VDO navigatie vs TomTom

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 07:30
We hebben een nieuwe tweedehands auto gekocht uit 2002 met hierin de VDO Dayton MS 4100 autoradio/navigatie/cd/cdc systeem. Mooi geluid en werkt prima. Ik heb een vraag over het navigatie systeem.

Ik heb zelf een TomTom One v4 Europe (met stem van John Cleese!). Nog maar een paar maanden oud en werkt prima. Het navigatie systeem van DVO ken ik niet. Nadeel vindt ik dat je naar de radio moet kijken voor visuele instructies, dit in tegenstelling met de TomTom die op het raam wordt bevestigd en je minder hoeft ‘af te kijken’.

Ik ben van plan het navigatie systeem van VDO verder te negeren en TomTom te blijven gebruiken. Verstandige keuze of is VDO veel beter of van enig nut? Reviews zijn erg wisselend op het Internet.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Hoort natuurlijk thuis in: Accessoires en GPS-Navigatie (hoezo Audio en HiFi ?)

Buiten dat: ik zou zeggen geen van beide! Ze zijn allebei inmiddels sterk verouderd. (VDO Dayton MS 4100 uit 2001?! Een cheap-ass nieuwe kopen (<100eu) lijkt me een veel beter oplossing.

edit: Sorry, ik lees het nog een keer en je bedoelt versie 4 van de TomTom One, toch? Dan zou ik de tomtom houden

[ Voor 36% gewijzigd door kaajee op 01-11-2008 12:16 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:09
Mijn ervaring is dat TomTom met kop en schouders boven de rest uitsteekt, in ieder geval wat gebruiksgemak betreft. Ik heb een tijdje bezorgd voor de Harense Smid, en vanaf de eerste dag met een TomTom (One) moeten werken, wat gewoon meteen lukte en ik had er verder geen omkijken naar. Een tijdje terug ben ik met mijn pa meegereden (touringcar), en met de VDO in de bus gespeeld. Heb hem gauw weer afgezet. Gemak 0,0, te ingewikkeld voor iets simpels als navigatie. Mijn ouders hadden een VDO radio (geen nav.), en dat was een van de slechtste radio's die ik ooit heb meegemaakt, qua gebruiksgemak en bouwkwaliteit. Alleen Philips is nog slechter. Ik ben van mening dat als je er zonder handleiding niet makkelijk uit kan komen, het niet eens de moeite waard is om het nog verder te proberen.. Ik zeg: TomTom :)

edit:
Heb nog even de link bekeken, en als je het al zoekt telkens naar de radio te kijken, zie je nog niks want het scherm is veel te klein om voldoende duidelijke aanwijzingen te kunnen geven... :+ Ook vraag ik me af of dat ding wel fijn in te stellen is zonder touchscreen.

[ Voor 26% gewijzigd door Peenutzz op 01-11-2008 16:25 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 07:30
Mooi, bedankt, ik weet genoeg. Ik werd een beetje aan het twijvelen gebracht toen een 'kenner' mij vertelde dat het GPS systeem van VDO veeel beter was en dat TomTom alleen veel gadgets was. Mijn persoonlijke ervaring met TomTom was altijd zeer postief, nooit problemen en ... John Cleese hahaha. :)