Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[KPN - IPB] Eigen IRC server; poort 6667 wil niet (buitenaf)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb sinds vorige week een eigen thuisserver, en ik maak daar een IRC server van, het is al helemaal klaar (heb ik met anope en unrealircd gedaan). Ik maak een eigen chatserver voor me site. En ik wou het wat interactiever maken.

Ik heb een abonnement bij KPN InternetPlusBellen. De server zit op de LAN, aangesloten op de router.
Ik dacht; ik forward die poortnummers in mijn router.
Toen vroeg ik aan een vriend die mIRC gebruikt, oftie wil inloggen op de IRC serveradres. Hij kreeg telkens ''Connection time out'' of ''Connection refused'' . Mensen kunnen buitenaf niet inloggen op me IRC Server. Ik kan wel inloggen lokaal.
Wat ik niet weet eigenlijk: moet ik dan de lokaal ip van de server gebruiken of de extern ipadres?

Gisteravond KPN gebeld, kreeg een frusterende helpdeskmedewerker. Hij verbrak zo de verbinding. Ik had piekfijn alles uitgelegd. Ik hing 20 min. aan de lijn.. en ik was zelf ook aardig geirriteerd :$.

Vanmiddag weer gebeld naar klantenservice van KPN; verschillende afdelingen gehad. Kreeg ik een afdeling ''Multi'' nog wat. Daar mijn verhaal gedaan. Ik heb ook gezegd dat ik hier erg moe van wordt, en dat ik over nadenk om naar een andere internetprovider ga (voorkeur xs4all, die een router of modem die geen verbindingen van buitenaf van 6667 blokkeert). En zij kunnen niks voor me doen.
Die poorten zijn dichtgetimmerd (6667) in de speedtouch 780, zei die medewerker van afdeling ''Multi''. Alleen de Siemens was dit niet het geval, zeiden ze.

Misschien is het ook de oplossing om me firmware te updaten van SP 780, en alles te resetten daarna. alleen die vraagt weer om een wachtwoord die ik niet weet -_- , weer kpn gebeld, werd in de wacht gezet na 20 min. later werd de verbinding automatisch verbroken,

Ik ben eigenlijk ten einde raad.. als iemand hier een oplossing voor weet, wil ik het graag weten.

Mijn vraag is; weet iemand ook of de routers/modems (die frits!box) van xs4all ook die IRC poorten 6667 blokkeren??

Alvast bedankt voor uw/je hulp!

Groetjes, Blusion.

Verwijderd

dan doe je het toch gewoon op een andere poort?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:00:
dan doe je het toch gewoon op een andere poort?
Ja, zou kunnen, maar ik heb alle IRC poortnummers geprobeerd; geen succes. (gevonden op de website).
KPN zei: Er zijn bepaalde poorten die zijn dichtgetimmerd zoals mensen die van buitenaf willen inloggen via de IRC.
Maar de poorten die wel zijn gesloten is voor Spam (poort 25). Maar waarom zijn die poorten die ik wil forwarden in de router IRC poorten dichtgetimmerd:S. Ik heb ook gezegd dat ik dit enorm belachelijk vindt.

En ik heb die poortnummers eerst gecontroleerd op www.canyouseeme.org. : Connection timed out .
Ik ga eens navragen bij XS4ALL (of zij die poorten hebben dichtgetimmerd op die router Frits!box ofzo) en/of bij Primafoon hoe dat zit. Of moet ik weer kpn bellen en dan vragen voor een andere modem, zoals een Siemens?

Heeft iemand ook hier last van, dat je een eigen IRC server wil opzetten met een SP 780 en dat er geen mensen van buitenaf erop kunnen komen? Ik heb internetplusbellen Go abonnement.
Maar ik zit echt over na te denken om over te stappen...