Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Aparte 'fileindex' voor externe opslag?

Pagina: 1
Acties:

• yellow_feet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-11 22:47

yellow_feet

Opperwijsneus

Topicstarter
De vraag is of iemand hier weet of het op de één of andere wijze mogelijk is om bestanden op een extern opslagmedium - in dit geval een aantal usb-hdd's - buiten de pcgebonden index om, te laten indexeren voor gebruik in Windows Explorer. Vergelijk het met een iPod die een database/library heeft die (ware het niet dat Apple er restricties aan gehangen heeft) door meerdere pc's uitgelezen kan worden omdat deze zich op het apparaat zelf bevindt.

De gedachte hierachter is om vervolgens ook in datzelfde Explorer m.b.v. deze index zo'n apparaat te kunnen doorzoeken. Ik ben tamelijk tevreden met Vista's Explorer, dus aparte software als oplossing heeft niet mijn voorkeur; tenzij uiteraard dit in gebruik weinig afwijkt van de wijze waarop Explorer te werk gaat.

Overigens doel ik niet op de mogelijkheid om een extern volume aan de op verschillende systemen aanwezige zoek-indices toe te voegen, omdat het mij juist draait om het kunnen laten (her)indexeren van een schijfje op het éne systeem, en deze vervolgens moeiteloos te kunnen doorzoeken op het andere.

Wie o wie weet of dergelijke functionaliteit bestaat? :)

• yellow_feet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-11 22:47

yellow_feet

Opperwijsneus

Topicstarter
Zou een *kick al verantwoord zijn?