Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Fotos als bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo geleerden, :)

Nadat ik mijn systeem opnieuw heb geinstalleerd vanwege een crash, kan ik geen fotos meer opslaan als bureaublad achtergrond. Afbeeldingen van internet kan ik nog wel als achtergrond opslaan. Het valt mij ook op dat de jpeg iconen in de verkenner groot en heel erg wazig/blokkerig zijn. Ik heb als diverse opties in google gezocht, maar kom er niet uit. Kan iemand mij helpen?

Systeem draait op Vista 32 bit, SP1 met een GeForce 8400 GS videokaart. Alle fotos op mijn systeem zijn gemaakt met een Nikon D40 camera, NEF codec van Nikon is reeds geinstalleerd

Bedankt!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Hoe groot zijn die foto's? Je bent niet toevallig thumbnails aan het bekijken?
Zet bijvoorbeeld eens zo'n foto op internet en laat hem hier zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie; de fotos hebben een redelijk formaat, maar niet buitensporig (1,88 mb). Ik doe het niet anders dan voorheen (en toen werkte het dus wel). Verder was ik nog vergeten te vermelden dat Vista er een zwarte achtergrond van maakt als ik een foto met de rechtermuisknop probeer 'als bureaubladachtergrond gebruiken'

Ik snap er niks van in elk geval!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
Je probeert toch geen NEF's als wallpaper in te stellen? Converteer ze eerst eens naar jpeg en probeer het dan nog eens?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Nope, gewone onbewerkte .jpg afbeeldingen. Op een of andere manier worden de afbeeldingen niet geladen in Vista...en als ik in de verkenner een willekeurige fotomap open, krijg ik eerste grote blauwe, wazige, blokkerige iconen alvorens ik deze kan weergeven als grote pictogrammen. Dan laadt Vista wel de kleine voorbeeldweergaven....

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar krijg zo nu en dan ook de melding dat de CPSCommonTools9.dll niet kan worden gevonden. Een zoektocht op google leverde mij geen geschikt resultaat op...iemand een idee of dit er iets mee te maken kan hebben?

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
De dll die je noemt is er in ieder geval een van Sonic Solutions. Aangezien het hier gaat om Microsoft functionaliteit die niet werkt betwijfel ik dat het aan software van Sonic Solutions ligt.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt...dan is dat in elk geval duidelijk. Het probleem van de pictogrammen en het niet kunnen laden van reguliere jpeg foto's als achtergrond (ik krijg een compleet zwart scherm als achtergrond) blijft dus bestaan....iemand?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Active desktop?

Verwijderd

Topicstarter
Was niet bekend met het fenomeen active desktop, maar na even wat gegoogled te hebben lijkt ook dit niet het probleem te zijn of het op te lossen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zit niet eens in Vista, dus dat was 'm sowieso al niet.

Je hebt een compleet verse installatie gedaan zeg je, verliep die geheel foutloos? Want het lijkt erop alsof je een in-place repair hebt gebruikt waarbij de graphics filters niet correct zijn geinstalleerd.
Heb je gelijk de NEF erop gezet, of heb je in de tussentijd wel een werkende config gehad na je herinstall?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compleet verse install gedaan die, inderdaad, eerst gewoon goed werkte. Nadat ik Photoshop CS3 (legale versie) en de NEF heb geinstalleerd zijn de problemen begonnen.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 06:36:
Nadat ik Photoshop CS3 (legale versie) en de NEF heb geinstalleerd zijn de problemen begonnen.
Voila ...

[ Voor 15% gewijzigd door Haaglander op 04-11-2008 07:22 ]

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
Nog niet echt een oplossing heah? Bij mij werkt deze combo namelijk wel...echter heb ik NEF en JPG niet aan PS gekoppeld maar aan een andere viewer..misschien dat dit helpt? Ik gebruik faststone maxview, erg prettige sneller viewer.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb CS3 en de NEF codec verwijderd en het register opgeschoond met de tool van adobe. Toch blijft het me niet lukken om fotos vanaf de fotomappen op de harde schijf te gebruiken als bureaublad achtergrond. Ook blijven de pictogrammen groot en blokkerig (ik kan ze uiteraard wel omzetten in voorbeeldweergave). Zie de link hieronder voor een voorbeeld van hoe de pictogrammen eruit zien.

http://www.foto-uploaden....faab2822108532ee6172f.jpg

Op zich is het geen grote ramp dat ik geen fotos kan gebruiken als achtergrond, maar het is voor mij nu de sport om het probleem op te lossen! Het rare is dat ik wel gewoon fotos van internet kan gebruiken als achtergrond!

Willen jullie nog een keer meedenken? Thnx!

• Gyzome
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 07:25
Grafische drivers geïnstalleerd?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
gelukkie schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:59:
[...]

Nog niet echt een oplossing heah? Bij mij werkt deze combo namelijk wel...echter heb ik NEF en JPG niet aan PS gekoppeld maar aan een andere viewer..misschien dat dit helpt? Ik gebruik faststone maxview, erg prettige sneller viewer.
Mijn tip al geprobeerd? Lijkt erop dat JPG gewoon niet aan een goed programma is gekoppeld. Probeer een bij start --> standaard programma's te kijken wat er bij o.a. JPG ingesteld staat?

En als je bij bureaublad instellingen de achtergrond wil aanpassen, werkt het dan wel?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gyzome schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:52:
Grafische drivers geïnstalleerd?
Waarom roep je iets zonder onderbouwing? Tenzij jij me kan laten zien waar het ontbreken van grafische drivers dit fenomeen veroorzaakt, heeft de topic starter natuurlijk niks aan zo'n reply ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad al getracht de jpg te koppelen aan een andere viewer, maar het probleem met de pictogrammen blijft evenals het probleem van het niet kunnen instellen als achtergrond....zou het misschien toch aan de grafische kaart kunnen liggen....? Hij opent alle foto's overigens wel gewoon netjes en scherp....

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 11:51
probeer dit eens in start/uitvoeren of cmdprompt (als administrator)

regsvr32 /u %windir%\system32\shimgvw.dll
en dan
regsvr32 %windir%\system32\shimgvw.dll

Hiermee word de link met de standaard pictureviewer van windows teruggezet

Het lijkt op dit probleem:
http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/64599

[ Voor 48% gewijzigd door Turismo op 04-11-2008 22:24 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, geprobeerd, maar krijg deze melding (zie link)

http://www.foto-uploaden....3dc6a6044f0f0392f1cab.jpg

Wat nu?

• Turismo

Staat shimgvw.dll in de C:\Windows\system32 folder?

Okay my bad, in Vista is de default picture viewer Windows Photo Gallery
Wikipedia: Windows Picture and Fax Viewer
Dan zou je deze dus moeten uitvoeren (kijk eerst even na of je die map in je program files hebt staan)
code:
1
%SystemRoot%\System32\rundll32.exe "%ProgramFiles%\Windows Photo Gallery\PhotoViewer.dll", ImageView_Fullscreen %1

even van een ander forum gejat, waar hetzelfde probleem zich voordoet, en dit de oplossing was:
Try this. In order for the icon to show a preview, in Control Panel> Folder
Options, on the View tab under Advanced settings, "Always show icons, never
thumbnails" must be unchecked.

Ben te lui om te vertalen, moet uit te komen zijn.

maar volgens mij zitten we wel in de goede richting van de oorzaak.
Before you ask, yes, I tried unregistering it with regsvr32. Although it seemed to work, it unfortunately seems to be linked to part of the Display properties, meaning the preview wallpaper function will not work properly unless the dll is properly registered again.

So yeah, I want WPFV to take a hike and never darken my tower again, but at the same time I don't want my Preview Wallpaper/Desktop Theme function to go all tits-up because its ever-so-dependant bloody DLL isn't in service. Perhaps hex-editing needs to be the order of the day?

[ Voor 45% gewijzigd door Turismo op 05-11-2008 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Doesn't seem to do the trick either....

Ik heb de registercode uitgevoerd en het betreffende vakje in mapopties stond al uitgevinkt. Het frappante is dat ik nu in een willekeurige fotomap 'lege' iconen heb, zoals te zien is op deze link

http://www.foto-uploaden....83a3a99a3fb1a82d0163b.jpg

Ook het bureaublad achtergrond wordt zwart als ik een foto wil instellen als achtergrond. Is een volledige schone installatie een van de weinige opties die overblijft....? Ik hoop het niet!

Ik waardeer jullie hulp en adviezen in elk geval ontzettend!

• Turismo
en hoe staan je file associations bij Windows Photo gallery in Set default programs?

Dan kan je deze fix nog proberen door de jpg naar default association te zetten (windows photo gallery dus)
http://www.winhelponline....es-for-Windows-Vista.html
of
http://www.mydigitallife....sys-zip-lnk-folder-drive/

Run de reg bestanden wel als administrator uiteraard.

Je lijkt dit probleem te hebben, alleen komt hier geen oplossing uit dan een reinstall, een rollback werkt ook niet aangezien t nooit goed heeft gewerkt
http://www.vistax64.com/g...desktop-background-2.html

sorry dat ik de engelse termen gebruik, heb zelf altijd een US windows, dus weet niet wat de NL vertalingen zijn

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 05-11-2008 21:08 ]

Pagina: 1