Toon posts:

Playstation 3 Games Uitlenen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee ik vroeg mij af of je gewoon een spel wat je van iemand hebt geleend gewoon kan spelen.

had hierover namelijk het volgende bericht gelezen.
Insidegamer.nl

En ook het volgende
Insidegamer.nl

In het eerste bericht wordt namelijk verteld dat je playstation een bepaalde code vastlegd zodra je het spel erinstop en deze code ergens registreed zodat je hem enkel op dat systeem kan spelen...

Ik wil graag weten of dit daadwerkelijk zo is of niet, zo niet dan ga ik binnen kort ff een paar spellen lenen en uitlenen...

Als het niet zo is, lijkt het mij tog ook mogelijk om een 1op1 kopie te maken die dan speel baar is

Greetz Vinez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wat een onzin (en dan heb ik de links niet eens bekeken).

Dan zou je je games ook niet meer kunnen verkopen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een gerucht uit 2005 en 2006 :/

Maargoed, er zijn aantal dingen wel PS3-console locked. Bijvoorbeeld Singstar store nummers zijn enkel af te spelen op de console waarop je ze hebt gekocht (ook niet als je op een ander console inlogt op je PSN account). Ook aantal downloadbare games (dacht Burnout paraside) zijn PS3 locked.

Maar verder lijkt mij het allemaal PSN-locked content te zijn. De disc bevat enkel data, de rest komt vanuit je saving icm met je PSN. Ik leen al lange tijd diverse spelen heen en weer, maar ook speel mijn games op andere PS3 consoles (buzz, DBZ, GTA4, GT5, Fifa), zonder PSN heb je enkel geen toegang tot bepaalde dingen.

Oftewel, was gerucht, altijd gerucht gebleven.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 31-10-2008 11:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb zat games met een vriend uitgewisseld, nooit last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kun je dergelijke PS3 locked games dan ook niet opnieuw downloaden op een nieuwe console als je op de oude eerst je acount "vrijgegeven" hebt? Lijkt me toch wel noodzakelijk voor als je PS3 kapot gaat en je een nieuwe koopt.

Games uitlenen is geen probleem. Mijn schoonbroer heeft pas nog GTA4 van me geleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

M a r c o schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:57:
kun je dergelijke PS3 locked games dan ook niet opnieuw downloaden op een nieuwe console als je op de oude eerst je acount "vrijgegeven" hebt? Lijkt me toch wel noodzakelijk voor als je PS3 kapot gaat en je een nieuwe koopt.
Ja kan wel, moet je via Sony zelf laten lopen icm met je wallet (of hoe dat ding heet). (ze moeten zegmaar de lock vrijgeven).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig dat het kan.. had namelijk nog geen spellen geleend ofzo

maar kopieren kan zeker niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee, maar software kopieeren is sowieso verboden in Nederland.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:00:
[...]

Ja kan wel, moet je via Sony zelf laten lopen icm met je wallet (of hoe dat ding heet). (ze moeten zegmaar de lock vrijgeven).
Ik meende na de laatste update ergens bij acountbeheer een optie gezien te hebben om je acount "vrij te geven", denk dat je die daarvoor moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gunner schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:02:
[...]

Nee, maar software kopieeren is sowieso verboden in Nederland.
Correctie, niet verboden :) Het verspreiden ervan is verboden, maar het kopieren met als doel 'thuis kopie/backup' mag gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:52

T-8one

take it easy, take a sisi

SinergyX schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Correctie, niet verboden :) Het verspreiden ervan is verboden, maar het kopieren met als doel 'thuis kopie/backup' mag gewoon.
Mits je een eventuele beveiliging niet omzeilt/kraakt/oid :O

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

SinergyX schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Software is wat anders dan muziek he :+

Software (en nee, geen Linux Distro's e.d.) mag in Nederland niet worden gekopieerd, ook niet voor thuisgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als inbreuk op het auteursrecht op een [computerprogramma] wordt niet beschouwd de verveelvoudiging, vervaardigd door de rechtmatige gebruiker van eerder genoemd werk, die dient als reservekopie indien zulks voor het met dat werk beoogde gebruik noodzakelijk is

artikel 45k :) Thuiskopie is inderdaad muziek/video, staat dacht ik ook apart omschreven in de auteursweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Je kan trouwens op PSN aangeschafte games downloaden op 5 verschillende machines. Heb ik bij een vriend gedaan. Had ik een game gekocht, ging ik naar hem, maakte ik een account aan met mijn PSN gegevens en daar kon ik nogmaals die game downloaden. Nu kan hij hem gewoon spelen op zijn PS3 onder zijn account. Let dus wel op: maximaal 5 keer. Als je PS3 stuk gaat en je hebt reeds 4 vrienden bij gemaakt, heb je zelf dikke pech ;)

PSN: Sluuz

Pagina: 1