Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ThunderBird] download al mijn email

Pagina: 1
Acties:

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hi,

Vandaag heb ik ThunderBird geinstalleerd, met mijn Gmail account.
Nu zit Thunderbird elk bericht te downloaden ook die ik gelezen heb.
Dit zijn er circa 15.000 dus is er een mogelijkheid om te zorgen dat ThunderBird alleen de ongelezen bericten download.
Ik heb in de menu's staan te zoeken maar niks kunnen vinden :(
Is het daarnaast mogelijk om TB bij opstarten van de pc op te laten starten ?

Mvg,
Paul

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Die tweede weet ik, simpelweg een snelkoppeling van T-bird in je map opstarten plakken (start --> programma's --> opstarten)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Ok dat had ik ook al in gedachten nu mijn Gmail berichten nog :P

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je niet alleen de ongelezen berichten downloaden, maar of allemaal, of alleen de headers. In geval van Gmail haalt hij volgens mij standaard alleen alleen de headers op, en wordt het bericht gedownload wanneer je deze opent.

Waarom zou je je hier eigenlijk druk over maken. Je zou ook met regelmaat b.v. een backup map kunnen maken in Gmail (label) en hierin je oude mails naar verplaatsen. Dan zit je in elk geval niet met 1 reusachtige emailmap.

TB opstarten bij opstarten van je (Windows) pc kun je doen door een snelkoppeling te plaatsen in het startmenu -> startup / opstarten

[ Voor 23% gewijzigd door Noork op 31-10-2008 15:13 ]

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Thunderbird kan wel alleen ongelezen berichten downloaden, het is in ieder geval mogelijk met de webmail-addon (i.c.m. de gmail-addon). Je kunt dan bij 'Tools > Addons > Gmail > Options' kiezen voor 'download unread mails only'. Welke addon/methode gebruik je nu om je Gmail op te halen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jeroen__online schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:49:
Welke addon/methode gebruik je nu om je Gmail op te halen?
Voor Gmail heb je toch helemaal geen addon nodig? Het werkt gewoon door Gmail als IMAP account in te stellen. (wel de juiste poort aangeven)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Noork schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:54:
[...]

Voor Gmail heb je toch helemaal geen addon nodig? Het werkt gewoon door Gmail als IMAP account in te stellen. (wel de juiste poort aangeven)
Dan is het toch juist een goede vraag of hij het via een addon of jouw beschreven methode ophaalt? ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Pagina: 1