[NAS] Lacie Ethernet Disk Mini

Pagina: 1
Acties:

• edr1986
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10-2025
Hallo,

2 weken geleden heb ik Lacie Ethernet Disk mini 2de hands gekocht.
Deze disk ging alleen na 1 week al kapot. Ik kon hem niet meer benaderen en de disk tikte dus ik kon er echt niks meer mee.
Nu is de vraag, heeft iemand een Ghost image van zo'n Lacie disk? Of is deze software aan te vragen bij Lacie? Anders kan ik de case na 2 weken ook wel weg gooien.

Edward

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:47

SeatRider

Hips don't lie

edr1986 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:39:
Hallo,

2 weken geleden heb ik Lacie Ethernet Disk mini 2de hands gekocht.
Deze disk ging alleen na 1 week al kapot. Ik kon hem niet meer benaderen en de disk tikte dus ik kon er echt niks meer mee.
Nu is de vraag, heeft iemand een Ghost image van zo'n Lacie disk? Of is deze software aan te vragen bij Lacie? Anders kan ik de case na 2 weken ook wel weg gooien.

Edward
Je gooit er toch gewoon een lege nieuwe disk in, en dan kun je hem via een webinterface (die dus in de firmware van het kastje zit) formatteren, gok ik zo?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• edr1986
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10-2025
Nou volgens mij niet. Als ik er een nieuwe disk in doet, doet hij niks.
Ik denk dat alles op de schijf zelf staat. Het was ook een nas van 250 gb maar een disk van 320 gb. De rest zal we gebruikt worden voor het os van dat ding. Ik las al ergens dat dat Linux was.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:28
Ipv een nieuw topic te openen kan het ook wel hier denk ik:

Ik heb een Lacie Ethernet Disk Mini waarvan de voeding kwijt is :( Ik ga uiteraard Lacie eens bellen om te vragen wat dit kost, maar als dit duur is wil ik ook wel proberen zelf een voeding te maken. Zo ziet de connector er uit:

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h259/JeroenH/power_connector_lacie_ethernet_disk.jpg
(handig dat ze er alvast een pijltje bij gezet hebben)

Ik vermoed dat er zowel 5V als 12V in moet (5V voor de elektronica, 12V voor de 3,5" disk), maar ik heb geen idee op welke pins welke spanning moet. Heeft iemand hier een aansluitschema van? Ik heb uiteraard een flinke tijd zitten Googlen, maar dat leverde me niets op.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar