Ik heb de volgende "uitdaging"
We hebben hier enkele pc's staan die verouderd zijn.
Verder hebben we thinclients, we werken op server 2003 met terminal sessies...
Nu wil ik de oude pc's een nieuw leven zeg maar in "blazen", ubuntu krijg ik geinstalleerd, rdesktop met sudo apt-get install rdesktop ook
, en via een terminal sessie kan ik ook rdesktop aanroepen, nu wil ik echter het volgende bewerkstelligen..
1) autologon van een gebruiker (in dit geval genaamd gebruiker met een passwoord bijv pass123)
2) als dit klaar is, het opstarten van een script dat opstart in fullscreen mode.. (iets in de vorm van rdesktop -f zou al genoeg moeten zijn)
3) als iemand op CANCEL drukt, dan moeten ze natuurlijk NIET de linux omgeving zien, maar dan moeten ze dus gewoon weer het rdp scherm zien...
heeft iemand een link voor mij om dit te bewerkstelligen?
1) kan ik nog wel uitzoeken op google
2) Hier heb ik geen id van.
3) Dit wordt al heel erg lastig voor mij
in windows zou ik iets doen als installeer het programma als service, en stil de recovery (als het gesloten wordt) op oneindig...
We hebben hier enkele pc's staan die verouderd zijn.
Verder hebben we thinclients, we werken op server 2003 met terminal sessies...
Nu wil ik de oude pc's een nieuw leven zeg maar in "blazen", ubuntu krijg ik geinstalleerd, rdesktop met sudo apt-get install rdesktop ook
1) autologon van een gebruiker (in dit geval genaamd gebruiker met een passwoord bijv pass123)
2) als dit klaar is, het opstarten van een script dat opstart in fullscreen mode.. (iets in de vorm van rdesktop -f zou al genoeg moeten zijn)
3) als iemand op CANCEL drukt, dan moeten ze natuurlijk NIET de linux omgeving zien, maar dan moeten ze dus gewoon weer het rdp scherm zien...
heeft iemand een link voor mij om dit te bewerkstelligen?
1) kan ik nog wel uitzoeken op google
2) Hier heb ik geen id van.
3) Dit wordt al heel erg lastig voor mij
in windows zou ik iets doen als installeer het programma als service, en stil de recovery (als het gesloten wordt) op oneindig...