[HTML] Clickable SVG?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 11:56
Hallo,

Bij het modden van cacti om RRDtool's SVG export te ondersteunen, loop ik tegen een probleem aan. Ik toon de afbeelding (zij het een PNG, of een SVG) via een object tag op de volgende manier:
HTML:
1
<object class='graphimage' id='graph_16' data='graph_image.php?local_graph_id=16&rra_id=0&view_type=tree&graph_start=1225450812&graph_end=1225537212' border='0' alt='Router - Traffic - Ethernet-WAN/1' />

Maar ik wil dit object ook clickable maken, om zo te linken naar een gedetailleerdere pagina. Het object encapsuleren in een "<a>" tag dacht ik dus:
HTML:
1
<a href='graph.php?action=view&local_graph_id=16&rra_id=all'><object class='graphimage' id='graph_16' data='graph_image.php?local_graph_id=16&rra_id=0&view_type=tree&graph_start=1225450812&graph_end=1225537212' border='0' alt='Router - Traffic - Ethernet-WAN/1' /></a>

Maar dit werkt enkel als het bronbestand een PNG file is. Firefox slaagt er niet in om een SVG (volledig identieke HTML code) clickable te maken.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen? Ik heb al de EMBED tag geprobeerd, of de <a> tag binnenin het object plaatsen, maar allemaal zonder resultaat. Het lijkt me dan ook eerder een SVG probleem, aangezien volledig dezelfde code wél werkt als de data een PNG bestand is.

Alvast bedankt :)
maleadt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

Img tag geen optie?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
Nee, Firefox weigert een SVG in IMG tag te renderen. OBJECT is de correcte manier, naar ik zo lees op verschillende sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

http://www.w3.org/TR/SVG/linking.html

Hier heb je waarschijnlijk wat aan :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
Hmm, deels, bedankt voor de info. Maar dan zou ik de SVG zelf moeten editen, terwijl ik eigenlijk gewoon RRDtool's output naar de browser push. Het object zelf clickable maken zou handiger zijn, maar blijkbaar werkt dat niet als de data een SVG is :?

EDIT: het feit dat Firefox geen SVG in IMG tags toelaat blijkt een bijna 4 jaar oude bug te zijn. Voorlaatste comment (ivm gevoeligheid van OBJECT voor A tags) klopt echter niet, want met een PNG data source werkt alles vlekkeloos.

[ Voor 37% gewijzigd door maleadt op 01-11-2008 17:14 ]