Toon posts:

Pix 501 & routering & kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ik ben nou een tijdje aan het studderen met me 2 de cisco pix 501 router...
Maar het wilt maar nog steeds niet echt lukken kom wel steeds verder maar het blijft nu nog een raadsel

Het volgende wat zich afspeelt is. ik had voorheen me 2 de pix via pix1 laten lopen waardoor ik dus op me outside interface dhcp kreeg van me server.

Heel leuk deze instelling maar goed je maakt hier gebruikt van een straight through hierdoor kan ik netjes vanaf pix2 die dan aan de interface inside een netwerk heeft van 192.168.5.1 en me pix1 heeft inside interface 192.168.2.1 pingen en alles doen.

Dus wat ik hierdoor krijg is dat het allemaal EENRICHTINGSVERKEER is

en ik krijg dat voor geen mogenlijkheid dat het tweekanten op kan, nou heb ik mooi dat programma packet tracer ja en daar heb ik mijn netwerk nagebouwd en daar had ik tussen de routers een cross-over kabel omdat deze routers geen 2 in 1 functie hebben.

Maargoed in de nieuw packet tracer kan je ook gebruik maken van linksys router en wireless ( zo thuis geval)

deze had ik excact nageboots zoals ik het hier thuis hebben zijn het hier dan 2 pixen maar..... het probleem wat ik hier heb...... ja dat heb ik dan ook in packet tracer. enigste nadeel dat ik dan in packet tracer weinig kan doen kwa routeringen of iets dergelijks....

2 de situatie

Nu heb ik mijn pix2 via cross-over naar pix1 aangesloten. waardoor mijn pix2 dan geen outside interface nodig heeft en op de inside 192.168.2.2 maakt.

Nou vervolgens even een laptop erop aansluiten om te testen en ja wel hoor kan nu 2 richtingen op pingen....
Maar nu kan ik weer niet op het internet.

Dan probeer ik via de interface van pix2 te pingen naar buiten maar helaas dat lukt niet afijn ik naar de routeringen kijken en ja daar staat er maar 1 dus ik voeg een routering toe en jawel ik kan pingen vanaf de interface van pix2

Maar ik kan nog steeds niet pingen via de clients........

access-list staat op ip any any
icmp any any
etc

Grtz Marcel