Ik ben voor mijn vaders bedrijf een multifuncionele laserprinter aan het zoeken. Ik vind het echter wat lastig omdat ik vrij weinig verstand van multifunctionele lasterprinters heb. Ik heb de printersfaq doorgelezen / gekeken maar hier kon ik weinig informatie uit halen. Reviews op google konden mij ook niet veel verder wijzen en uit de zoekfunctie hier kon ik ook niet veel nuttigs toveren. Ik heb een eigen topic gemaakt omdat ik dacht dat deze vraag wat te uitgebreid / specifiek was om in het printertopic te plaatsen.
Maar goed, de printer moet kunnen printen, faxen en kopieeren. Kleur of zwart wit maakt eigenlijk niet uit. Gebruikskosten (dus toner- en aanschafprijs) zijn zeker wel van belang.
Ik heb zelf al wat op tweakers rond lopen neuzen en ik twijfel nu nog tussen een tweetal printers:
Canon i-Sensys MF4270
Samsung CLX-3175FN
De voorkeur gaat uit naar de canon omdat deze dubbelzijdig kan printen. Ook is deze volgens mij goedkoper in gebruik doordat deze zwart-wit is.
Elke andere betere suggestie is ook zeer welkom!
Ook vroeg ik mij af hoe een printer met fax functionaliteit zonder modem aansluiting toch faxen binnen kan krijgen? Bij een printer met internetaansluiting neem ik aan dat het via het internet gaat maar er worden ook printers met fax functies aangeboden met alleen een USB aansluiting.
Maar goed, de printer moet kunnen printen, faxen en kopieeren. Kleur of zwart wit maakt eigenlijk niet uit. Gebruikskosten (dus toner- en aanschafprijs) zijn zeker wel van belang.
Ik heb zelf al wat op tweakers rond lopen neuzen en ik twijfel nu nog tussen een tweetal printers:
Canon i-Sensys MF4270
Samsung CLX-3175FN
De voorkeur gaat uit naar de canon omdat deze dubbelzijdig kan printen. Ook is deze volgens mij goedkoper in gebruik doordat deze zwart-wit is.
Elke andere betere suggestie is ook zeer welkom!
Ook vroeg ik mij af hoe een printer met fax functionaliteit zonder modem aansluiting toch faxen binnen kan krijgen? Bij een printer met internetaansluiting neem ik aan dat het via het internet gaat maar er worden ook printers met fax functies aangeboden met alleen een USB aansluiting.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 18:53 ]