Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista64 - 2de SATA aansluiting werkt niet in Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit al een tijdje mijn hoofd te breken over het volgende probleem:
Vista 64 herkent mijn 2de SATA aansluiting niet. Of ik er nu een DVD-rom, een 2de HD,… op aansluit, niets geeft het weer, ook niet in de Vista device manager.
Kijk ik in de bios ‘Asus P5K/EPU’ op de 2de SATA aansluiting dan worden deze allen echter wel weergeven.
Maak ik gebruik van een andere SATA connectie dan worden deze eveneens weergeven in Vista 64.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,
John

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
Staan de extra sata poorten wel aan in de bios ?
Verder heb je ook getest met een "bekend werkende kabel"? Bijvoorbeeld de abel waarmee je nu de harde schijf gekoppeld hebt?
Heb je de 2e sata apparaten gekoppeld aan een "werkende sata poort" om uit te sluiten dat er iets mis is met de sata apparaten?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas staan alle SATA poorten open en staan ze ingesteld op AUTO detection, de kabels heb ik al verwisseld en het resultaat blijft het zelfde. De 2de SATA wordt niet weergeven in Vista 64 (wel in de bios). Wat extra info: op de 1st SATA zit HD, op de 2de DVD-RW Samsung (deze wordt dus niet weergeven op deze aansluiting), op 3de SATA zit de DVD-rom Samsung en op de 4de SATA zit de 2de HD. De 4 componenten werken zowel op SATA 1,3 en 4 maar geen enkele op de 2de SATA aansluiting.
Bij een reboot heeft Vista 64 ooit eens de 2de sata weergeven maar toen ik op het DVD-rom icoon klikte kwam er geen reactie en bij de volgende reboot was de 2de sata aansluiting weer verdwenen.
Nu zit er een volledig nieuwe Vista64 installatie op mijn PC en het probleem blijft opnieuw aanhouden.