Past een iPod touch 2G in een JBL On Time?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik heb een JBL On Time Ipod dock station wit. Nu wil ik graag binnenkort een Ipod Touch 2G kopen. Ik weet alleen niet of de Ipod Touch hierop past. Nu heb ik al even gezocht op 'JBL On Time with Ipod Touch 2G', maar zonder goed resultaat, weet iemand hier of de ipod erin past, en of hij de muziek kan afspelen?

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of hij er in past durf ik niet te zeggen, maar als hij past wil dat nog niet zeggen dat het 'slim' is. Veel apparatuur van Apple kan namelijk via zowel firewire als USB worden opgeladen, waarbij Firewire een veel hogere spanning heeft. De nieuwste generatie media devices van Apple kunnen (weet ik 99% zeker) niet via firewire worden opgeladen, en dus zal je iPod Touch 2G erg warm worden of misschien zelfs kapot gaan als je een accesoire hebt die een 'Firewire-spanning' afgeeft om te laden. Even iets om goed op te letten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
ok. dan zal ik heb wel via een aux kabel aansluiten.

op mijn ipod nano 2g, pauzeerd hij de muziek als ik het oorfoontje eruit trek, maar als ik hem erin stop start hij het nummer niet. Is dit met de touch wel het geval?

ps: het is gewoon netstroom

[ Voor 7% gewijzigd door devhouse op 01-11-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de oordopjes van de Touch eruit trekt stopt hij inderdaad met spelen en gaat hij op een ander volume staan, als je ze daarna weer terugstopt gebeurt er niets. Je moet hem dus net als bij de Nano 2G zelf starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb zelf al een paar jaar een iPod mini (2g, 6GB). Ik heb hierbij een kabel zitten en die past gewoon op een 80GB iPod (video? :?) van nog net geen jaar. Dus dat gaat iig lukken qua stekker zeg maar.
tom.keim schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:25:
op mijn ipod nano 2g, pauzeerd hij de muziek als ik het oorfoontje eruit trek, maar als ik hem erin stop start hij het nummer niet. Is dit met de touch wel het geval?
Dat is zelfs bij mijn iPod Mini het geval, dus zal wel met elk model van de iPod zijn denk ik?

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 01-11-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
dat is jammer, dan kan ik de Touch niet als weker gebruiken op m'n dock station... dan me ipod nano 2g nog voor wekker gebruiken, en de touch gewoon voor muziek.

edit:

nieuwe ideetje: wekker op aux-zetten, bijv om 07:00, wekker op touch op 07:01 zetten, en aansluiten op aux kabel.

[ Voor 28% gewijzigd door devhouse op 01-11-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dock-connector/usb-aansluting van alle iPhones en iPod zijn hetzelfde wat betreft laden, usb-connectie en line-out dus dat is het probleem verder niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
is het nou wel of niet mogenlijk. Voor de zekerheid: het dock station speelt de muziek op de ipod af & laad hem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:08:
Of hij er in past durf ik niet te zeggen, maar als hij past wil dat nog niet zeggen dat het 'slim' is. Veel apparatuur van Apple kan namelijk via zowel firewire als USB worden opgeladen, waarbij Firewire een veel hogere spanning heeft. De nieuwste generatie media devices van Apple kunnen (weet ik 99% zeker) niet via firewire worden opgeladen, en dus zal je iPod Touch 2G erg warm worden of misschien zelfs kapot gaan als je een accesoire hebt die een 'Firewire-spanning' afgeeft om te laden. Even iets om goed op te letten dus.
Sorry, maar dat is wat pessimistisch :)

Het klopt dat de nieuwere devices niet meer opladen via de 12V Firewire-aansluiting maar dat betekent dat die pinnen intern simpelweg niet zijn doorgelust. Je apparaat zal dan dus niet opladen, maar ook zeker niet warm worden of stuk gaan. Ik weet niet of dit dock 5V of 12V aanbiedt, dat zou je in de specs moeten lezen.

Wat betreft de muziek: grote kans dat dat gewoon werkt, maar hier weet ik niet genoeg van. Je kunt het gelet op het bovenstaande dus wel veillig testen.

Mechanisch zal het ook wel passen als je er een brede dockadapter in legt, alleen moet je dan zelf nog een ruggesteuntje knutselen als je wilt dat die stevig staat.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:06:
[...]

Sorry, maar dat is wat pessimistisch :)

Het klopt dat de nieuwere devices niet meer opladen via de 12V Firewire-aansluiting maar dat betekent dat die pinnen intern simpelweg niet zijn doorgelust. Je apparaat zal dan dus niet opladen, maar ook zeker niet warm worden of stuk gaan. Ik weet niet of dit dock 5V of 12V aanbiedt, dat zou je in de specs moeten lezen.
Dan mag je mij uitleggen waarom klanten toch naar mij zijn toegekomen dat de iPod Touch warm werd, met name bij bepaalde speakers van Logitech. Het leek mij dus zinvol TS hier even op te wijzen, het zou toch vervelend zijn als hij daarmee met gebruikersschade zijn iPod Touch 2G om zeep zou helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
mijn dock geeft 15V(1.1A), maar het zo dus gewoon mogenlijk moeten zijn, maar hij laad alleen niet op?

[ Voor 3% gewijzigd door devhouse op 01-11-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:28:
[...]

Dan mag je mij uitleggen waarom klanten toch naar mij zijn toegekomen dat de iPod Touch warm werd, met name bij bepaalde speakers van Logitech. Het leek mij dus zinvol TS hier even op te wijzen, het zou toch vervelend zijn als hij daarmee met gebruikersschade zijn iPod Touch 2G om zeep zou helpen :)
Mijn iPhone wordt warm zat als er een programma aan heeft gestaan voor langere tijd, dat komt doordat de achterkant van aluminium (iPhone van staal) is gemaakt en je dit veel beter voelt, bij de 3G die van plastic is voel je veel minder warmte bij soortgelijke handelingen.

Ook zijn dus inderdaad de pinnen intern niet doorgelust, daarom krijg je een waarschuwing "this accesory is not made for iPhone" in plaats van "remove within 10 seconds to avoid overheating iPod world of doom disaster!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
ik zie nu net dat op de apple store bij dit dock station de ipod touch 1g het doet. Betekend dit ook dat de 2g het doet?

http://store.apple.com/nl/product/TG946Z/A?mco=MTIxODk3Mw

[ Voor 20% gewijzigd door devhouse op 02-11-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Afspelen van muziek zal geen probleem zijn, alleen het opladen werkt niet op de JBL On Time voor zover ik weet.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
ok, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 20:54
Eh, ik heb ook dit apparaat en ik weet niet of de iPod Touch hetzelfde werkt met ontgrendelen als de iPhone maar dan kan je wel afspelen maar je moet hem handmatig van vergrendelen afhalen.

Dus je hebt geen:

Laderfunctie
Wekkerfunctie
en de bediening via de JBL on Time knoppen wordt ook genegeerd.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
SpoekGTi schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:02:
Eh, ik heb ook dit apparaat en ik weet niet of de iPod Touch hetzelfde werkt met ontgrendelen als de iPhone maar dan kan je wel afspelen maar je moet hem handmatig van vergrendelen afhalen.

Dus je hebt geen:

Laderfunctie
Wekkerfunctie
en de bediening via de JBL on Time knoppen wordt ook genegeerd.
Tja, eigenlijk is het dus niet slim om de JBL on Time aan te schaffen als de meeste functies toch niet werken. Ik bedoel, daar betaal je natuurlijk wel voor. Met een apparaat zonder al die functies ben je dus veel goedkoper uit. Je kunt er ook voor kiezen om iPod speakers in dezelfde prijsklasse aan te schaffen waarvan de geluidskwaliteit wat beter is en die functies niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 20:54
syltheboy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:11:
[...]

Tja, eigenlijk is het dus niet slim om de JBL on Time aan te schaffen als de meeste functies toch niet werken. Ik bedoel, daar betaal je natuurlijk wel voor. Met een apparaat zonder al die functies ben je dus veel goedkoper uit. Je kunt er ook voor kiezen om iPod speakers in dezelfde prijsklasse aan te schaffen waarvan de geluidskwaliteit wat beter is en die functies niet heeft.
Euh jah, maar ik wil een wekker.....die muziek gaat spelen en met een nano deed hij het prima en om even aan te merken dat als je een ander setje koopt en een beter geluid hebt, ben ik het niet eens.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
ik heb vandaag de ipod touch binnengekregen, en na uitpaken+syncen met itunes heb ik hem meteen in de jbl on time gestopt. Ik kreeg op de ipod touch meteen een melding dat het apparaat hem niet kan opladen. Maar daarna werken alle functies gewoon.(de wekker, etc.)
Pagina: 1