Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

telenet downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zit ik met een expresnet verbinding van telenet. Die geeft me een downloadlimiet van 20GB aan een snelheid van 15MBps. Dit abonnement kost me 42,91 euro. Nu bestaan er de shakes bij telenet digitale tv en internet (want ik heb ook digitale tv). Er zijn 2 packages die me interesseren:

- funkyshake 40 euro met 30GB download en 12MBPS donwloadsnelheid
- een shake van 30euro per maand met 5GB download en 4MBps downloadsnelheid

Ik ben een gewone internetgebruiker die dagelijks enkele uren (gemiddeld 3u/dag) surft, af en toe wat download zo zag ik op de telemeter dat ik de voorbije maanden ongeveer 3a4GB per maand downloadde. Dus de package van 30euro per maand zou voor mij geschikt zijn.

Zou ik die snelheidsverlaging 4MBPS voelen tijdens het surfen (mijn voornaamste bezighoud op het internet)? Zal een webpagina zo veel trager openen, want 1 ding waar ik me ga ergeren is dat het surfen traag zou gaan, of ga ik dat nauwelijks merken?

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

15MBps :? 120Mbps...

Dat is snel, ik wist niet dat dat al in Belgie beschikbaar was :o

32Mbps (4MBps) verschil op snelheden van rond de 100Mbps merk je totaal niet bij het surfen. Ik heb onlangs mijn LAN geupgrade naar Gb om te zorgen dat ik mijn 120Mbps verbinding (UPC FiberPower, NL Amsterdam) volledig kan benutten, dat scheelde ook ruim 20Mbps en - zoals je zou verwachten - merk je er geen drol van. Sowieso is de andere kant van de verbinding 99% van de tijd de bottleneck.

Maar dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken (wat doe je met zo'n idioot snelle verbinding als dat niet zo is?)... GoT is geen helpdesk, we verwachten dat je zelf de moeite doet om op zoek te gaan naar antwoorden voordat je hier een topic opent. Niet raar dat je weinig replies krijgt als die moeite niet uit je topicstart blijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 02-11-2008 19:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:53
Lijkt me eerder dat hij 12 Mbps en 4 Mbps bedoelt (Telenet en Belgacom kennende :)).
Een gemiddelde webpagina zal niet veel trager openen, tenzij je vaak een filmpje bekijkt op youtube of webpagina's bezoekt met veel afbeeldingen etc.
Je kan ook gewoon die van 4 Mbps nemen, en als het je niet bevalt upgraden naar 12 Mbps. Als het hun meer geld oplevert hebben ze niets liever :P
Ik ben ook wel eens benieuwd of je die 15 Mbps echt haalt: ik zou op 12 Mbps moeten zitten, maar door de afstand met de centrale komt er maar 9 Mbps door (neem bv speedtest.net).

[ Voor 41% gewijzigd door Malantur op 04-11-2008 16:32 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de bekomen info Malantur. Ik zal het zeker proberen en moeten ondervinden of ik enig verschil merk. Net even speedtest.net bezocht (bedankt voor de tip) blijkbaar heb ik een downloadsnelheid van 10574kbs, dus die 15 halen lijkt me onwaarschijnlijk. Het feit dat ik draadloos surf zal daar ook wat mee te maken hebben zeker.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 14:01 ]