Modem vind 5 draadloze internet ...

Pagina: 1
Acties:

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:16
Ik zit met een probleem ik heb vandaag de nieuwe UPC draadloze internet modem gekregen.
maar wat is nu het geval ik vind 5 diverse netwerken ..
daar van 2 geen naam verwijzing hebben.

en drie wel.. een daarvan is die van mij dat weet ik maar die andere blijven er ook instaan.
Hoe kan ik dit weghalen want hij maak er wel gebruik van en mijn internet verbinding loop nu ook een heel stuk trager dan eerst terwijl dit juist verhoogt is.

het gaan om een Thomson modem.
alvast hartelijk bedankt.

Oja ik woon in een flat

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Ehh? Wat bedoel je precies?

Je hebt een draadloze modem gekregen, waardoor je modem een signaal uitzendt. Dit signaal kan door meerdere computers worden opgevangen en gebruikt voor internet.

Op je laptop vind je 5 netwerken, wat betekend dat er nog 4 andere mensen een draadloze modem hebben.

Jij hebt het idee dat iemand jouw UPC modem gebruikt voor te internetten. Als je dat wilt voorkomen, moet je beveiliging op je netwerk gooien. Een WPA-2 wachtwoord!

Ga naar Start -> uitvoeren -> cmd
typ ipconfig
Achter 'standaardgateway' staat er een getal. Dit getal voer je zonder http, maar met punten, in bij een Internet Explorer venster

Vervolgens ga je de modum in (geen idee wat wachtwoord/pass is: msischien admin?) en beveilig je je netwerk :)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:16
nee ik ben wel beveiligt maar het is net andersom..
ik zit bij andere op hun netwerk.

omdat mijn netwerk waar maar 1 pc in zit wel 4 andere gebruikers ziet en wil daar ook gebruik van maken.
Die andere vier gebruikers wil ik niet meer kunnen vinden want hij loopt daar wel heen en dat is volgens mij ook weer snelheid vermindering van mijn netwerk.

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 31-10-2008 12:43 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Even bij advanced settings -> Wireless networks de netwerken verwijderen die niet van jou zijn. Je kunt ze wel zien in de lijst van actieve netwerken, maar je computer zal dan niet meer automatisch verbinden met deze.

editje:
Als je gebruikt maakt van de standaard windows zero configuration.

[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 31-10-2008 12:38 ]

☻/
/▌
/ \

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 22:09
ravw schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:35:

omdat mijn netwerk waar maar 1 pc in zit wel 4 andere gebruikers ziet en wil daar ook gebruik van maken.
Die andere vier gebruikers wil ik niet meer kunnen vinden want hij loopt daar wel heen en dat is volgens mij ook weer snelheid vermindering van mijn netwerk.
8)7

Je ziet op je laptop gewoon 4 andere draadloze netwerken...
Die ga je altijd blijven zien, tenzij die mensen hun ssid-broadcast uitzetten.

Zolang je de juiste kiest (jouw modem dus) om op te connecteren, is er helemaal geen probleem...

[ Voor 48% gewijzigd door Fire69 op 31-10-2008 12:37 ]

Verwijderd

ravw schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:35:

Als je bij anderen op het netwerk zit, dan kun je toch gewoon je voorkeursnetwerk instellen? Jouw netwerk wordt niet langzamer omdat er andere verbindingen in de buurt zit. Wat wel mogelijk is is dat je een ander kanaal moet gebruiken, omdat het botst met jouw kanaal :)

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Die andere netwerken zie je wel, maar je verbindt er als het goed is niet mee. Rechtsonder bij dat icoontje kun je altijd zien met welk netwerk je verbonden bent, en dat is er altijd maar 1 tegelijk. Als dat je eigen netwerknaam is, is er niets aan de hand.

Traagheid kan wel optreden als iemand anders op hetzelfde kanaal zit. Dan kun je met Netstumbler op je wireless laptop/pc even zoeken welke kanalen er niet worden gebruikt in je omgeving en daar je eigen wireless router op instellen.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Tenzij je een Acer hebt met hun prachtige programmatuur, schakel dan de netwerk manager uit!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 21:47 ]

Pagina: 1