"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Geluidgerelateerde zaken kunnen beter in AUD.
PMG > AUD
PMG > AUD
En als je die SPDIF-interface kiest, krijg je dan geen geluid uit de coaxiale uitgang? (misschien werken ze altijd tegelijkertijd?)
Daarnaast, je hebt vast wel een mooi controlepaneeltje van Soundmax? Kom je daar verder mee?
Daarnaast, je hebt vast wel een mooi controlepaneeltje van Soundmax? Kom je daar verder mee?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nee helaas, als ik die SPDIF kies komt er geen signaal uit die coax uitgang. Het soundmax controlepaneel laat bij SPDIF ook alleen de optische poort zien en ik zie op de diverse schermen waar wat in te stellen valt verder niets wat te maken heeft met de digitale uitganag...
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Vreemd...
Ik zal morgen eens de diverse instellingspaneeltjes op mijn eigen PC doorbladeren. De coaxiale uitgang doet het bij mij prima onder Vista64, en mijn P5B-Deluxe/Wifi-AP heeft dezelfde audiochip...
Ik zal morgen eens de diverse instellingspaneeltjes op mijn eigen PC doorbladeren. De coaxiale uitgang doet het bij mij prima onder Vista64, en mijn P5B-Deluxe/Wifi-AP heeft dezelfde audiochip...
Zou ik het nog bijna vergeten ook... 

(klik)
Windows "ziet" bij mij de coaxiale aansluiting ook niet, enkel de optische. Toch komt er geluid uit mijn coaxiale uitgang als ik SPDIF kies.
Misschien een belangirjk detail: Ik heb kennelijk nooit de moeite genomen om drivers en/of software voor mijn geluidschip te installeren. Werk met de standaard Vista drivers dus.
(klik)
Windows "ziet" bij mij de coaxiale aansluiting ook niet, enkel de optische. Toch komt er geluid uit mijn coaxiale uitgang als ik SPDIF kies.
Misschien een belangirjk detail: Ik heb kennelijk nooit de moeite genomen om drivers en/of software voor mijn geluidschip te installeren. Werk met de standaard Vista drivers dus.
OK, bedankt! Tijd voor wat verder onderzoek aan mijn kant
OK, het lag blijkbaar aan de kabel die ik had liggen, die was niet helemaal lekker. Met een andere kabel werkt 't perfect!
Dus de instellingen van de PC waren in ieder geval goed. Nogmaals dank!
Dus de instellingen van de PC waren in ieder geval goed. Nogmaals dank!
Verwijderd
SPDIF is immers ook zowel optisch als coax.
Zoals ik opmerk uit vorige reacties denken velen dat SPDIF de optische uitgang is, en dat er ook COAX bij hoort te staan. Dat is dus onjuist.
Wanneer je SPDIF kiest, zullen altijd beide uitgangen tegelijk benut kunnen worden, omdat ze precies hetzelfde aangestuurd worden. Je kunt als je handig bent met solderen, de optische output ook verwisselen met die van coax en andersom. Ter info.
Zoals ik opmerk uit vorige reacties denken velen dat SPDIF de optische uitgang is, en dat er ook COAX bij hoort te staan. Dat is dus onjuist.
Wanneer je SPDIF kiest, zullen altijd beide uitgangen tegelijk benut kunnen worden, omdat ze precies hetzelfde aangestuurd worden. Je kunt als je handig bent met solderen, de optische output ook verwisselen met die van coax en andersom. Ter info.
Ik ben me er volledig van bewust dat coaxiaal ook gewoon SPDIF heet hoor, de TS misschien ook wel.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:42:
SPDIF is immers ook zowel optisch als coax.
Alleen zoals je op de twee screenshots kunt zien noemt Vista speciek de aansluiting "Achterpaneel Optische stekker", dat is wat verwarrend.
Precies wat Xander zegt, doordat 't niet werkte en er inderdaad letterlijk optische stekker staat dacht ik dat er wat de coax aansluiting aan de hand was.
Pagina: 1