Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Surround icm met ALC850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik mezelf verwend met een logitech g51 surroundsetje. Hierbij zijn 4 aansluitingen nodig met de pc en ik had al even gechecked, mijn onboard geluidskaartje (realtek alc850) had die. Aangesloten en al werkt het allemaal prima. Alleen 1 probleem, ik krijg geen surround zonder matrix te gebruiken (functie dat het mogelijk maakt om van 2.1 geluidsbronnen toch naar surround te brengen). Kan mijn geluidskaart dit niet aan (omdat het een onboard kaartje is) of moet dit gewoon lukken. Met de driver de instellingen veranderen kwam ik ook niet veel verder, ik heb aangegeven dat het een 6 channel systeem is, maar nog steeds geen surround.
Wie kan mij helpen, alvast bedankt.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Luister je muziek? Dan kan het kloppen, muziek is namelijk in 99% van de gevallen gewoon stereo, dus nee, dan heb je geen surround geluid. Probeer eens een DVD film. :)

[ Voor 17% gewijzigd door NNF op 01-11-2008 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een dvd ook al geprobeerd en helaas daar ook geen surround. En als ik dan die matrix optie gebruik krijg ik vaag surround maar hoor ik de stemmen amper, ook geen fijne vervanger. Maar ik denk toch dat mijn geluidskaart dan geen surround ondersteund.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
soms een beetje klooien maar 5.1 wordt wel ondersteund. MIsschien even de kabels er opnieuw in en kijken bij de geluidsdriver (even instellen dat hij detecteert wat er wordt ingeplugt).

kabels moeten in Geel, zwart en groen.

Nukezone FTW

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

De Realtek ALC850 ondersteunt zeker wel surround.

Kijk ook eens in het Configuratiescherm bij Speakers, of het zaakje daar wel op 5.1 staat ingesteld. Ik weet natuurlijk niet met welk programma je DVD's bekijkt, maar soms moet je het in de speler zelf ook nog instellen. Zelfde verhaal als je bijv. ffdshow gebruikt als audio decoder, die moet dan ook op 5.1 worden ingesteld.