Albumart in Itunes verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb denk ik een simpel probleem maar ik kan de oplossing niet vinden..
Ik heb bij de hele Arrow Rock 500 perongeluk dezelfde albumillustratie gezet, namelijk die van de Arrow Rock 500. Ik wil echter de albumart van de afzonderlijke nummers.
Maar, ik krijg de Arrow album art er niet meer uit doordat deze kennelijk in de bestanden zit, met command+a, alle gedownloade album art weghalen werkt dus niet, omdat ik de album art niet heb gedownload maar er handmatig in heb gezet.

De vraag is dus, hoe kan ik die in de bestande ingebedde albumart in een keer verwijderen? Want Itunes lijkt alleen met Itunes gedownloade art te kunnen verwijderen?

EDIT: Dit formuleert de vraag beter: Hoe wis ik met/in Itunes de embedded albumart van een groot aantal liedjes?

[ Voor 8% gewijzigd door Ramquin op 01-11-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Het is me via een omweg nu toch gelukt, als iemand graag uitleg wilt omdat hij/zij met hetzelfde probleem zit moet hij/zij het maar ff laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 20:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Alle nummers selecteren (Ctr+A) (of alleen die je moet hebben met Ctrl + klik)
Rechtsklik -> Gedownloade illustraties wissen
OF
Rechtsklik -> Info Tonen
Voor illustratie een vinkje plaatsen en op OK klikken en iTunes z'n gang laten gaan.

Lijkt me, en werkt bij mij

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:59:
Alle nummers selecteren (Ctr+A) (of alleen die je moet hebben met Ctrl + klik)
Rechtsklik -> Gedownloade illustraties wissen
Zoals gezegd werkte dat niet omdat ze niet gedownload waren, maar handmatig erin gezet (Itunes zegt bij die optie ook dat hij de embedded illustraties met rust laat.
OF
Rechtsklik -> Info Tonen
Voor illustratie een vinkje plaatsen en op OK klikken en iTunes z'n gang laten gaan
Zelfs dat werkt niet omdat als ik dat deed terwijl ik alle nummers geselecteerd had hij de complete verzameling pakte (gaf ook de melding of ik zeker wist dat ik de hele verzameling wilde aanpassen) en dan heb je niet de optie om de albumart aan te passen.

[ Voor 64% gewijzigd door Ramquin op 01-11-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou ook (in Windows) met MP3Tag de map waarin je je mp3'tjes hebt staan inlezen en vervolgens daar de albumart er uit halen en je ID3tag opslaan om de album art ook te verwijderen.

En mijn tweede manier werkt bij mij wel, met verschillende albums en nummers uit complete albums :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:23:
Je zou ook (in Windows) met MP3Tag de map waarin je je mp3'tjes hebt staan inlezen en vervolgens daar de albumart er uit halen en je ID3tag opslaan om de album art ook te verwijderen.
Yep, maar ik had geen zin om 500 nummers naar mn Windows pc over te zetten, te bewerken, en weer terug te zetten. ;)
En mijn tweede manier werkt bij mij wel, met verschillende albums en nummers uit complete albums :S
Raar, bij mij niet?

EDIT: Zo heb ik het gedaan; alle nummers waarvan je de embedded art wilt verwijderen selecteren, rechtermuisklik -> informatie. Dan krijg je de melding of je echt die hele verzameling wilt aanpassen oid.
Normaal gesproken heb je dan een apart tabblad voor de albumart, maar hier niet omdat ze embedded zijn.
Er staat op het eerste blad echter ook een leeg blokje met albumart. Ik dacht dat die niet belangrijk was omdat de embedded art daar niet in stond. Maar je kan die wel gebruiken om de embedded te overschrijven. Als je hem leeg laat maar wel instelt kan je dus ook over de embedded heen. Dus eerst het lege vakje waar de album art komt aanklikken, en vervolgens het vinkje ervoor zetten en op ok klikken :)
Dan vervangt hij alles met een "lege" album art en vervang hij dus de embedded art. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je steelt mijn idee, het is alleen in mijn geval dat ik het gedeelte 'complete selectie bewerken' het vinkje heb geplaatst bij: dit niet weer tonen en vervolgens op ja geklikt heb, en dus toch alle items ga bewerken.

Waar het vinkje moet
Waar je het vinkje moet zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Wiethoofd op 01-11-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Ik had het al uitgevoerd voordat jij het had genoemd! :p
het is alleen in mijn geval dat ik het gedeelte 'complete selectie bewerken' het vinkje heb geplaatst bij: dit niet weer tonen en vervolgens op ja geklikt heb, en dus toch alle items ga bewerken.

]afbeelding[/url]]
Waar je het vinkje moet zetten.
Nu snap ik 'm ja, dat is idd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ramquin schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:41:
Ik had het al uitgevoerd voordat jij het had genoemd! :p