Beste tweakers,
Ik heb een Windows 2003 standard edition server R2 (denk ik toch) en zou graag via een policy enkele printers deployen.
Doch, nadat ik de rol van afdrukserver heb geinstalleerd kan ik printmanagement.msc niet in systeembeheer en ook niet in %systemroot%/system32 terugvinden.
het volgende heb ik al geprobeerd:
Hieronder enkele screens van de server:

Op deze screen is te zien dat er geen printmanagement.msc te vinden is

Hier is te zien dat de afdrukserverfunctie wel degelijk geinstalleerd is

Hier is te zien dat er service pack 2 op geinstalleerd is.
Verder ben ik al van gisteravond bezig om dit mistery op te lossen. Hopelijk kunnen jullie mij nog enkele tips geven in welke richting ik verder kan zoeken/
Ik hoor het wel!
EDIT:
pffff ik ben erachtergekomen dat ik wél SP2 heb maar geen Revision 2 dus zal spijtig genoeg niet gaan werken, het geen ik wil. Dan maar de printers op de ouderwetse manier deployen via dit script:
Dit heb ik opgeslagen als printer.bat en in het aanmeldscript mee opgenomen. zowerkt het ook het is alleen veel minder gebruiksvriendelijk.
pff waste van webruimte dus. Toch bedankt voor de moeite om dit topic door te lezen
Ik heb een Windows 2003 standard edition server R2 (denk ik toch) en zou graag via een policy enkele printers deployen.
Doch, nadat ik de rol van afdrukserver heb geinstalleerd kan ik printmanagement.msc niet in systeembeheer en ook niet in %systemroot%/system32 terugvinden.
het volgende heb ik al geprobeerd:
- De afdrukserver geherinstalleerd
- De links gerestored in administrative tools (dan krijg ik de melding dat ie printmanagement.msc niet kan vinden
- gezocht met google en deze handleiding man M$ proberen te volgen: http://www.microsoft.com/...C8ABD2C7A0&displaylang=en ik loop daar echter vast omdat ik printmanagement.msc nergens kan vinden
- gezocht via google en got met deze zoektermen: How to deploy printers Via GPO, printermanagement.msc, How to install printmanagement, afdrukbeheer W2003 (deze leverden geen gepaste oplossingen op)
Hieronder enkele screens van de server:

Op deze screen is te zien dat er geen printmanagement.msc te vinden is

Hier is te zien dat de afdrukserverfunctie wel degelijk geinstalleerd is

Hier is te zien dat er service pack 2 op geinstalleerd is.
Verder ben ik al van gisteravond bezig om dit mistery op te lossen. Hopelijk kunnen jullie mij nog enkele tips geven in welke richting ik verder kan zoeken/
Ik hoor het wel!
EDIT:
pffff ik ben erachtergekomen dat ik wél SP2 heb maar geen Revision 2 dus zal spijtig genoeg niet gaan werken, het geen ik wil. Dan maar de printers op de ouderwetse manier deployen via dit script:
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /in /n\\SERVER2\HP970Cxi /u rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /y /n\\SERVER2\HP970Cxi
Dit heb ik opgeslagen als printer.bat en in het aanmeldscript mee opgenomen. zowerkt het ook het is alleen veel minder gebruiksvriendelijk.
pff waste van webruimte dus. Toch bedankt voor de moeite om dit topic door te lezen
[ Voor 21% gewijzigd door Pieter Kimpen op 01-11-2008 13:54 . Reden: Geen R2 op server geinstalleerd ]