Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Recovery overbrengen

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hoi, toen ik een poos terug Linux naast mijn Vista had gezet, ontdekte ik ineens een stiekeme partitie. Ik had gelezen dat bedrijven die computers maken soms een recovery op de harde schijf zetten.
De naam van de partitie is _OEMBP. Er staan allemaal mapjes en bestandjes in: boot, config, drivers en allerlei poep. En natuurlijk een mapje dat recovery heet. _OEMBP zal vast wel een Windows recovery zijn. Ook alle programma's die ik standaard standaard op mijn pc had toen we hem kochten (Skype, Acrobat, Powercinema en nog meer) vind ik terug.

Nu vraag ik me af, kan ik deze recovery ook gebruiken om Vista op een nieuwe pc te zetten. Anders dan ben ik zomaar een OS kwijt. Mijn moeder wil mijn pc wel, maar die gaan we eerst formatteren (ik heb er een puinhoop van gemaakt) en er dan XP op zetten. Dan ben ik zomaar een Vista kwijt...
Vind ik toch wel jammer :'(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

marco.meijer schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:49:

Nu vraag ik me af, kan ik deze recovery ook gebruiken om Vista op een nieuwe pc te zetten.
Nee.
Daarvoor heb je ook de rest van de installatie nodig, zoals de bootconfig, en andere scripts.
Dan ben ik zomaar een Vista kwijt...
Vind ik toch wel jammer :'(
Tja... maar die Vista hoort ook bij die PC waar het op staat, en niet op een andere thuis.

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 31-10-2008 16:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Dan moet ik me denk tevreden stellen met een XP. Ik had gehoord dat je er een soort Aero op kan zetten, en hem op Vista kan laten lijken, en dat er een soort DirectX10 voor XP is. Er staat trouwens ook nog een programmaatje in de partitie dat ongeveer zo'n idee is als Media Centre in Vista Home Premium. Met dat alles heb ik eigenlijk nog iets wat beter is dan Vista. Het is alleen meer moeite :P
Ik wil altijd het liefste hetzelfde bereiken met zo min mogelijk moeite.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:56:
[...]

Nee.
Daarvoor heb je ook de rest van de installatie nodig, zoals de bootconfig, en andere scripts.
[...]
En wat denk je van de drivers?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
marco.meijer schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:49:
Er staan allemaal mapjes en bestandjes in: boot, config, drivers en allerlei poep.
;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters