Toon posts:

Nieuw systeem presteert onder de maat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond, :)

Ik heb zelf een nieuwe (game) systeem gebouwd met het volgende erin:

Intel Core 2 Quad Q9300 2.50 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed
Corsair TW3X4G1600C9DHX 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
MSI X48C PLATINUM
Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 (2x)
MSI Radeon HD 4870 1024 MB, PCI-e 16x

Ik heb de schijven op raid0 draaien en me besturingssysteem is windows xp64.
Na het allemaal geïnstalleerd te hebben, heb ik 3dmax06 der op gegooid en laten draaien, maar tot mijn verbazing komt mijn systeem niet hoger in de punten dan 13420 :(
Dit is maar 2000 punten meer dan een gemiddelde pc volgens 3dmark.

Nu wil mijn pc niet ophangen aan een rating van 3dmark, maar ik denk dat er toch iets aan de hand is.
Ik vind het vreemd dat mijn pc niet hoger scoort, terwijl ik hem naar mijn mening toch wel aardig heb samengesteld.

Overigens moet ik er bij zeggen dat ik bij mijn moederbord 2 geheugen kaarten kreeg de zogenaamde turbo cards die ik moet installeren om te zeggen of er ddr2 of 3 geheugen in me moederbord zit.
Deze heb ik er niet in zitten omdat wanneer ik ze er wel in had zitten, mijn systeem niet wou booten. Dus heb ik ze weg gelaten.
Overigens ziet windows xp wel gewoon 4 gig dus dit lijkt me geen probleem.

Met het gamen van crysis op ze allerhoogst heeft die geen moeite op resolutie 1280*1024.
Daarom vind ik het ook zo raar dat die 3dmax score niet hoger is.

Mijn vraag is dus: hoe krijg ik deze score omhoog?
Ziet iemands iets opvallend waarvan die zegt daar licht het aan?

Alvast bedankt voor de reacties.

p.s. ik ben nieuw op tweakers dus als hem verkeerd gepost heb mijn excuus der voor.

groeten vincent

Verwijderd

Wat zijn de scores van de individuele componenten. En draai ook is 3dmark Vantage.En waarschijnlijk bedoel je 3dmark ipv 3dmax

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor je bericht,

3dmark idd,

sm2.0 score :5180
sm3.0 score: 6156
cpu score:4129
meer scores zijn der niet toch?
ik weet niet hoe ik plaatjes in moet voegen anders had ik dat even gedaan.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 18:31
Jawel, er is een 'totaal score', die moet je even posten ;) En gelijk zeggen welke versie van 3Dmark je gebruikt... 05, 06, vantage...?

Niet goed gelezen :P Valt best mee, is vrij normaal... Als je die CPU overclockt is je score hoger, 3dmark06 is erg CPU afhankelijk.

Geen probleem dus. Het enige wat mij opvalt is waarom je in godsnaam op zo'n resolutie gamed met zo'n videokaart (en dan ook nog eens de 1GB versie :|)

[ Voor 52% gewijzigd door Avalaxy op 31-10-2008 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
3dmark06 v1.1

totaal score is 13420 3dmarks

Verwijderd

Topicstarter
haha ok hmm, Wat er is mis met de resolutie? je bedoelt cker te laag (komt ik heb nog een 17 inch crt:P die wordt vervangen door een 24 inch maar die is er nog niet)
ja de 1gb dat is toch alleen maar beter?

maar ok :D
dus ik het erg cpu afhankelijk goed om te weten:D ik zat er aan te denken om me cpu over te clocken maar dat komt dan nog ;)

• MMaaiikkeell
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11-2025
Dit is maar 2000 punten meer dan een gemiddelde pc volgens 3dmark.
Het gemiddelde van 3D mark is gewoon erg hoog. Ik weet niet of dit is opgebouwd uit gegevens van verschillende benchmarks van alle users. Of dat ze gewoon een aantal systemen hebben gepakt en dat als richtlijnen gebruiken. In het eerste geval zal je een erg vertekend beeld krijgen over de 'gemiddelde' computer, gezien zo ongeveer alleen mensen met net een nieuwe rig of iets dergelijks even gaan benchmarken & het 'normale' volk met computers die zijn voorzien van onboard kaarten etc. geen 3Dmark zullen draaien.

De CPU is in 3Dmark inderdaad voor een groot deel van belang voor een hoge score. Als jij je Q9300 op 4x3.0 hebt ipv 4x2.5 gaat het waarschijnlijk 1500 of meer punten omhoog.

Je zegt zelf al dat je er alles mee kan spelen wat je wilt, het is dan ook een flex systeem & ik zou me niet druk maken over die score ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok
Dat is wel waar jij zegt dat idd de nieuwe systemen gaan benchmarken maar ik dacht dat 3d mark daar wel rekening mee zouden houden maargoed.

Strekking is dus als ik mijn cpu overclock dan zou ik dus een betere scoren krijgen. :D

P.s. volgende week(als het goed is) krijg ik me 24 inch scherm ik zal dan wel even posten hoe die spellen dan draaien. Crysis en call of duty 4.

Bedankt voor jullie berichten,

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Het zijn ook vaak de mensen met de vette nieuwe systemen zoals jij die die benchmarks draaien. Ik ga m'n ouwe x850xt pe niet meer pijnigen met 3dmark, dus die gemiddelde score geeft een vertekend beeld van wat een gemiddeld systeem is bij veel gamers. Toen mijn pc nog nieuw was draaide ik nog regelmatig een 3dmark, maar nu is dat gewoon lachwekkend om te doen met zo'n bejaard systeem.

-edit- te laat

mijn 3dmark06: 2400 punten :p
Komt vooral doordat die x850 geen sm3.0kan en mijn cpu een amd64 3500+ @2,8Ghz singlecore is.

-edit& zeer offtopic - Heb trouwens ook eens een 3dmark06 benchmark gedraaid met vista op m'n 2,4Ghz core2duo macbook met intel x3100 IGP. Helemaal lachwekkend. Vista razendsnel, maar 3d graphics om te huilen. Halo 1 op 1280x1800 alles op very low gewoon niet te spelen als er ook maar een alien in beeld komt.

[ Voor 38% gewijzigd door KneppaH op 01-11-2008 00:14 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
:p
Tja gaat snel ja met die ontwikkelingnen:P

Verwijderd

Topicstarter
KneppaH schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:32:
Het zijn ook vaak de mensen met de vette nieuwe systemen zoals jij die die benchmarks draaien. Ik ga m'n ouwe x850xt pe niet meer pijnigen met 3dmark, dus die gemiddelde score geeft een vertekend beeld van wat een gemiddeld systeem is bij veel gamers. Toen mijn pc nog nieuw was draaide ik nog regelmatig een 3dmark, maar nu is dat gewoon lachwekkend om te doen met zo'n bejaard systeem.

-edit- te laat

mijn 3dmark06: 2400 punten :p
Komt vooral doordat die x850 geen sm3.0kan en mijn cpu een amd64 3500+ @2,8Ghz singlecore is.

-edit& zeer offtopic - Heb trouwens ook eens een 3dmark06 benchmark gedraaid met vista op m'n 2,4Ghz core2duo macbook met intel x3100 IGP. Helemaal lachwekkend. Vista razendsnel, maar 3d graphics om te huilen. Halo 1 op 1280x1800 alles op very low gewoon niet te spelen als er ook maar een alien in beeld komt.
Haha ja dat zal wel idd met zo'n onboard kaart, maar ik snap je revolutie niet 1280*1800 dat is toch vragen om moeilijkheden? maakt niet uit welk spel?:P

die nieuwe macbooks sgijnen wel een aardige kaart te hebben teminste je kan kiezen. :)

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

sorry typo, bedoel 1280x800

da's de native macbook reso.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok ja das een normalere reso :p

Ik had gezegd dat als ik mijn nieuwe scherm zou hebben eventjes zou posten hoe het gamen nu gaat.
Bij deze, ik heb vandaag me samsung 2443bw gekocht.
Aangesloten en het is een schoonheid.
_/-\o_
Kheb crysis (demo) gespeeld op 1900*1200 heeft me kaart zo blijkelijk weinig moeten mee :D.

Het scherm heeft geen ghosting. en kijkt prettig.
De randen van het scherm zijn gewoon zwart zoals het hoort.

Van COd4 zet ik later nog een post.
Pagina: 1