Hallo allemaal,
In mijn PC heb ik een Asus P4P800 moederbord. ( Socket 478 ). Daar heb ik een voeding voor gekocht, de Coolermaster M520. Nadat ik deze ingebouwd had en alles had aangesloten, kwam ik tot de ontdekking dat ik een 24 pins connector had van de voeding, en een 20 pins op het moederbord. ( ATX 1.1 en ATX 2.0 )
Maargoed, na enige research op internet was ik er achter gekomen dat je deze er gewoon overheen kon plaatsen. Dat heb ik toen ook gedaan, en opeens ging de pc zomaar aan. Daarna kwam er achter de grafische kaart een soort brand lucht vandaan, en even later zelfs rook. Natuurlijk heb ik meteen de pc uitgezet.
Dit is dus het moederbord waar het over gaat:

Nu is het zo dat als je hem nu aan zet een van de volgende dingen gebeurt:
1) Gebeurt Niks
2) Alleen de HDD gaat aan ( Windows wordt volgens mij wel geladen )
3) Alles gaat aan, maar ik heb geen beeld.
Wat heb ik al gedaan?
- BIOS reset
- Andere voeding met 20 pins
- Alle RAM latjes op alle mogelijke plekken geprobeerd ( dus allemaal een voor een in een van de vier slots. )
Nu denk ik dus dat het moederbord definitief is overleden
. Mijn vraag is dus: Kan ik hier nog wat aan doen, en zoja wat dan? Of wordt het toch tijd voor een nieuwe pc?
Alvast Bedankt,
Eldariel
Systeem specs:
Asus P4P800
Intel Pentium 4 2.4 GHZ
1.5GB DDR1 geheugen
- Standaard LG DvD brander
- Sapphire X1650 Pro AGP met 512 MB geheugen
Alles is ook goed aangesloten, en met de FAQ ben ik er ook niet uit gekomen. Waarschijnlijk is er dus ergens wat gaan lekken, maar er is niks abnormaals te zien op het moederbord.
In mijn PC heb ik een Asus P4P800 moederbord. ( Socket 478 ). Daar heb ik een voeding voor gekocht, de Coolermaster M520. Nadat ik deze ingebouwd had en alles had aangesloten, kwam ik tot de ontdekking dat ik een 24 pins connector had van de voeding, en een 20 pins op het moederbord. ( ATX 1.1 en ATX 2.0 )
Maargoed, na enige research op internet was ik er achter gekomen dat je deze er gewoon overheen kon plaatsen. Dat heb ik toen ook gedaan, en opeens ging de pc zomaar aan. Daarna kwam er achter de grafische kaart een soort brand lucht vandaan, en even later zelfs rook. Natuurlijk heb ik meteen de pc uitgezet.
Dit is dus het moederbord waar het over gaat:

Nu is het zo dat als je hem nu aan zet een van de volgende dingen gebeurt:
1) Gebeurt Niks
2) Alleen de HDD gaat aan ( Windows wordt volgens mij wel geladen )
3) Alles gaat aan, maar ik heb geen beeld.
Wat heb ik al gedaan?
- BIOS reset
- Andere voeding met 20 pins
- Alle RAM latjes op alle mogelijke plekken geprobeerd ( dus allemaal een voor een in een van de vier slots. )
Nu denk ik dus dat het moederbord definitief is overleden
Alvast Bedankt,
Eldariel
Systeem specs:
Asus P4P800
Intel Pentium 4 2.4 GHZ
1.5GB DDR1 geheugen
- Standaard LG DvD brander
- Sapphire X1650 Pro AGP met 512 MB geheugen
Alles is ook goed aangesloten, en met de FAQ ben ik er ook niet uit gekomen. Waarschijnlijk is er dus ergens wat gaan lekken, maar er is niks abnormaals te zien op het moederbord.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell