Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD maken met video en exe

Pagina: 1
Acties:

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
Ik ben bezig om een dvd te maken maar het wil niet helemaal lukken.

Ik heb een exe, deze start automatisch op als je hem in de computer doet.
Op die exe staat ook een menu, één menu item is 'speel film'. Dat is dus een stukje video wat ook op de cd moet komen. De video (dvd formaat) staat in het mapje VIDEO_TS
Nu heb ik als linkje VIDEO_TS.IFO genomen om de dvd op te starten.
Dit werk bij mij perfect maar bij een andere computer krijg je de melding waarmee hij dit bestand moet openen.
Als ik windows mediaplayer kies speelt de film ook af, alleen hij moet meteen de film gaan spelen zonder eerst die melding.

Link ik zo naar het goede bestandje in de map VIDEO_TS om de video af te spelen?

Ook wil ik als je deze dvd in een stand-alone dvd speler stopt dat je de film (mapje VIDEO_TS) daarop kan bekijken. Dit werkt ook niet.(hij doet niets)

Dit is de bestandsstructuur van de dvd

applicatie.exe
VIDEO_TS / hier de vob files enz

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Een dvd speelt automatisch af indien jij een "software dvd speler" installeerd.
Dus je hoeft niks met een exe te doen.
Wel moet op je pc automatsch afspelen aan staan.
Indien je een exe ook op je dvd brand, dan heb je geen officiele dvd, of dit een probleem is weet ik niet, je houd je niet aan de dvd standaard.

• Marc3l
jan99999 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:07:
Een dvd speelt automatisch af indien jij een "software dvd speler" installeerd.
Dus je hoeft niks met een exe te doen.
Wel moet op je pc automatsch afspelen aan staan.
Indien je een exe ook op je dvd brand, dan heb je geen officiele dvd, of dit een probleem is weet ik niet, je houd je niet aan de dvd standaard.
Bedankt voor je reactie maar, de dvd moet automatisch afspelen in een stand-alone dvd speler.
Bij de computer moet de exe opstarten.

Bij de pc start ook automatisch de exe op maar op die exe staat ook een menu. Een menu item is film afspelen, dus dan moet hij pas die "software dvd speler" starten. Maar waar moet ik dan heen linken in de VIDEO_TS map?

Ook speelt de dvd niet af op een stand-alone dvd speler

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Marc3l schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:53:
Ook speelt de dvd niet af op een stand-alone dvd speler
Ben je niet bezig een niet-bestaand probleem te creëren?

Je wil een dvd die gewoon functioneert in een dvd-speler, maar als hij in een computer wordt gestoken moet de .exe opgestart worden... die met een omweg gewoon de film start, waarbij je dus al zelf hebt opgemerkt dat dit problemen geeft op pc's waarbij .ifo geen associatie heeft met een dvd-afspeelprogramma.

Verder pakken sommige stand-alonespelers geen dvd's die een andere bestandsstructuur hebben dan enkel de mappen 'AUDIO_TS' en 'VIDEO_TS' in de root.

Laat de .exe gewoon weg?

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 02-11-2008 10:58 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Marc3l
Exe weg laten is geen optie, hier staat belangrijke informatie op en niet alleen een linkje naar de film.

Wat wel een optie is en volgens mij kan dat is een dvd9 met op de ene kant de film (dus alleen VIDEO_DS) en op de andere kant de exe
Volgens mij moet dat werken op een stand-alone dvd speler (kan dit niet testen op dit moment)

Alleen heb ik nog een linkje nodig om van de exe naar de video te linken

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.videohelp.com/play#dvd

Of je zet vlc.exe op de dvd en start hem op

"c:\Program Files\VLC\vlc.exe" dvd://e:\

waar e:\ de schijfnaam is (welke weer variable is.....)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1