• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik heb een opdracht gekregen van een klant om de volgende kleuren in een bepaald design te gebruiken.
Echter heb ik geen idee waarvandaan de klant deze kleuren heeft. Ik heb namelijk geen idee uit welk palet of colorspace deze kleuren komen. De opdracht moet maandag afgeleverd worden en in het weekend is de klant niet bereikbaar.
Heeft iemand enig idee uit welk type palet of colorspace deze kleuren komen? Normaal gebruik ik PMS(Pantone) of CMYK kleuren en de daarbijbehorende codes, echter deze kleuren kan ik niet plaatsen.

Rose 065
Fuchsia 058
Koraal 073
Oranje 091

en

006 wit
064 aqua
011 zwart
069 donkerblauw

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:33

André

Analytics dude

Google levert niets nuttigs op, dat doet mij vermoeden dat je klant er een eigen systeem op na houdt?

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 15:34
Is het een klant die in dingen handelt als meubels, verf, linnen, iets in die richting?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 16:14
Klinkt heel suf hoor, maar als je dit gewoon in een stylesheet gooit van een HTML pagina, komt het dan enigszins overeen met de kleur omschrijving :$? (long shot en zou wel knap zijn, daar de R op de 2e plaats gebruikt zou worden)

Als het uit komt, doe een printscreen en druppel/clone het maar als uiterste redmiddel zou ik zeggen :$

Anders hebben ze zelf dingen nagelaten en kan je natuurlijk nevernooit hun 'huisstijl' dupliceren. (of je moet nog folders/brochures/PDF'jes/oude website ergens hebben staan om een beetje een idee te krijgen ... lees clonen)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
klinkt als de verfkleuren van de kleurkaartjes bij de praxis

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Hoi hoi,

http://www.aminus3.com/color/011/
http://www.aminus3.com/color/069/

etc. :)

edit: onderaan de pagina staan de vergelijkbare kleuren...volgens mij is dit correct...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 00:09 ]

• GeertJohan
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-10-2025
Inderdaad, dat zijn voglens mij van die waaier kleuren.
Ik maak een bepaald systeem waar die kleuren ingevoerd kunnen worden (naast de standaard RGB/hex PMS of CMYK). Echter heb ik helaas geen sheet of progje voor je om dat te kunnen omvormen naar een van de bekendere standaarden. Wellicht eens de gamma/praxis proberen dus ;)

• GeertJohan
  • Laatst online: 12-10-2025
GJR - Squarc schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 00:09:
Inderdaad, dat zijn voglens mij van die waaier kleuren.
Ik maak een bepaald systeem waar die kleuren ingevoerd kunnen worden (naast de standaard RGB/hex PMS of CMYK). Uhm, omvormen is vrij simpel..
011 naar rgb/hex is #001111, 023 = #002233, etc. :)

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 00:08:
Hoi hoi,

http://www.aminus3.com/color/011/
http://www.aminus3.com/color/069/

etc. :)

edit: onderaan de pagina staan de vergelijkbare kleuren...volgens mij is dit correct...
Volgens die site is 011 #001111, maar 006655 is echt geen roze.. Klopt dus niet helemaal.

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 15:34
Volgens mij is dit het geval dat het kleurgradatie 091 van oranje is. Maar dan is de vraag: welke waaier.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

GJR - Squarc schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 00:09:
Uhm, omvormen is vrij simpel..
011 naar rgb/hex is #001111, 023 = #002233, etc. :)
006 wit
064 aqua
011 zwart
Daggutnie he, dat #000066 wit was of #001111 zwart ;)
Arcane Apex schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:48:
Ik heb een opdracht gekregen van een klant om de volgende kleuren in een bepaald design te gebruiken.
Echter heb ik geen idee waarvandaan de klant deze kleuren heeft. Ik heb namelijk geen idee uit welk palet of colorspace deze kleuren komen. De opdracht moet maandag afgeleverd worden en in het weekend is de klant niet bereikbaar.
De hamvraag is nu of hij een lamme zak is of hij - als je deze opdracht vandaag hebt gekregen heeft ie pech, als dit al 3 weken ligt heb je het jezelf aangedaan dat je niet eerder om gewone PMS, RAL, CMYK of desnoods RGB kleuren hebt gevraagd.

[ Voor 53% gewijzigd door curry684 op 01-11-2008 00:45 ]

Professionele website nodig?

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik ben erachter gekomen dat het idd een custom kleurenpalet is van de klant/fabrikant. Het enige dat ik nu kan doen is uitgaan van fotos van hun waaier. Met de colorpicker in photoshop kies ik van die foto dan de kleur. Sommige kleuren welke ze willen staan niet op de foto van de waaier, dus vul ik die kleuren op goed geluk zelf in, want meer kan ik wat dat betreft niet doen. Ik zal het maandag wel aan ze melden. Mocht het niet goed zijn dan kan ik het binnen een half uur veranderen.

Ik heb de opdracht gisteren pas binnen gekregen, maar kon vandaag pas eraan beginnen, omdat ik gisteren erg druk was met een andere opdracht.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Arcane Apex schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 04:33:
Mocht het niet goed zijn dan kan ik het binnen een half uur veranderen.
Als je met Illustrator werkt, kun je je vast even kijken naar 'select similar -> color'. En onthoud sowieso op welke plekken je welke kleur gebruikt. Stel dat je aan de hand van de foto's een op het scherm nagenoeg gelijkende kleur uitkiest en je moet het maandag snel allemaal veranderen, dan zie je misschien die kleur net over het hoofd. Wordt het dan gedrukt of geprint dan zie je opeens waar je vlakken vergeten was te veranderen!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Borgoth
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Kun je niet gewoon je klant vragen hoe hij aan die nummers komt en vragen of hij misschien andere kan geven. (als in pms of iets dergelijk)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Borgoth schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:47:
Kun je niet gewoon je klant vragen hoe hij aan die nummers komt en vragen of hij misschien andere kan geven. (als in pms of iets dergelijk)
Arcane Apex schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:48:
in het weekend is de klant niet bereikbaar.
;)

Dat zit wel Schnorr.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11-2025

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Ik herken de kleuren van de kleurenwaaier van onze papierfabrikant.

Deze kleuren + nummers komen overeen met de leverbare kleuren papier zoals deze door de fabrikant ClaireFontaine worden gemaakt onder de naam Trophee Color Paper.
Dezelfde fabrikant gebruikt vergelijkbare namen in de papiersoorten Colorit (uit de productie sinds eind 2007) en Fizz Color Paper.
Het kan zijn dat bepaalde kleuren reeds uit productie zijn, maar er zullen ongetwijfeld gelijksoortige kleuren in de handel zijn.

In nederland worden deze papiersoorten door papierhandelaar Proost en Brandt (Amsterdam, Zoetermeer) aangeboden, monsters bestellen zal geen probleem zijn, een waaier is doorgaans wat duurder, tenzij je bedrijf een een afnemer is van papier.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Pagina: 1