Vandaag begonnen aan een upgrade voor mijn systeem, na het ophalen en het bestellen van de onderdelen wou ik alvast het nieuwe geheugen in mijn computer plaatsen... iets wat al snel resulteerde in een grote ramp. (noujah groot, dat moet nog blijken). Allereerst mijn systeemspecificaties:
Cpu: AMD X2 5000+ @ 2,6ghz AM2
Mobo: MSI K9N SLI nForce 570 S-ATA/RAID
Ram: 2 GB DDRII PC-5300 (wat na de upgrade 4GB DDRII PC-5300 zou moeten worden)
Gpu: Foxconn 7900GS 256MB
Na het verwijderen van de videokaart, en het opruimen van het kabel werk was het eindelijk
tijd om mijn nieuwe geheugen erin te zetten, wat vanzelfsprekend oke ging. Hierna vervolgens
alles weer aangesloten en de computer opgestart. Vanaf dit punt deed de computer niks meer,
geen beeld, geen piepjes, geen gehoor van harde schijven activiteit.
Vervolgens heb ik de volgende stappen ondernomen, maar tevergeefs er kwam geen leven meer in,
- Bios reset.
- Videokaart schoonmaken, herplaatsen.
- Zo min mogelijk apparatuur aansluiten.
- I.p.v. DVI, VGA geprobeerd.
- Andere voeding geprobeerd.
- Alleen moederbord, processor, geheugen en videokaart.
- Alleen moederbord, processor, geheugen.
- Alleen moederbord, processor.
tot de wanhopige poging:
- Alleen moederbord, geen piepjes van leven geen resultaat.
Ik vindt het raar dat zoiets gebeurd, omdat ik vaak genoeg iets in mijn systeem veranderd
en hiermee nooit voor verrassingen kom te staan.
Het lijkt me sterk maar zou ik misschien d.m.v. ESD iets beschadigd hebben? Neem qua
ESD altijd de goede stappen om mijzelf eerst te aarden, alhoewel ik nu wel begin te twijvelen
aan mijzelf.
Hebben jullie misschien nog tips voor mij want zit hier wanhopig met alle onderdelen los op mijn
bureau, wat een makkelijke upgrade had moeten worden is gigantisch mislukt.
Iemand...
Hellup...
Cpu: AMD X2 5000+ @ 2,6ghz AM2
Mobo: MSI K9N SLI nForce 570 S-ATA/RAID
Ram: 2 GB DDRII PC-5300 (wat na de upgrade 4GB DDRII PC-5300 zou moeten worden)
Gpu: Foxconn 7900GS 256MB
Na het verwijderen van de videokaart, en het opruimen van het kabel werk was het eindelijk
tijd om mijn nieuwe geheugen erin te zetten, wat vanzelfsprekend oke ging. Hierna vervolgens
alles weer aangesloten en de computer opgestart. Vanaf dit punt deed de computer niks meer,
geen beeld, geen piepjes, geen gehoor van harde schijven activiteit.
Vervolgens heb ik de volgende stappen ondernomen, maar tevergeefs er kwam geen leven meer in,
- Bios reset.
- Videokaart schoonmaken, herplaatsen.
- Zo min mogelijk apparatuur aansluiten.
- I.p.v. DVI, VGA geprobeerd.
- Andere voeding geprobeerd.
- Alleen moederbord, processor, geheugen en videokaart.
- Alleen moederbord, processor, geheugen.
- Alleen moederbord, processor.
tot de wanhopige poging:
- Alleen moederbord, geen piepjes van leven geen resultaat.
Ik vindt het raar dat zoiets gebeurd, omdat ik vaak genoeg iets in mijn systeem veranderd
en hiermee nooit voor verrassingen kom te staan.
Het lijkt me sterk maar zou ik misschien d.m.v. ESD iets beschadigd hebben? Neem qua
ESD altijd de goede stappen om mijzelf eerst te aarden, alhoewel ik nu wel begin te twijvelen
aan mijzelf.
Hebben jullie misschien nog tips voor mij want zit hier wanhopig met alle onderdelen los op mijn
bureau, wat een makkelijke upgrade had moeten worden is gigantisch mislukt.
Iemand...
Hellup...