Hallo tweakers en verdwaalde internetters!
Je bent beland in de worklog van mijn casemod project Fresh Fusion. Welkom welkom!
In deze post zal ik een beknopte samenvatting geven van hoe alles er nu voor staat, en wat ik van plan ben. Ik heb alleen tijd om te modden in het weekend, en zal dan ook elke maandag een update plaatsen.
Voor de nieuwsgierigen onder ons: mijn volledige worklog tot nu toe is te vinden bij Bit-Tech, de engelse collegas van T.net. Klik hiero voor een directe link. (modjes: ik heb geen idee of dit bezwaarlijk is, delete at will
)
Nieuw huis, nieuwe ruzies discussies met mijn meisje. She: "PCs zijn lelijke dingen, hij komt níet in de huiskamer!" Me: "Als mn PC boven staat, zit ik de hele tijd daar. Ongezellig!" Je kent t wel
Om een lang verhaal kort te maken: we zijn er uit gekomen:

Ja, inderdaad, dat is onze trapkast!
Ik heb de deur in de kelder gezet, twee planken opgehangen tussen de muren, en mijn stoel geparkeerd in de deuropening. Nu staat mijn PC niet in de woonkamer, en ik wel. Werkt erg goed moet ik zeggen, en bijkomend voordeel is dat je nooit ofte nimmer last hebt van zonlicht op je scherm.
Mijn uitzicht zag er zó uit:

Na een poosje ga je dan nadenken... Ik heb daar behoorlijk wat plek onder mijn schermen vrij! En wat zitten die kabels allemaal irritant! Radertjes deden hun werk, gloeilampjes gingen aan, en hier is het resultaat:

Moed indrinken!
Daarna mijn PC slachten, alle stukjes op tafel uitspreiden en alles weer aansluiten.

Op deze manier heb ik gekeken welke kabels waarheen gaan en wat voor gekke dingen je op stuit bij zo'n vlakke plaatsing van onderdelen. Viel eigenlijk wel mee, ik had alleen wat langere sata kabeltjes nodig
De volgende stap was eens te testen hoe ik het voorpaneel ging uitvoeren.
Ik heb wat el-cheapo plexi gekocht en er kleurfolie van een tune-shop voor autos op geplakt. Het op maat breken van deze plaat was moeilijk, en hij brak dus ook links en rechtsonder rond af in plaats van netjes recht.
Toch zag het er nog wel vet uit:

Doe je het licht aan dan zie je ineens alles liggen:

Poging 1:

Poging 2:

Poging 3:

Poging 4:

Poging 5:

Die 5e gaat het wel zo'n beetje worden. Niet dat het past in de ruimte die ik ervoor heb, maar daar doe ik wel wat aan.

En met hardware erop:

Om de ruimte te krijgen om onderlangs alle draden weg te werken wordt de plaat aan de achterkant 3cm opgetild, hij staat dus ietsje schuin naar voren.

Ook zijn er wat gaatjes bij gekomen. Eén gat is om te zorgen dat die grote fan lucht kan happen. de andere kan ik het beste uitleggen met een foto:

Er zit ook nog een derde gat aan te komen om de Reserator v1 een mooi plekje te geven.
Aldus: het sidepanel. Hier te zien met twee 12cm fans voor outtake:

En voorop komt dan zoiets als dit:

Ik ben er nog niet helemaal klaar mee, dus dik kans dat dit nog gaat veranderen, maar zo krijg je wel een leuk idee.

Zoals je ziet moet er nog héél veel gebeuren. Ik kan de PC al wél weer gebruiken, en dat is ook een hele opluchting na zo'n 4 maanden zonder. Op het moment heb ik nog een lijst van zo'n 20 punten af te werken, en ongetwijfeld gaat dat nog erger worden. Mod on!
Je bent beland in de worklog van mijn casemod project Fresh Fusion. Welkom welkom!
Intro
Ik ben hier al sinds december vorig jaar mee bezig. Voortgang is langzaam, maar gestaag, en ik ben nu op het punt dat ik denk genoeg te hebben om hier een [CiP] te kunnen plaatsen.In deze post zal ik een beknopte samenvatting geven van hoe alles er nu voor staat, en wat ik van plan ben. Ik heb alleen tijd om te modden in het weekend, en zal dan ook elke maandag een update plaatsen.
Voor de nieuwsgierigen onder ons: mijn volledige worklog tot nu toe is te vinden bij Bit-Tech, de engelse collegas van T.net. Klik hiero voor een directe link. (modjes: ik heb geen idee of dit bezwaarlijk is, delete at will
Idee
Het begon allemaal zo simpel.Nieuw huis, nieuwe ruzies discussies met mijn meisje. She: "PCs zijn lelijke dingen, hij komt níet in de huiskamer!" Me: "Als mn PC boven staat, zit ik de hele tijd daar. Ongezellig!" Je kent t wel

Om een lang verhaal kort te maken: we zijn er uit gekomen:

Ja, inderdaad, dat is onze trapkast!

Ik heb de deur in de kelder gezet, twee planken opgehangen tussen de muren, en mijn stoel geparkeerd in de deuropening. Nu staat mijn PC niet in de woonkamer, en ik wel. Werkt erg goed moet ik zeggen, en bijkomend voordeel is dat je nooit ofte nimmer last hebt van zonlicht op je scherm.
Mijn uitzicht zag er zó uit:

Na een poosje ga je dan nadenken... Ik heb daar behoorlijk wat plek onder mijn schermen vrij! En wat zitten die kabels allemaal irritant! Radertjes deden hun werk, gloeilampjes gingen aan, en hier is het resultaat:

De eerste stapjes...
Aan de slag dus! Eerst het allerbelangrijkste:
Moed indrinken!
Daarna mijn PC slachten, alle stukjes op tafel uitspreiden en alles weer aansluiten.

Op deze manier heb ik gekeken welke kabels waarheen gaan en wat voor gekke dingen je op stuit bij zo'n vlakke plaatsing van onderdelen. Viel eigenlijk wel mee, ik had alleen wat langere sata kabeltjes nodig
De volgende stap was eens te testen hoe ik het voorpaneel ging uitvoeren.
Ik heb wat el-cheapo plexi gekocht en er kleurfolie van een tune-shop voor autos op geplakt. Het op maat breken van deze plaat was moeilijk, en hij brak dus ook links en rechtsonder rond af in plaats van netjes recht.

Toch zag het er nog wel vet uit:

Doe je het licht aan dan zie je ineens alles liggen:

Harddisk hoofdpijn
Eén van de lastigste dingen was het verzinnen van een goede harddisk mount.Poging 1:

Poging 2:

Poging 3:

Poging 4:

Poging 5:

Die 5e gaat het wel zo'n beetje worden. Niet dat het past in de ruimte die ik ervoor heb, maar daar doe ik wel wat aan.
Dubbele Bodem
Om alle kabels mooi weg te werken en het geheel wat meer glans te geven maak ik gebruik van een dubbele bodem. Dit is één langwerpige plaat 3mm donkerspiegelend plexiglas. De plaat op maat krijgen was lastig, vooral het omhoog buigen van de 22cm fan links. Als je daar meer over wilt lezen kan je mijn worklog op bit-tech bekijken, hier is iig het eindresultaat:
En met hardware erop:

Om de ruimte te krijgen om onderlangs alle draden weg te werken wordt de plaat aan de achterkant 3cm opgetild, hij staat dus ietsje schuin naar voren.
Het Buro
Ook het buro zelf krijgt het één en ander te verduren. Om te beginnen heb ik er een sticker op geplakt om net te doen of het mooi hout is:
Ook zijn er wat gaatjes bij gekomen. Eén gat is om te zorgen dat die grote fan lucht kan happen. de andere kan ik het beste uitleggen met een foto:

Er zit ook nog een derde gat aan te komen om de Reserator v1 een mooi plekje te geven.
Ook mooi: Sidepanel
Natuurlijk moet alle lucht die die grote fan erin stouwt ook weer afgevoerd worden. En verder zijn aan/uit buttons en misschien een paar USB-ports, een DVD-drive en koptelefoon aansluiting wel handig. Oh ja, een beetje fancontrol en een knoppie om al dat licht (4x CCFL, 8x LED) aan of uit te kunnen doen zouden ook wel prettig kunnen zijn.Aldus: het sidepanel. Hier te zien met twee 12cm fans voor outtake:

En voorop komt dan zoiets als dit:

Ik ben er nog niet helemaal klaar mee, dus dik kans dat dit nog gaat veranderen, maar zo krijg je wel een leuk idee.
status report
Dit is hoe alles er nu uit ziet:
Zoals je ziet moet er nog héél veel gebeuren. Ik kan de PC al wél weer gebruiken, en dat is ook een hele opluchting na zo'n 4 maanden zonder. Op het moment heb ik nog een lijst van zo'n 20 punten af te werken, en ongetwijfeld gaat dat nog erger worden. Mod on!

[ Voor 3% gewijzigd door Xtrafris op 01-11-2008 15:43 ]