Schokabsorberende speaker voeten

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Omdat de buurman heel de tijd loopt te huilen dat mijn subwoofer te hard staat (al staat de bas dicht) wil ik voor onder dat ding van die schokabsorberende voetjes kopen. Nu heb ik ze ooit gezient die een soort van kegelvormig waren. Hebben jullie ervaring met deze dingen en waar dit soort spul te koop is?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:17
Gewoon spikes werken ook voor ontkoppeling van de vloer.
Bij elke hifizaak en veel electronicazaken zijn die te koop.

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dacht dat spikes juist de speaker aan de vloer koppelden, volgens mij wil jij juist de zaak ontkoppelen. Vloer>rubber matje (bv een rubberen deurmat)>straattegel>rubber matje>speaker.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:48
Beide oplossingen werken even goed qua geluidsoverlast, het verschil zit 'm in de geluidsbeleving voor de gebruiker.

Bij rubberen pootjes gaat de bas wat rustiger/soft klinken, bij spikes houdt de bas meer kracht/punch. Kwestie van smaak dus wat de TS mooier vindt klinken.

Spikes voor een speaker/sub kan je heel simpel maken:

Pak 3 zelftappende schroeven van +/-3 cm, schroef ze 2 cm in de kast, 1 midden voor, de andere op de 2 hoeken achter.
Zet dan eventueel de spikes op 3 muntjes als je plavuizen of een houten vloer hebt tegen krassen.

Waarom 3?: Een driepoot wiebelt nooit, in tegenstelling tot 4 spikes. Eeen wiebelende sub op spikes is zo mogelijk nog erger doordreunend dan een sub zonder spikes.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Conclusie: gebruik beide; spikes en goede demping (rubber oid).

Goeie tip van die 'driepoot'.........

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kom op, elke DIY (web) winkel verkoopt die dingen...

Dit is toch een GoT waardig topic op deze manier?

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.