Goede avond,
Ik heb zelf een nieuwe (game) systeem gebouwd met het volgende erin:
Intel Core 2 Quad Q9300 2.50 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed
Corsair TW3X4G1600C9DHX 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
MSI X48C PLATINUM
Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 (2x)
MSI Radeon HD 4870 1024 MB, PCI-e 16x
Ik heb de schijven op raid0 draaien en me besturingssysteem is windows xp64.
Na het allemaal geïnstalleerd te hebben, heb ik 3dmax06 der op gegooid en laten draaien, maar tot mijn verbazing komt mijn systeem niet hoger in de punten dan 13420
Dit is maar 2000 punten meer dan een gemiddelde pc volgens 3dmark.
Nu wil mijn pc niet ophangen aan een rating van 3dmark, maar ik denk dat er toch iets aan de hand is.
Ik vind het vreemd dat mijn pc niet hoger scoort, terwijl ik hem naar mijn mening toch wel aardig heb samengesteld.
Overigens moet ik er bij zeggen dat ik bij mijn moederbord 2 geheugen kaarten kreeg de zogenaamde turbo cards die ik moet installeren om te zeggen of er ddr2 of 3 geheugen in me moederbord zit.
Deze heb ik er niet in zitten omdat wanneer ik ze er wel in had zitten, mijn systeem niet wou booten. Dus heb ik ze weg gelaten.
Overigens ziet windows xp wel gewoon 4 gig dus dit lijkt me geen probleem.
Met het gamen van crysis op ze allerhoogst heeft die geen moeite op resolutie 1280*1024.
Daarom vind ik het ook zo raar dat die 3dmax score niet hoger is.
Mijn vraag is dus: hoe krijg ik deze score omhoog?
Ziet iemands iets opvallend waarvan die zegt daar licht het aan?
Alvast bedankt voor de reacties.
p.s. ik ben nieuw op tweakers dus als hem verkeerd gepost heb mijn excuus der voor.
groeten vincent
Ik heb zelf een nieuwe (game) systeem gebouwd met het volgende erin:
Intel Core 2 Quad Q9300 2.50 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed
Corsair TW3X4G1600C9DHX 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
MSI X48C PLATINUM
Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 (2x)
MSI Radeon HD 4870 1024 MB, PCI-e 16x
Ik heb de schijven op raid0 draaien en me besturingssysteem is windows xp64.
Na het allemaal geïnstalleerd te hebben, heb ik 3dmax06 der op gegooid en laten draaien, maar tot mijn verbazing komt mijn systeem niet hoger in de punten dan 13420
Dit is maar 2000 punten meer dan een gemiddelde pc volgens 3dmark.
Nu wil mijn pc niet ophangen aan een rating van 3dmark, maar ik denk dat er toch iets aan de hand is.
Ik vind het vreemd dat mijn pc niet hoger scoort, terwijl ik hem naar mijn mening toch wel aardig heb samengesteld.
Overigens moet ik er bij zeggen dat ik bij mijn moederbord 2 geheugen kaarten kreeg de zogenaamde turbo cards die ik moet installeren om te zeggen of er ddr2 of 3 geheugen in me moederbord zit.
Deze heb ik er niet in zitten omdat wanneer ik ze er wel in had zitten, mijn systeem niet wou booten. Dus heb ik ze weg gelaten.
Overigens ziet windows xp wel gewoon 4 gig dus dit lijkt me geen probleem.
Met het gamen van crysis op ze allerhoogst heeft die geen moeite op resolutie 1280*1024.
Daarom vind ik het ook zo raar dat die 3dmax score niet hoger is.
Mijn vraag is dus: hoe krijg ik deze score omhoog?
Ziet iemands iets opvallend waarvan die zegt daar licht het aan?
Alvast bedankt voor de reacties.
p.s. ik ben nieuw op tweakers dus als hem verkeerd gepost heb mijn excuus der voor.
groeten vincent