de beamers. Hopelijk kan iemand hier me helpen of me in de goede richting wijzen. Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Roa op 01-11-2008 17:18 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:35
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door morpheus op 01-11-2008 17:10 ]

3kwp pvoutput