I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Controleer of beide in dezelfde werkgroep zitte.
Kijk ook ff of je filesharing op de 2e pc aan hebt staan.
En verder kan je die Netbui weghalen, tis wat verouderd en meestal gebruikt men toch alleen TCP/IP(ook nodig is Client voor MS netwerken)
Kijk ook ff of je filesharing op de 2e pc aan hebt staan.
En verder kan je die Netbui weghalen, tis wat verouderd en meestal gebruikt men toch alleen TCP/IP(ook nodig is Client voor MS netwerken)
kan het wel ff vanaf het begin uitleggen :
Je installeert op de protocollen : TCP/IP (heb je al, want je hebt i-net), IPX/SPX en NetBEUI. Zet em op lient voor microsoft netwerken en zet bestanden en printerdeling aan.
Start opnieuw op en ga naar Deze Computer, dan ga je elke drive apart delen, opnieuw opstarten. Dit moet op beide pc's gelijk zijn, dan moet het helemaal werken.
Je installeert op de protocollen : TCP/IP (heb je al, want je hebt i-net), IPX/SPX en NetBEUI. Zet em op lient voor microsoft netwerken en zet bestanden en printerdeling aan.
Start opnieuw op en ga naar Deze Computer, dan ga je elke drive apart delen, opnieuw opstarten. Dit moet op beide pc's gelijk zijn, dan moet het helemaal werken.
IPX/SPX en Netbui heb je dus niet nodig, deze zijn er alleen voor compatibleliteit(uhm vaag woord) tussen bv. Novell netwerken wat nu niet aan de orde is.
Alleen TCP/IP volstaat...
Alleen TCP/IP volstaat...
Verwijderd
En vergeet niet om je c of d schijf te sharen. File en Print sharing is ook erg makkelijk en dan moet het werken.
Sorry dat ik zo laat reageer (2dgn)
Weet niet wat ik fout doe maar wat jullie aandragen als oplossingen helpt helaas niet
meeste mogelijkheden had ik namelijk al gedaan
Zal nog een paar moegelijkheden proberen maar het is ook al laat en om 5:30 loopt de wekker af
Weet niet wat ik fout doe maar wat jullie aandragen als oplossingen helpt helaas niet
meeste mogelijkheden had ik namelijk al gedaan
Zal nog een paar moegelijkheden proberen maar het is ook al laat en om 5:30 loopt de wekker af
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Verwijderd
wel probeer eens op elke pc een eigen ip mee te geven 1ste pc 192.168.0.1 en subnetmask 255.255.255.0
op 2de pc 192.168.0.2 subnetmask ook 255.255.255.0
en probeer nu een een ping op bijde pc als je ze allebei kunt pingen moet het werken...
ook je werkgroup maak je best hetzelfde bvb Home
en moet identiek zijn... wel succes
op 2de pc 192.168.0.2 subnetmask ook 255.255.255.0
en probeer nu een een ping op bijde pc als je ze allebei kunt pingen moet het werken...
ook je werkgroup maak je best hetzelfde bvb Home
en moet identiek zijn... wel succes
Pagina: 1