4 gig geheugen werkt niet met mijn GA-P35C-DS3R

Pagina: 1
Acties:

• SRI
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 18:56
Beste mensen,

Ik heb een systeem dat onder andere uit het volgende bestaat
Q6600
Gigabyte GA-P35C-DS3R versie 1.1
XFX Geforce 8800GTX 768MB
4 maal 1 gigabyte DDR2-800 4-4-4-12 van Team (TXDD1024M800HC4-D)
Windows XP pro 32 bit
Overige gegevens zijn geloof ik niet van belang

Het probleem

Ik had eerst 2 geheugenreepjes van 1 gig en had er nog 2 bij besteld, ik weet dat de 32 bit dan maar 3,2 gig ondersteund maar dat maakt mij nu even niet uit.
Het probleem is dat als ik alle vier de geheugenmodules erin doe ik helemaal geen signaal krijg naar mijn monitor of audio signalen van het speakertje dat op het mobo aangesloten zit.

Ik heb de bios geupdate naar versie F11 en alles op standaard ingesteld. Ook heb ik alle geheugenreepjes los in het systeem gestoken, in gemengde combinatie met ze tweeën en drieën, hierbij kwamen geen problemen naar voren dus het is aan te nemen dat ze allemaal gewoon werken.

Op de site van Gigabyte staat dat mijn moederbord tot 8 gig aan DDR2 ondersteund dus dat zou zal je zeggen niet het probleem moeten zijn.

Ik hoop dat iemand suggesties voor mij heeft hoe dit eventueel op te lossen. Bedankt alvast voor het meedenken.

[ Voor 8% gewijzigd door SRI op 01-11-2008 14:14 . Reden: Titelfoutje, onderhand opgelost ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:37
Probeer eens met elk latje appart op te starten.
Misschien eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen?

[ Voor 23% gewijzigd door Malantur op 01-11-2008 14:15 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SRI schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:10:
Edit: titel foutje, had shift ingedrukt bij de 4 waardoor er nu een $ staat, weet iemand hoe je de titel kan veranderen?
Dat gebeurd helemaal automatisch O-)

Je kunt tegen een compatibilityissue aanlopen. Sommige dimms werken alleen als er 2 in een mobo geprikt zitten, zet je er dan 4 in, dan werkt het niet. Ook al kan de P35 chip 8GB aan, het kan een probleem geven met bepaalde dimmen. Een bios update wil eea wel eens oplossen, dus je kunt evt op een nieuwere versie wachten, maar ik zou beginnen met het vervangen van het geheugen en dan bijvoorkeur iets dat op de QVL staat vermeldt.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
misschien het voltage een tikje omhoog in de bios en vantevoren de instellingen alvast zelf instellen

Nukezone FTW

• SRI
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 18:56
@Malantur
Ik heb al alle geheugenreepjes een voor een en in combinatie met elkaar getest.

@powrskin
Heb ik net geprobeerd, dit gaf helaas geen succes (geheugenreepjes raden 2,0 tot 2,2 volt aan)

Ook heb ik net mijn cmos gereset maar dat mocht ook niet baten.

Tevens heb ik alle geheugenreepjes getest en ze zijn stabiel op 2,0 volt op 1100Mhz met 5-5-5-15.