Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] recovery werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een acer L5100-tv. als ik hem normaal opstart kom ik gewoon op de begin pagina van vista ga ik naar een applicatie bijvoorbeeld systeem herstel dan loopt ie vast
als ik bij verkenner een cd/dvd opstart loopt ie vast
ik heb al meerdere malen opnieuw mijn pc opgestart in veilige modus maar daar doet ie helemaal niks
ik wil mijn recovery disks gebruiken maar dat gaat niet omdat het keyboard (draadloos)niet reageert op de commando om de boot sequence te veranderen dus dat schiet niet op
hoe kan ik op de een of andere manier toch een systeem herstel uitvoeren via de cd's of via het systeem zelf zonder dat ie vastloopt ?

hoop dat iemand me kan helpen

alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:42:

ik wil mijn recovery disks gebruiken maar dat gaat niet omdat het keyboard (draadloos)niet reageert op de commando om de boot sequence te veranderen dus dat schiet niet op
hoop dat iemand me kan helpen
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar heb je ook een ander keyboard geprobeerd (lenen?)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 09:45:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar heb je ook een ander keyboard geprobeerd (lenen?)
ja heb er een Logitech G15 aan gehangen (usb) alleen heeft die drivers nodig die er nog niet op stonden dus had ik ook geen kont aan
vanaaf ff een ps/2 toestsenbord proberen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

de meeste moderne moederborden hebben automagisch support voor usb-keyboards en usb muizen, evenals usb massaopslag (usbsticks / usbHD's). Deze wordt bij de bios gesupport. Na de post wordt alles weer vrijgegeven en kan het OS de drivers laden en de randapparatuur gebruiken, teminste zo is dat bij mijn systeem. Is het USB keyboard niet fisiek defect (of batterijen op), maar eigenlijk zou ik gewoon een PS2 keyboard proberen :D

edit: wat bedoel je met "niets doen" in veilige modus? Je moet toch wel iets kunnen doen in die veilige modus. Alles behalve de meest basic rommel is uitgeschakeld, dus als het in de veilige modus al fout gaat dan bestaat de kans dat je probleem niet eventjes op te lossen is.

Probeer anders een USB live disk / pendrivelinux geval. Als je een beetje handig bent dan kun je de logboeken van de vista-schijf openen en zien wat er fout gaat. Wijzigingen aanbrengen aan je NTFS schijf zal (voor zover ik weet) niet gemakkelijk gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door M2M op 01-11-2008 09:56 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 09:53:
de meeste moderne moederborden hebben automagisch support voor usb-keyboards en usb muizen, evenals usb massaopslag (usbsticks / usbHD's). Deze wordt bij de bios gesupport. Na de post wordt alles weer vrijgegeven en kan het OS de drivers laden en de randapparatuur gebruiken, teminste zo is dat bij mijn systeem. Is het USB keyboard niet fisiek defect (of batterijen op), maar eigenlijk zou ik gewoon een PS2 keyboard proberen :D
zou je idd denken ja maar als ik mn pc opstart met de G15 eraan dan reageerd ie pas zodra windows is opgestart en niet wanneer je in het scherm komt met de optie Del voor setup en F12 voor Boot

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 09:52:
[...]

ja heb er een Logitech G15 aan gehangen (usb)
Die leveren vaker problemen op om bijvoorbeeld de [f] keys te kunnen gebruiken tijdens het booten.
Gebruik de search maar eens :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
net een mail gehad van Paradigit (daar heb ik hem gekocht) als ik de pc opstart in veilige modus met opdracht promt kan ik dan op de een of andere manier mijn documeneten naar een andere partitie verplaatsen want in de normale modus doet ie dat niet
welke commands moet ik dan invoeren ?

kan iemand met een stap voor stap uitleg daar over geven ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:49:
net een mail gehad van Paradigit (daar heb ik hem gekocht) als ik de pc opstart in veilige modus met opdracht promt kan ik dan op de een of andere manier mijn documeneten naar een andere partitie verplaatsen want in de normale modus doet ie dat niet
welke commands moet ik dan invoeren ?
Begin maar eens met HELP intikken.
kan iemand met een stap voor stap uitleg daar over geven ?
Ik snap even niet wat er mis is met zelf uitzoeken hoe je iets copy'ed in een cmd.exe venster.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:54:
[...]

Begin maar eens met HELP intikken.

[...]

Ik snap even niet wat er mis is met zelf uitzoeken hoe je iets copy'ed in een cmd.exe venster.
als je me niet wilt helpen mag je het ook gewoon zeggen hoor
misschien vraag ik hier iets omdat ik niet weet hoe ik zo iets moet opzoeken
ik ben een noob als het gaat om DOS commando's

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, dan kan je je hart ophalen aan http://www.ss64.com/nt/

Alle command prompt tools en uitleg + parameters.

Het is niet dat we je niet willen helpen, maar als je je goed herinnert gaat het hier om een PC waar je support op hebt zitten bij Paradigit, en bovendien hebben we ook nog zoiets als
  • Kies een goede topic titel die je probleem omschrijft, maar ook je OS tussen vierkante haakjes bevat. Voor meer eisen zie de Windows Operating Systems Policy hier ook over.
  • Omschrijf je probleem helder en duidelijk en geef zo veel mogelijk relevante informatie (ook in safe modus, is het veel geheugen in gebruik, sinds wanneer?)
  • Geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen, en wat je bijvoorbeeld al opgezocht hebt hierover op Google of de GoT search
in onze policy staan ;)

[ Voor 76% gewijzigd door alt-92 op 01-11-2008 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me in normaal nederlands jip en janneke taal uitleggen hoe je in DOS command prompt
je mijn documenten van de C: schijf naar de D: schijf verplaatst

want aan de link die alt-92 me geeft snap ik nog niet veel van (no offence)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Wel knap dat je dan idiote vragen die je gesteld krijgt in een winkel weet te openen ;)

Maar wat dacht je van
copy /?

EN als je dat linkje nou eens bekijkt, en klikt op het stukje bij copy dan zie je
http://www.ss64.com/nt/copy.html
Lijkt me niets aan duidelijkheid te wensen over te laten.

En probeer je dit nu vanuit de Recovery Environment van Vista te doen?

Ik wil niet vervelend zijn, maar je bent niet echt forthcoming met relevante informatie helaas.

[ Voor 58% gewijzigd door alt-92 op 01-11-2008 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:13:
Wel knap dat je dan idiote vragen die je gesteld krijgt in een winkel weet te openen ;)

Maar wat dacht je van
copy /?
waarom voel ik het gewoon als of je er totaal geen zin in hebt
ik kan wel copy / doen maar dan weet ik verder nog niks

dus nogmaals als jij of iemand anders stap voor stap me kan uitleggen wat ik in moet tikken dan ben ik daar enorm mee geholpen
want van die engelse benamingen van het linkje van alt-92 snap ik niet veel

en btw wat heeft die topic start van :
idiote vragen die je gesteld krijgt in een winkel
hiermee te maken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 11:19 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:18:
[...]

waarom voel ik het gewoon als of je er totaal geen zin in hebt
Omdat jij er ook geen moeite in wil steken, waarom zouden wij dat dan wel moeten doen voor jou? :)
De tools worden je aangegeven, de handleiding krijg je erbij, en hier op GoT verwachten we dan dat je daar zelf ook wat mee doet.
Je hoeft ook geen vloeiend engels te kunnen om met de aanzet ( <commando> gevolgd door </?> ) zelf te kunnen zien wat de nederlandstalige opties en builtin help weergeeft.

Maar als ik jou was zou ik gewoon Paradigit maar weer bellen of die het jou in jip en janneke taal willen uitleggen.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 01-11-2008 12:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.