Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flitspaal] Opzij voor brandweer bij een flitspaal...

Pagina: 1
Acties:

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee.
Ik was vanochtend op weg naar mijn werk en stond te wachten bij een stoplicht.

Omdat er plots een brandweerwagen met alarm en signalering door het verkeer moest, gingen ik en enkele andere auto`s door rood licht en langs de zijkant staan.

De brandweerwagen kon er vervolgens zo langs, maar ik vermoed dat ik geflitst ben door de flitspaal aan de rechterkant.

Hoe sterk sta ik als ik binnenkort een acceptgiro mag ontvangen?

Ter info: Ik heb voor mijzelf het tijdstip opgeschreven en het merk/model/kleurbeschrijving van de andere 2 auto`s die doorreden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lijkt me logisch dat dit niet jouw fout is toch ?
Je wou alleen je plicht doen, door die brandweerwagen erdoor te laten!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:05
Het hele verhaal noteren en tezamen met een bezwaarschrift opsturen naar justitie. Die kunnen vast en zeker met gegevens van de brandweer zien of er brand was en wanneer de brandweer moest uitrukken.

[ Voor 3% gewijzigd door DPhoenix op 31-10-2008 10:59 ]

AULXJMHR

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je een bekeuring krijgt, bezwaar maken en zeggen dat je aan de kant bent gegaan voor een brandweerwagen. Als het goed is is die namelijk ook geflitst.

Signatures zijn voor boomers.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Maasluip schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:59:
Als je een bekeuring krijgt, bezwaar maken en zeggen dat je aan de kant bent gegaan voor een brandweerwagen. Als het goed is is die namelijk ook geflitst.
Ik bedenk me net..Het was op een 4baans weg; de brandweerwagen kwam over de 2 banen aan de rechterkant, maar vervolgde zijn weg naar de linker twee banen. Deze wagen zou in principe niet geflitst zijn, denk ik. (hetzelfde 'trucje' dat sommige mensen gebruiken om een flitspaal te vermijden door gebruik van verdrijvingsvlak ed.)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Had je trouwens niet met de turbo-boost over de flitspaal heen kunnen springen?
[/flauw]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Maasluip schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:20:
Had je trouwens niet met de turbo-boost over de flitspaal heen kunnen springen?
[/flauw]
Tss.. prutser... in deze situatie gebruik je normaliter ALTIJD 'ski - mode'..

:+

/flauw

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een aankomende voorrangsvoertuig geeft je geen vrijbrief om regels te overtreden en daarmee zelf gevaarlijke situaties te creeeren. Ik weet niet wat ze doen bij een bezwaarschrift, maar wettelijk zijn ze het in elk geval niet verplicht het bezwaar te accepteren.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

disheaver schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:36:
Een aankomende voorrangsvoertuig geeft je geen vrijbrief om regels te overtreden en daarmee zelf gevaarlijke situaties te creeeren. Ik weet niet wat ze doen bij een bezwaarschrift, maar wettelijk zijn ze het in elk geval niet verplicht het bezwaar te accepteren.
En dan? Boete doorsturen naar de brandweer? Goed, ik ben het ermee eens dat je geen gevaarlijke situatie mag creëren, maar als het goed is, stopt iedereen als ze een brandweer aan zien komen over een kruising?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het gaat erom dat de TS door rood is gereden om een achteropkomende brandweerwagen erdoor te laten. Dit mag inderdaad niet, dus de vraag is of ze iets met het bezwaar doen.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Het zal wettelijk idd vast niet mogen, maar er bestaat zo iets als coulance. Als we ons allemaal tot op de letter van het verkeershandhavings wetboek gingen houden. Dan hadden voorrangsvoertuigen het een stuk minder makkelijk.

En anders moet je maar denken dat je de maatschapij dubbel geholpen hebt, door aan de kant te gaan en met wat extra centjes voor de overheid. Kunnen ze vast gebruiken in deze barre tijden ;)

[ Voor 30% gewijzigd door SithWarrior op 31-10-2008 11:46 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11 16:38

giMoz

iets met meester...

bij een aanstormend voertuig met zwaailichten en sirene gelden ietwat andere regels.
Op het moment dat de brandweerwagen op de foto staat kan erg makkelijk bezwaar aantekenen.
En de kans dat je bezwaart niet toegekend wordt is erg klein..

Of niet natuurlijk...

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 20:40
johnnyv.nl schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:40:
Het gaat erom dat de TS door rood is gereden om een achteropkomende brandweerwagen erdoor te laten. Dit mag inderdaad niet, dus de vraag is of ze iets met het bezwaar doen.
In het vervolg dus stug blijven staan. 8)7

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• pagani
  • Niet online
kieltju schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:44:
[...]

In het vervolg dus stug blijven staan. 8)7
Nee, volgens de regels de rechterbaan wat naar rechts, de linkerbaan wat naar links en de brandweer door het midden. (zo gaat het regelmatig bij het kruispunt bij het Gelredome hier richting de A325, en dat is ook nog eens 3-baans en niet 4)

De regels stellen dat je het verkeer niet in gevaar mag brengen. Als je met 1 auto net wat het kruispunt op rijdt zal er nog wel coulance zijn, maar een hele rits auto's die door rood het kruispunt oprijden lijkt me een ander verhaal.

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 31-10-2008 11:53 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En hoe doe je dat als je vooraan staat? Technisch gezien rij je door rood als je de stopstreep passeert. Om een vrachtwagen doorgang te verlenen is het ook niet voldoende om een metertje naar voor te rijden, dat is al gauw een hele autolengte, en een flitspaal wordt dan al getriggerd.
De discussie is hier ook helemaal niet dat er een gevaarlijke situatie wordt gecreeerd. Die maak je niet als je met beleid een stukje naar voren rijdt, die ruimte is er meestal wel voordat je in het kruisend verkeer terecht komt.
Daarbij moet het kruisend verkeer ook voorrang verlenen aan het voorrangsvoertuig, dus die stoppen ook. Alweer: geen gevaarlijke situatie.

Ik vind opmerkingen als "je mag geen regels overtreden, ook niet als je een voorrangsvoertuig doorgang moet verlenen" eigenlijk een beetje kortzichtig. Blijf dan maar lekker staan. Het zal je moeder zijn die in nood is.

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:58

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

johnnyv.nl schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:50:
[...]

Nee, volgens de regels de rechterbaan wat naar rechts, de linkerbaan wat naar links en de brandweer door het midden. (zo gaat het regelmatig bij het kruispunt bij het Gelredome hier richting de A325, en dat is ook nog eens 3-baans en niet 4)

De regels stellen dat je het verkeer niet in gevaar mag brengen. Als je met 1 auto net wat het kruispunt op rijdt zal er nog wel coulance zijn, maar een hele rits auto's die door rood het kruispunt oprijden lijkt me een ander verhaal.
Je kan bijv. bij drie banen en als enige in het midden, heel makkelijk de baan vrij te maken, door net voor de streep te gaan staan. Wel foto, maar geen boete.

Heb dit zelf al eens meegemaakt met ambulance ipv brandweer. Ook door rood gereden om op de baan naast mij voor de stopstreep te gaan staan. Keurig boete gekregen, keurige brief geschreven en boete is gewoon kwijtgescholden. Kan me niet voorstellen dat dit niet zal gebeuren.

Edit: Wat Maasluip zegt dus.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:40
Volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken, een roodlichtflitspaal maakt twee foto's vlak achter elkaar, hieraan kunnen ze zien dat je niet vol door rood rijd, maar plaats maakt voor een voertuig met optische en of lichtsignalen :)

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wel eens een keer gezien dat er een verstijfd oma'tje de hele roodlicht cyclus van een verkeerslicht afwacht.
Nou dan blijft die sirene ook wel een poos in je kop loeien. :X

Ik heb geen respect voor dat soort bekeuringen als er niet naar het verhaal erachter geluisterd wordt.

• pagani
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:57:
En hoe doe je dat als je vooraan staat? Technisch gezien rij je door rood als je de stopstreep passeert. Om een vrachtwagen doorgang te verlenen is het ook niet voldoende om een metertje naar voor te rijden, dat is al gauw een hele autolengte, en een flitspaal wordt dan al getriggerd.
De discussie is hier ook helemaal niet dat er een gevaarlijke situatie wordt gecreeerd. Die maak je niet als je met beleid een stukje naar voren rijdt, die ruimte is er meestal wel voordat je in het kruisend verkeer terecht komt.
Daarbij moet het kruisend verkeer ook voorrang verlenen aan het voorrangsvoertuig, dus die stoppen ook. Alweer: geen gevaarlijke situatie.

Ik vind opmerkingen als "je mag geen regels overtreden, ook niet als je een voorrangsvoertuig doorgang moet verlenen" eigenlijk een beetje kortzichtig. Blijf dan maar lekker staan. Het zal je moeder zijn die in nood is.
We spreken elkaar toch helemaal niet tegen? De voorste zal en mag door rood rijden ja, maar niet een heel rits auto's :P

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Los van deze hele onzin discussie kun je gewoon bezwaar maken tegen de eventuele boete.
Kijk hiervoor op flitsservice.nl en struin even hun forum af naar voorbeelden hiervan.

Edit: ritjes van de nooddiensten staan ook geregistreerd. Het kan dan ook zijn dat je boete voortijdig wordt verscheurd, al zie ik dat niet snel gebeuren.

[ Voor 31% gewijzigd door !null op 31-10-2008 12:15 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

BCC

Danielson schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:02:
Volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken, een roodlichtflitspaal maakt twee foto's vlak achter elkaar, hieraan kunnen ze zien dat je niet vol door rood rijd, maar plaats maakt voor een voertuig met optische en of lichtsignalen :)
Op de eerste foto is ook prima te zien dat er brandweerwagen aankomt ivm de reflecties van lightsignalen. Normaal krijg je die boete gewoon niet. Mocht je hem wel krijgen, idd gewoon bezwaar maken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
Ik ben zelf 2 keer op zo'n manier geflitst en heb er beide keren niets meer van gehoord. Het lijkt me sterk dat als je wel een bekeuring thuis krijgt en je bezwaar indient ze er moeilijk over gaan doen, maar je weet het natuurlijk nooit. Ik rijd in zo'n situatie volgende keer (als het zonder gevaar kan natuurlijk ) gewoon weer lekker door rood verder

[removed]

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als ze moeilijk gaan doen, laten voorkomen. Je stuurt dan bezwaarschrift, wordt afgewezen, gaat daartegen in beroep. Dan kijken ze er nog een keer naar, maar dan een beetje beter (dit is dus nog steeds voordat je naar de rechtszaal mag!). En dan lijkt het me dat de boete wordt kwijtgescholden. En als ze stug blijven volhouden, gewoon naar de rechtszaal gaan. Lijkt me stug dat de officier dit verhaal niet wil honoreren.

Daarnaast: niet in alle flitspalen hangt een rolletje / is actief. Tenzij het een digitale is, maar hoeveel daarvan al werkzaam in NL zijn, weet ik niet.

==
hoi

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je krijgt niet eens zo'n boete thuisgestuurd. Maak je niet druk.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Noork schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:17:
Je krijgt niet eens zo'n boete thuisgestuurd. Maak je niet druk.
Daar heb je inderdaad kans op, dat ze zelf doorhebben dat er een brandweerwagen is geflitst, en de foto's ervoor sowieso al 'verwijderen'.

Sowieso snap ik niet dat je twijfelt of je je boete moet betalen, als je gewoon even kort uitlegt wat er is gebeurd met datum en tijd schelden ze altijd je boete kwijt in zo'n geval. Het gaat nou niet bepaald om een uniek situatie hier...

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Nou.. het zou mijn eerste boete zijn.. vandaar de twijfel :)

Wel grappig, dat Johnnyv.nl de A325 noemt bij het Gelredome... ik stond dus 900 meter verderop over de brug.. net een stukje met 4 banen naast elkaar ivm afsplitsing. :$

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:50:
[...]

Dat zijn aannames, je hebt geen idee wat de situatie ter plekke was. :Y)

Overigens heb ik al vaker gelezen dat als je in dit soort gevallen een bekeuring krijgt je die kwijt wordt gescholden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

GreenSky schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:12:
Los van deze hele onzin discussie kun je gewoon bezwaar maken tegen de eventuele boete.
Kijk hiervoor op flitsservice.nl en struin even hun forum af naar voorbeelden hiervan.
nou, ik kijk weleens op dat forum en er wordt wel heel erg in één richting gepraat, daarmee bedoel ik dat de bezoekers over het algemeen bijna elke bekeuring onterecht vinden :X

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1