Sinds gisteren ben ik depressief, mijn pc is volledig gek aan 't doen.
Vista Ultimate SP1 x86
Gigabyte P35 DS3P (Sata op AHCI)
4GB Kingston Geheugen
Evga 8800GTS 512MB
Audigy 2ZS
Steeds vaker had ik waarschuwing van DEP, maar het geheugen leek met Memtest86+ in orde. Echter begon de pc sinds eergister telkens keihard vast te lopen, wat mij er toe deed besluiten om de Overclock wat terug te schroeven, zonder resultaat.
In de laatste situatie was ik bezig met dit probleem, draaide ORTHOS om te kijken of de boel instabiel werd. Koelers loeiden goed, maar geen fouten na een paar minuten, tot ik op STOP drukte. Toen klapte het systeem weer volledig vast. De muis blijft te bewegen en animeren, maar er is nergens meer op te klikken, geen Ctrl-Alt-Del of Ctrl-Shft-Tab, alleen 4sec. Powerknop.
Vandaag met de Hiren's Bootcd allerlei tests uitgevoerd, met het volgende resultaat:
Ik ben bang dat het moederbord kaduuk is, maar alle tests die ik er op los gegooid heb, geven geen fouten. Ook geeft de CPU nooit fouten, en alleen het geheugen bij de MARCH_16 test. In Memtest worden wel 8- en 32-bits inversies gedaan, maar geen 16bits...
Help?
Vista Ultimate SP1 x86
Gigabyte P35 DS3P (Sata op AHCI)
4GB Kingston Geheugen
Evga 8800GTS 512MB
Audigy 2ZS
Steeds vaker had ik waarschuwing van DEP, maar het geheugen leek met Memtest86+ in orde. Echter begon de pc sinds eergister telkens keihard vast te lopen, wat mij er toe deed besluiten om de Overclock wat terug te schroeven, zonder resultaat.
In de laatste situatie was ik bezig met dit probleem, draaide ORTHOS om te kijken of de boel instabiel werd. Koelers loeiden goed, maar geen fouten na een paar minuten, tot ik op STOP drukte. Toen klapte het systeem weer volledig vast. De muis blijft te bewegen en animeren, maar er is nergens meer op te klikken, geen Ctrl-Alt-Del of Ctrl-Shft-Tab, alleen 4sec. Powerknop.
Vandaag met de Hiren's Bootcd allerlei tests uitgevoerd, met het volgende resultaat:
- Volgens Memtest 86+ 2.01 is het geheugen in orde, beide latjes.
- Docmem, heet 't geloof ik, klapt er bij de MARCH_16 test op 15,6% uit, bij één latje, en bij twee latjes.
- Vista startte niet op; Invalid disk, Bootfix fixte dat.
- Vista start nog steeds niet op, komt niet tot het ladende balkje, wel voorbij de bootloader.
- PartitionMagic vindt problemen die met chkdsk op te lossen zouden moeten zijn.
- Ik kan niet bij CHKDSK, met Paramount Everything mounten C: en D: niet.
- Norton Disk Doctor klapt er ook uit bij het scannen van de schijven.
- Vista InstallatieCD komt niet verder dan een ladend Microsoft-Balkje.
- Vista Veilige modus met cmdline komt niet verder dan crcdisk.sys
- Drive Fitness Tool van IBM/Hitachi start niet op (Hitachi schijf is o.a. C:\)
- SeaTools Desktop kan beide schijven scannen, vindt bestandssysteemfouten, D:\ zou in orde moeten zijn (Seagate schijf is o.a. D:\)
- Veel andere software start niet eens op of doet de pc herstarten (Ontrack software bv.)
- Ik ben radeloos, wil eigenlijk de HD's extern aan zien te sluiten op een ander systeem, maar dat gaat vandaag niet meer lukken.
Ik ben bang dat het moederbord kaduuk is, maar alle tests die ik er op los gegooid heb, geven geen fouten. Ook geeft de CPU nooit fouten, en alleen het geheugen bij de MARCH_16 test. In Memtest worden wel 8- en 32-bits inversies gedaan, maar geen 16bits...
Help?